Δοκιμάζουμε: Skoda Octavia5 1.2 TSI Elegance

Δοκιμάζουμε: Skoda Octavia5 1.2 TSI Elegance

Skoda με πόσα (κυβικά); Ακούγεται σαν ψέμα ότι αυτό το Octavia5 κινείται από έναν κινητήρα 1.200 cc. Αλήθεια, η κίνηση αυτή της Skoda είναι ουσιώδης ή εντυπωσιασμού; Από τη μια έχουμε ένα οικογενειακό εγνωσμένης αξίας με ούτως ή άλλως καλή τιμή. Από την άλλη έναν κινητήρα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο ορισμός του downsizing. Ο συνδυασμός μοιάζει αχτύπητος.

Το turbo δίνει φτερά
Δεν είναι η πρώτη φορά που συναντάμε αυτόν τον κινητήρα. Τον έχουμε ξαναδεί στο αδελφό Yeti και στο VW Polo. Παρά τα 1,2 λίτρα αποδίδει, χάρη στην τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και ενός τούρμπο, 105 ίππους και 17,8 kgm ροπής. Tα νούμερα και μόνο δείχνουν ότι έχει ισχύ αντίστοιχη με ενός ατμοσφαιρικού 1.600άρη, με τη ροπή ενός με μοτέρ 1.800 cc. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές θα μπορούσαμε να τον πούμε νωθρό, αλλά μετά τις 1.500 rpm ζωντανεύει και επιταχύνει δυνατά. Οι επιδόσεις που χαρίζει στα 1.250 kg του Octavia5 είναι κορυφαίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h απαιτούνται 10,4 sec, και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 192 km/h. Κορυφαίες είναι και οι ρεπρίζ, λόγω τούρμπο, ευνοώντας την ενεργητική ασφάλεια. Ενδεικτικά, για να επιταχύνει από τα 80 στα 110 km/h με 3η, 4η και 5η χρειάζεται 5.5, 7.4, 9.7 sec αντίστοιχα.
Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, το Octavia5 δεν έχει πρόβλημα να διαχειριστεί τη διπλάσια δύναμη. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει καλό κράτημα χωρίς να υποβαθμίζεται η άνεση. Σε αυτό επικουρεί και η συνολικά σωστή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλη κλίση στις στροφές. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ ο λεβιές κουμπώνει θετικά και έχει γεροδεμένη αίσθηση και μικρές διαδρομές. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και σε συνδυασμό και την αποτελεσματική ηχομόνωση, τα ταξίδια είναι ξεκούραστα. Αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος υπάρχει μόνο από τους καθρέφτες σε υψηλή όμως ταχύτητα.

Value for money
Η γνώριμη καμπίνα αποτελείται από πολύ καλής ποιότητας υλικά, τα οποία μάλιστα είναι καλά μονταρισμένα. Η εργονομία δεν θα προβληματίσει κανέναν χάρη στους ευμεγέθεις και σε σωστά σημεία τοποθετημένους διακόπτες. Η θέση οδήγησης και το τιμόνι ρυθμίζονται ως προς όλες τις κατευθύνσεις και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικες οι οποίοι έχουν στη διάθεση τους και πολλές θήκες για τα καθημερινά τους μικροπράγματα. Ο σπηλαιώδης χώρος αποσκευών των 560 λίτρων υπόσχεται μίνι μετακομίσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα και με το 5θυρο αμάξωμα, η πλήρης εκμετάλλευση του είναι θέμα δευτερολέπτων.
Τα €18.050 που κοστίζει η πλούσια έκδοση δοκιμής Elegance θεωρείται λογική και έχει γενναιόδωρο εξοπλισμό άνεσης. Ο εξοπλισμός ασφάλειας, αν και καλός, δεν προσφέρει αερόσακους οροφής και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Επίσης, η διετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι απλώς αποδεκτή.
Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει όμως είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου (9,0 λίτρα/100 km). Εάν σε αυτά συνυπολογίσετε και τα χαμηλά πάγια έξοδα λόγω κυβισμού του κινητήρα (94 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και χαμηλή ασφάλιση), τότε έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που ήρθε στην αγορά την κατάλληλη στιγμή.


Τι λέει το DRIVE
Κίνηση ματ της Skoda που προσφέρει σε εποχές ισχνών αγελάδων ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με τα πάγια έξοδα ενός μίνι.
Τεχνολογία 1.197cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16v με άμεσο ψεκασμό και turbo, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/ 1.500 – 4.100 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 10,4”, τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube