Δοκιμάζουμε: Nissan Juke 1.5 dCi

Δοκιμάζουμε: Nissan Juke 1.5 dCi

Το ντίζελ μοτέρ προσθέτει πλουραλισμό στην γκάμα του μικρού crossover της Nissan, γεφυρώνοντας παράλληλα το χάσμα μεταξύ των δύο βενζινοκίνητων εκδόσεων του

Έχοντας οδηηήσει και τις δυο βενζινοκίνητες εκδόσεις του Juke, µας έµεινε η αίσθηση πως κάτι έλειπε από την γκάµα. Ένα µοτέρ που θα γεφύρωνε το µεγάλο χάσµα ανάµεσα στην ατµοσφαιρική των 117 ίππων και στην τούρµπο βενζινοκίνητη µε τους 190 ίππους. Το έργο αυτό το αναλαµβάνει στη χώρα µας ο 1.5 dCi.

Με επτά ίππους λιγότερους, ο γαλλικός ελέω Renault, κινητήρας ντίζελ τοποθετείται θεωρητικά κάτω από τον βενζινοκίνητο 1.6. Στην πράξη όµως, χάρη στην πιο πλούσια ροπή -24,5 kgm από τις µόλις 1.750 σ.α.λ. έναντι 15,8- κάνει το Juke πολύ καλύτερο σε επιδόσεις απ’ όσο σου επιτρέπουν να νοµίζεις οι 110 ίπποι του.

Με τη γλώσσα των αριθµών ισοφαρίζει το βενζινοκίνητο στις µετρήσεις από στάση (0,1 sec ταχύτερο στο 0-100 km/h και 0,2 sec πιο αργό στο 0-400 m), είναι όµως αισθητά ταχύτερο σε όλες τις ρεπρίζ. Τα 80-110 km/h µε 4η και 5η έρχονται σε 6,3 και 8,4 sec, έναντι των 7,5 και 10,9 sec αντίστοιχα του ισχυρότερου 1.6.

Πιο ολοκληρωμένο σύνολο
Πιο σηµαντικό από τις καλύτερες επιδόσεις είναι ότι αυτές επιτυγχάνονται και πιο οικονοµικά. Τα 6,9 λίτρα/100 km που κατανάλωσε στα χέρια µας ο 1.5, δεν εντυπωσιάζουν για ντίζελ µοτέρ, δεν παύει όµως σε συνδυασµό µε την χαµηλότερη τιµή του καυσίµου, να κάνει το Juke αρκετά οικονοµικότερο συγκριτικά µε το βενζινοκίνητο 1.6.

Πέρα από το πιο έντονο «τράβηγµα» στο τιµόνι όταν επιταχύνεις δυναµικά -απόρροια τις µεγαλύτερης ροπής που φθάνει στους εµπρός τροχούς- το πετρελαιοκίνητο Juke δεν έχει να επιδείξει αρνητικά στοιχεία στο δρόµο. Το αντίθετο µάλιστα. Καθώς η πλουσιότερη ροπή του και το πολύ καλό 6άρι κιβώτιο έχουν βελτιώσει και κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά που σηκώνουν ενστάσεις στο βενζινοκίνητο 1.6.

Η στάθµη θορύβου είναι χαµηλότερη στις µεσαίες ταχύτητες κίνησης και στο ταξίδι και η κύλιση ποιοτικότερη. Λείπει το βουητό που περνά στην καµπίνα στην περίπτωση του 1.6 µε το υπέρµετρα κοντό σε κλιµάκωση 5άρι σασµάν. Από εκεί και πέρα, η σφιχτή ανάρτηση ελέγχει σωστά το ψηλωµένο αµάξωµα, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και το κράτηµα παραµένει στο υψηλό και σπορ επίπεδο που γνωρίσαµε στις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις.
 
Εκκεντρικό και στενάχωρο
Εντός της καµπίνας το ντίζελ Juke δεν έχει να επιδείξει κάτι νέο. Η σχεδίαση παραµένει εκκεντρική και τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, θα θέλαµε όµως λίγο πιο προσεγµένη συναρµογή. Η θέση οδήγησης είναι βολική, πίσω όµως τα πράγµατα είναι λίγο στενάχωρα µε του άνω του µετρίου αναστήµατος να µην έχουν αρκετό χώρο πάνω από το κεφάλι τους. Μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών των 251 λίτρων, ο οποίος χωρίζεται σε δύο επίπεδα.
 


Τι λέει το DRIVE
Με καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, δεν χρειάζεται μυαλό για να καταλάβεις πως η ντίζελ, είναι καλύτερη έκδοση  στα δικίνητα Juke.
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 110 PS/4.000 rpm, 24,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 10,7”, τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 gr/km
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube