Δοκιμάζουμε: BMW X5 xDrive35i

Δοκιμάζουμε: BMW X5 xDrive35i

Η βασική βενζινοκίνητη νέα X5 αποτελεί την πιο ισορροπημένη και σοφή επιλογή από την γκάμα του μεγάλου soft roader της BMW

Μπορείς να πεις ό,τι θέλεις για την X5, αλλά δεν μπορείς να την κατηγορήσεις ότι είναι στον πάτο της δημοφιλίας. Με παραγωγή που την κατατάσσει στην κορυφή των upmarket offroaders και πιάνοντας το ένα εκατομμύριο μονάδες τον περασμένο Ιούνιο είναι σφόδρα επιτυχημένη. Μια επιτυχία που διαψεύδει όλες τις προβλέψεις από το λανσάρισμα της πρώτης X5 το 2000.

Και τώρα ένα φρεσκαρισματάκι στη μέση της ζωής της παρούσας έκδοσης, δίνει το απαραίτητο εκείνο δυναμικό για μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Θα μου πείτε τι εμπορική επιτυχία μπορεί να έχει στην Ελλάδα ένα αυτοκίνητο που κάνει 90 χιλιάρικα και πάνω. Τι να γίνει, η Ελλάδα είναι πολύ μικρή αγορά για να περιστρέφεται ο αυτοκινητικός κόσμος γύρω και από αυτήν. Για τους λίγους Έλληνες και για τους υπόλοιπους λοιπόν, η BMW προχώρησε σε λιγοστές στιλιστικές αλλαγές, μικρές αναθεωρήσεις για το σασί, μακροσκελή κατάλογο από έξτρα και, κυρίως, ένα νέο τρίλιτρο μοτέρ βενζίνης. Αυτό που δοκιμάζουμε σήμερα στο Drive.

Θα χρειαστεί να ψάξεις πολύ για να εντοπίσεις πού έβαλαν το χέρι τους οι καροσερίστες τoυ Μονάχου στη νέα X5. Και αν είσαι παρατηρητικός και ψωνισμένος με το μεγάλο γερμανικό off-roader, θα ανακαλύψεις νέους προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αυτοκινήτου, μαζί με νέα φώτα LED μπροστά και νέα φανάρια πίσω. Δεν είναι πολλά, αλλά ήταν τέτοια η δημοφιλία του προηγούμενου μοντέλου δεν είναι για να τη βάζεις σε κίνδυνο. Είπαμε, πάει για ακόμα μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία. Και αν θρονιαστείς στην καμπίνα, εκεί θα δεις ότι οι επεμβάσεις ήταν ακόμη πιο φειδωλές.
 
Κάτω από το καπό, η BMW κουβάλησε όλο το νέο οπλοστάσιό της σε κινητήρες. Εκείνο όμως που από τα βενζινάδικα μοτέρ μας κίνησε περισσότερο την περιέργεια, είναι το νέο τρίλιτρο με τους έξι κυλίνδρους που έχουμε γνωρίσει ήδη στην 535i GT. Προσοχή μην μπερδευτείτε! Η BMW στη νέα X5 το σημαίνει ως 35i, αλλά δεν πρόκειται για τριαμισάλιτρο μοτέρ. Mε άμεσο ψεκασμό, διπλό VANOS, velvetronic και turbo διπλής εισόδου, αποδίδει 306 άλογα. Πρόκειται για ένα μοτέρ με κότσια, με ελαστική παροχή ισχύος και εξαιρετικά ποιοτική λειτουργία. Όλα αυτά μαζί ταιριάζουν γάντι στα καθήκοντα ενός πολυτελούς μεγάλου SUV.

Η ροπή των 40,8 κιλών έρχεται νωρίς, από τις μόλις 1.200, και μένει εκεί πάνω μέχρις τις 5.000 rpm. Με αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, το 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ αντιμετωπίζει με περισσό σθένος τους 2,1 τόνους της X5, προικοδοτώντας την με εξαιρετική επιτάχυνση, μεστή σε όλες τις ταχύτητες και με ψηλό αντίκρισμα στο κοντέρ.

Το νέο αυτόματο 8άρι σασμάν είναι στάνταρ και λειτουργεί πιο αποφασιστικά με μεγαλύτερη διαισθητική αντίληψη από το παλιό εξάρι. Ειδικά στα κατεβάσματα, όπου είναι αξιοσημείωτα πιο γλυκό από ό,τι πριν.

Με την κλιμάκωση του σασμάν, μπορείς να έχεις 130 km/h στο κοντέρ με μόλις 2.000 rpm! Κάτι που δίνει αδιαμφισβήτητα τεράστιο ταξιδιωτικό δυναμικό, όπως και το τιμόνι που έγινε πιο γραμμικό και καλύτερο στη θέση γύρω από την ευθεία.

Με τιμή εκκίνησης τα 90.250 ευρώ, η νέα BMW X5 35i πέφτει τιμολογιακά πάνω στον κύριο ανταγωνιστή της, τη Mercedes ML350 που κοστίζει 90.950 ευρώ. Αυτό και αν είναι δίλημμα! Από τη μια έχουμε ένα περίπου σπορ δρομέα μεγάλων αποστάσεων σε συσκευασία SUV. Με τη Mercedes έχουμε το ίδιο, χώρια που είναι και ικανός off-rοader, ειδικά με το off-road pack. Κάνοντας ένα άτυπο συγκριτικό στον κόσμο των πολυτελών μεγάλων SUV, η πλάστιγγα γέρνει προς την BMW.

Ποιος πατά χώματα, γεμίζει λάσπες μέχρι των ουρανό και γδέρνει στα κλαδιά ό,τι πλήρωσε 90.000; Ας μην γελιόμαστε! Κανείς! Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, η Χ5 35i είναι πιο εντυπωσιακό και ουσιαστικό χαρμάνι σε επιδόσεις, σε δυναμικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο και σε ποιοτική λειτουργία.

Τι λέει το DRIVE
Αυτή η X5 τσιμπάει θανάσιμα τον ανταγωνισμό σχεδόν σε όλα και την τσέπη σας επίσης.  
Τεχνολογία
6κύλινδρος σε σειρά, 2 ΕΕΚ, 24v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS, Velvetronic, Twin Scroll turbo, 306 PS/5.800 rpm, 40,8 kgm/1.200-5.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 6,8”, τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση
13,8 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube