Δοκιμάζουμε: BMW 640i Convertible

Δοκιμάζουμε: BMW 640i Convertible

Σ-έξι. Ελάχιστα αυτοκίνητα σήμερα μπορούν με την πρώτη ματιά να σου δημιουργήσουν συνειρμούς. Ακόμα και άσεμνους. Η νέα Σειρά 6 Convertible είναι σίγουρα ένα από αυτά

Με τα χρόνια σε αυτή τη δουλειά κάπου «δηλητηριάζεσαι». Το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να ψάξεις να βρεις ένα κουσούρι. Στη νέα 6άρα το μόνο αρνητικό που κατάφερα να ψελλίσω ήταν ένα παραδομένο: Πολύ μεγάλη. Το μόνο επίθετο που πρέπει να βάλεις δίπλα στο «πολύ» είναι το «όμορφη». Ή μάλλον σαγηνευτική. Σίγουρα σέξι. Όχι με κάποια χυδαία συμπαραδήλωση. Και classy χωρίς να κλασικίζει, όπως μια τετραθέσια cabrio Mercedes. Ετούτη εδώ η νέα γενιά της Σειράς 6 φαίνεται να είναι το αυτοκίνητο με τα πιο πολλά «κιλά» προσωπικότητας στη μετά Μπάνγκλ εποχή. Έχουν πάρει τα καλύτερα στοιχεία από την 5άρα, από την 7άρα και τη Ζ4 κι έχουν αναδείξει ένα χαρμάνι, χάρμα οφθαλμών. Προσπάθησα πολύ να ξεφύγω από τον οπτικό περισπασμό για να την κρίνω «αντικειμενικά».

Η κρυφή γοητεία...
Κι ενώ εμφανισιακά λοιπόν θα αιχμαλωτίσει την μπουρζουαζία, αυτό που ανακαλύπτει ο οδηγός είναι πολύ περισσότερα. Βασισμένη στο πάτωμα της 5άρας, η νέα 6άρα cabrio έχει κατά 50% καλύτερη ακαμψία. Ενσωματώνει όλους τους τελευταίους τεχνολογικούς λαγούς που έχει βγάλει η BMW από το καπέλο της και δεν είναι λίγοι. Την 6άρα κινεί ο  -κατά την άποψή μου– κορυφαίος κινητήρας turbo που υπάρχει στην αποδώ μεριά του γαλαξία. Ο 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά, είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι που αποδίδει για την περίσταση 320 PS και κοντά στα 49 κιλά ροπής σχεδόν από σβηστός. Επιπλέον συνεργάζεται με ένα από τα καλύτερα κιβώτια της αγοράς. Το 8άρι Speptronic πραγματικά δεν αφήνει ούτε γραμμάριο ροπής να πάει χαμένο. Είναι τόσο σωστά μελετημένο που, σε γρήγορη επιτάχυνση, το κεφάλι σου δεν κάνει αυτή τη χαρακτηριστική κίνηση προς τα εμπρός στις αλλαγές. Μόνο πίσω και λίγο πιο πίσω ακόμα, με ένα χαρακτηριστικό στακάτο και γουργουριστό στροφάρισμα για μουσική επένδυση. Όσο το μετρούσα, σκεφτόμουν ότι κάθομαι πάνω σε 1.950 κιλά τα οποία εκτοξεύονται από στάση στα 100 km/h σε 6,3” και βγαίνουν στο χιλιόμετρο σε σχεδόν 25” με ταχύτητα εξόδου 202 km/h και με έπιαναν τα γέλια. Κι όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον που εκτοξεύει το feel good factor στα ύψη. Η κεντρική κονσόλα στρέφεται προς τον οδηγό, η θέση οδήγησης είναι σχεδόν τέλεια και η ποιότητα εκφεύγει της κριτικής. Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό. Η εργονομία είναι τυπική ακριβής BMW, με το iDrive και την τεράστια οθόνη που το συνοδεύει να δεσπόζουν. Εύκολο δεν το λες, αλλά τη λογική του τη συνηθίζεις σχετικά γρήγορα. Οι χώροι είναι τόσο μεγάλοι για τους εμπρός που το διπλανό σου τον χαιρετάς από απόσταση. Το νέο όμως είναι πόσο εύκολη είναι η ζωή των –αποκλειστικά δύο- πίσω επιβατών. Κάθονται εύκολα και μπαινοβγαίνουν άνετα.

Κι όμως στρίβει
Θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο, το οποίο by default είναι κατασκευασμένο για άνετα ταξίδια και ήρεμες βόλτες στην παραλιακή το καλοκαίρι, να μην αισθάνεται και πολύ άνετα σε πιο ζόρικη μεταχείριση. Φαίνεται πως στην BMW αισθάνονται υποχρεωμένοι να δώσουν σπορ χαρακτήρα στα αυτοκίνητά τους. Η 6άρα εκτός του εξαιρετικού διδύμου κινητήρας- κιβώτιο είναι εφοδιασμένη με ενεργητική ανάρτηση, Active Steering και ένα πολύ δεμένο πλαίσιο για το χαρακτήρα του. Ακόμα και σε εγκάρσιες ανωμαλίες ελάχιστα νιώθεις την εμπρός κολόνα να στρεβλώνει. Όταν μάλιστα επιλέξεις τη Sport ή τη Sport+ λειτουργία δεν το πιστεύεις πόσο άμεσο και ακριβές γίνεται. Το τιμόνι, μόλις συνηθίσεις την παράξενη αίσθησή του, είναι χειρουργικό εργαλείο, η ανάρτηση ελέγχει σαν παλιός παιδονόμος το βάρος και ξαφνικά νομίζεις ότι οδηγείς roadster. Αν μάλιστα απενεργοποιήσεις το ESP και το ‘χεις, θα κάνεις πάρτι με την υπερστροφή που έρχεται γλυκά και είναι απολύτως ελεγχόμενη.
Αν πρέπει να βρω τι δεν μου άρεσε, θα έλεγα οι ρυθμίσεις του καθίσματος που ποτέ δεν βόλεψαν τη μέση μου και τα αρκετά εχθρικά βλέμματα ανθρώπων που μπερδεύουν το αίτιο με το αιτιατό και πιστεύουν ότι λόγω κρίσης όλα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να είναι Wartburg 353.

Τι λέει το DRIVE
Σπάνια πλέον συναντάς στο δρόμο ένα αυτοκίνητο και το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι: σέξι! Η νέα 6άρα όμως είναι πολλά περισσότερα. Γρήγορη, κορυφαία σε ποιότητα, άνετη, ακριβής και βέβαια ακριβή. Από τα ελάχιστα μεγάλα cabrio που μας κέρδισαν σε τέτοιο βαθμό
Τεχνολογία 2.979 cc, i6, 24v, 2EEK, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 320 PS/5.800-6.000 rpm, 45,8 kgm/1.300–4.500 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,3”, τελική 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μέση κατανάλωση 13,2 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube