Δοκιμάζουμε: Range Rover Evoque Coupe 2.0 Si4

Δοκιμάζουμε: Range Rover Evoque Coupe 2.0 Si4

Σε μια άλλη, όχι και τόσο παλιά εποχή, το Evoque θα πουλούσε στην Ελλάδα σαν ζεστό ψωμί. Ακόμη κι αν δεν ήταν το εξαιρετικό αυτοκίνητο που αντικειμενικά είναι.

Μου άρεσε το Evoque από το πρώτο χιλιόμετρο. Η χαμηλή θέση οδήγησης με σαφή σπορ προσανατολισμό. Η μεστή αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Το έξυπνο αυτόματο κιβώτιο με τον αναδυόμενο περιστροφικό επιλογέα που είχα δει για πρώτη φορά στην Jaguar XF. Το όμορφο εσωτερικό με την έντονα κεκλιμένη κεντρική κονσόλα. Ο εντυπωσιακός φωτισμός, ο πλούσιος εξοπλισμός και τα άριστης ποιότητας υλικά της καμπίνας. Όλα συνθέτουν ένα περιβάλλον που είναι… ο προορισμός σου. Είτε οδηγείς είτε απλώς μετακινείσαι.

Αν το Evoque είναι ένα έτσι κι αλλιώς ειδικό μοντέλο, το Coupe είναι το ειδικό του ειδικού. Απευθύνεται σε ακόμη λιγότερους, με βαθιά τσέπη, οπωσδήποτε όμως εργένηδες ή ζευγάρια χωρίς παιδιά. Δεν ταιριάζει σε ένα Range η ταλαιπωρία του βάλε βγάλε παιδικό κάθισμα από την μπροστινή πόρτα. Κι ο χώρος αποσκευών είναι μικρός για καρότσια, παρκοκρέβατα, καρεκλάκι φαγητού κ.λπ. Ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο ζωής των νέων κι ωραίων. Γι’ αυτούς η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα θα είναι εύκολη παρά το ψηλό μαρσπιέ. Και παρότι η οροφή είναι 30 mm πιο χαμηλή, ο χώρος για το κεφάλι είναι αρκετός για αναστήματα ακόμη και μέχρι 1,85.

GTI στην άσφαλτο, αγρίμι εκτός
Από τη θέση του οδηγού, σύντομα ξεχνάς τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος κι ορμάς σε ρυθμούς GTI. Ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα και με ακρίβεια στο γκάζι. Είναι δυνατός από χαμηλά, γραμμικός και γεμάτος ως το κόκκινο. Απόλυτα συγχρονισμένο και το κιβώτιο, είτε στο auto είτε δουλεύοντας τα paddles με τις άκρες των δαχτύλων, ανταποκρίνεται τόσο καλά στη γρήγορη οδήγηση που αρχίζεις να σκέφτεσαι μήπως παραείναι άμεσο για εκτός δρόμου χρήση. Γι’ αυτό, όπως και για την ανάρτηση φροντίζει το Terrain Response.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το επιπλέον πρόγραμμα λειτουργίας Sport. Με αυτά, η επικοινωνία γίνεται πιο άμεση, σε πρώτο ενικό πρόσωπο. Η κλίση είναι πολύ μικρή, η αντίδραση του πλαισίου άμεση, το ESP απενεργοποιημένο, η ουρά δραστήρια στην είσοδο, η τετρακίνηση παρούσα στην έξοδο. Πηγαίνοντας προς τα δεξιά το σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, η ανάρτηση χαλαρώνει ώστε να αξιοποιείς όλη τη διαδρομή της.

Η προφόρτιση ροπής προς τον πίσω άξονα αυξάνεται, η απόκριση στο γκάζι γλυκαίνει και το κιβώτιο επιτρέπει ένα ελαφρύ πατινάρισμα για να μη σπάει η πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Όσο απομακρύνεσαι από την άσφαλτο, όσο πιο σαθρό γίνεται το έδαφος, τόσο πιο δεξιά πρέπει να κινηθείς στο μενού του Terrain Response. Κι αυτό θα φροντίσει για όλα, τιμώντας τη βαθιά οικογενειακή παράδοσή του.

Βρίσκω το Evoque αφοπλιστικά όμορφο. Το λεξιλόγιό μου εξαντλείται στην προσπάθεια να περιγράψω πόσο. Γεμάτο εντυπωσιακές λεπτομέρειες που όμως δένουν φυσικά ώστε να συνθέσουν ένα αρμονικό σύνολο που έρχεται από το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα μοιάζει οικείο. Δεν επιδίδεται σε φθηνούς εντυπωσιασμούς, από αυτούς που ξεπερνιούνται σύντομα, είμαι βέβαιος ότι με το πέρασμα του χρόνου θα γίνει κλασικό. 


Τι λέει το DRIVE
Από εκείνες τις περιπτώσεις που η αφοπλιστική ομορφιά συνδυάζεται με κορυφαίο τεχνολογικό πακέτο και εξαιρετική συμπεριφορά σε κάθε τερέν. Ωστόσο, όσο premium και να θεωρείται, δεν μπορεί ένα αυτοκίνητο στο μέγεθος της Χ1 και του Q3 να πουλιέται σε τιμή Q7 και Χ5.
Τεχνολογία
1.968 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, turbo 240 PS/6.000 rpm, 34,6 kgm/1.900 - 3.500 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 7,4”, 60-160 km/h 15,7”, 80-110 km/h με kickdown 3,6”, τελική ταχύτητα 217 km/h
Μέση κατανάλωση
12,9 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube