Δοκιμάζουμε: Mitsubishi ASX 1.8 DiD

Δοκιμάζουμε: Mitsubishi ASX 1.8 DiD

Το νέο ASX είναι ένα αυτοκίνητο από το οποίο η Mitsubishi προσδοκά πολλά. Πρόκειται για ένα σύγχρονο σε εμφάνιση Crossover του οποίου κύριος στόχος είναι να ανταγωνιστεί με αξιώσεις τα ήδη πετυχημένα Nissan Qashqai και Skoda Yeti.

Μπροστά η Jet-fighter μάσκα το κάνει πολύ επιθετικό. Πίσω η σχεδίαση είναι πιο συμβατική με τα φανάρια να θυμίζουν κάποια από τα μοντέλα της Lexus. Όσον αφορά το ύψος του αμαξώματος είναι κάπου ανάμεσα σε επιβατικό και 4x4. Ιδιαίτερα ευρύχωρη η καμπίνα προσφέρει τους ίδιους χώρους επιβατών, που έχει και το κατά σχεδόν μισό μέτρο μεγαλύτερο Outlander.

Στο εσωτερικό ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, προσεγμένη συναρμογή και άριστη εργονομία  του ταμπλό είναι τα κύρια σημεία. Ο πίνακας οργάνων είναι νέος, πληρέστατος σε πληροφόρηση, με πιο μοντέρνες ενδείξεις και πολύ όμορφο φωτισμό. Η θέση οδήγησης του ASX, είναι ξεκούραστη, με επαρκή πλευρική στήριξη και μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ έρχεται εύκολα στα μέτρα του καθενός.

Το μικρό πίσω τζάμι δημιουργεί κάποιες τυφλές γωνίες, οι οποίες γίνονται αντιληπτές κυρίως στο παρκάρισμα. Στο δρόμο το Mitsubishi ASX έχει επιβατική αίσθηση, ελάχιστη κλίση στις στροφές και μεγάλη δόση ακρίβειας που ενισχύουν την εμπιστοσύνη του οδηγού. Το τιμόνι είναι λίγο ελαφρύ, χωρίς όμως να χάνει σε πληροφόρηση.

Ένα από τα πιο δυνατά στοιχεία του ASX είναι ο νέος κινητήρας 1.8 τουρμποντίζελ τεχνολογίας MIVEC, που αποδίδει 150 ίππους και 30,6 kgm ροπής. Έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς κραδασμούς και είναι εύστροφος. Η βελόνα του στροφόμετρου πρέπει να πλησιάσει στην κόκκινη περιοχή για να «κρεμάσει» και να ζητήσει επόμενη ταχύτητα στο κιβώτιο. Πολύ χαμηλά, περίπου στις 1.500 rpm, θα τον ήθελες πιο ζωντανό.

Θετική αίσθηση αποσπά και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με μελετημένη κλιμάκωση και ακριβή λεβιέ με κοντές διαδρομές. Όσον αφορά την τετρακίνηση υιοθετήθηκε η δοκιμασμένη του Outlander. Με τον περιστροφικό διακόπτη στη θέση 2WD είναι προσθιοκίνητο. Γυρίζοντας στη θέση 4WD, η ισχύς μεταφέρεται σε αναλογία 80:20 στους εμπρός και πίσω τροχούς και ανάλογα με την πρόσφυση μπορεί να φτάσει το 60:40. Γυρίζοντας τον διακόπτη στη θέση Lock το κεντρικό διαφορικό κατανέμει την ισχύ έως και 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα.

Στην Ελλάδα το Mitsubishi ASX ήδη διατίθεται, προς το παρόν μόνο με τον diesel 1.8 και τιμή από €22.760 για την προσθιοκίνητη έκδοση. Η έκδοση του βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων – αποκλειστικά προσθιοκίνητη -  θα είναι διαθέσιμη από τον Σεπτέμβριο με τιμή που θα ξεκινά από €16.690.

Τι λέει το DRIVE
Ήταν καιρός η Mitsubishi να εκμεταλευτεί τις τεράστιες δυνατότητές της σε κατασκευή τέτοιου είδους οχημάτων και να μην αφήνει τη Nissan να αλωνίζει. Το ASX αναμφίβολα είναι ένα μεσαίο crossover με μοντέρνα εμφάνιση, πού καλή οδική συμπεριφορά και εγνωσμένη αξιοπιστία. Κρίμα που δεν μπορούμε όλοι να χαρούμε και τον εκπληκτικό 1.8 diesel
Τεχνολογία
1.798 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 16v, με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και turbo 150 PS/5.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 - -3.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,3”, τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση
9,55 lt/100 km
Τιμές DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube