Δοκιμάζουμε: Mazda CX-7 2.2 D

Δοκιμάζουμε: Mazda CX-7 2.2 D

Ο εξελιγμένος και οικονομικός turbodiesel ταιριάζει περισσότερο σε ένα SUV απ’ ό,τι ο σπορ βενζινοκινητήρας

Το γνωστό μας, βενζινοκίνητο CX-7 Grand Touring μπορεί να είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο για όσους έχουν κάποιες οδηγίες ανησυχίες, όμως για τους Ευρωπαίους καταναλωτές ο 2.3 turbo κινητήρας (από τα σπορ Mazda 3 και 6 MPS) δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία ενός SUV. Τώρα η Mazda έρχεται να διορθώσει την κατάσταση, τοποθετώντας στο CX-7 τον πολύ καλό turbodiesel κινητήρα της των 2,2 λίτρων.
O προηγμένος αυτός πετρελαιοκινητήρας αποδίδει εδώ 173 PS και 40,8 kgm ροπής, δηλαδή 86 PS λιγότερη ισχύ μεν από τον βενζινοκινητήρα, αλλά 2,1 kgm παραπάνω ροπή. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο (δεν προσφέρεται αυτόματο) και κινεί και τους 4 τροχούς με το γνωστό σύστημα μετάδοσης.
Το CX-7 είναι εστιασμένο στην οδήγηση, οπότε έχει σφιχτή ανάρτηση και δείχνει ελαφρύ κι ευέλικτο για SUV στην άσφαλτο. Το τιμόνι του δεν έχει αίσθηση στις κλειστές στροφές, η ανάρτηση κοπανάει καμιά φορά στις ανωμαλίες και ο θόρυβος από το δρόμο είναι αισθητός στον αυτοκινητόδρομο, όμως αυτό είναι ένα 4x4 με το οποίο μπορείς να κινηθείς γρήγορα και να το ευχαριστηθείς.
Οι επιδόσεις βέβαια του diesel δεν συγκρίνονται με του βενζινοκίνητου, ειδικά στην  επιτάχυνση από στάση και την τελική (3,1” διαφορά στα 0-100 και 11 km/h στην τελική). Όμως, παρά τις μακρύτερες σχέσεις του, το diesel είναι ελαστικό, με καλές ρεπρίζ και προσπερνά με ασφάλεια. Πάνω απ’ όλα όμως είναι πολύ οικονομικό (9,1 lt/100km σε πραγματικές συνθήκες) και σαφώς πιο φιλικό προς το περιβάλλον (199 gr CO2/km αντί 243 του βενζινοκίνητου). Και μη νομίσετε ότι «πετρέλαιο» σημαίνει απαραίτητα θόρυβο και κραδασμούς. Ο 2.2 CRDT της Mazda είναι από τους πιο πολιτισμένους diesel της αγοράς, τόσο που ξεχνάς τι καύσιμο καίει. Επιπλέον συνεργάζεται περίφημα με το εύχρηστο και γρήγορο κιβώτιο – αν και ένα καλό αυτόματο ίσως να ταίριαζε περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ένα χαρακτήρα, που τώρα έγινε σαφώς πιο οικογενειακός.


Τι λέει το DRIVE

Ο ιδιαίτερα πολιτισμένος turbodiesel δίνει στο σπορτίφ SUV έναν πιo οικολογικό  αλλά και πιο οικογενειακό χαρακτήρα.
Τεχνολογία
4κύλινδρος, 2.184 cc, 2EEK 16v, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 173 PS/3.500 rpm, 40,8 kgm/2.000 rpm.
Μετάδοση
4x4, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 11,3”, τελική 200 km/h
Μέση κατανάλωση
7,5 lt/100 km (εκπομπές CO2: 199 gr/km)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube