Δοκιμάζουμε: Alfa Romeo 159 3.2 V6

Δοκιμάζουμε: Alfa Romeo 159 3.2 V6

Διαχρονική γοητεία: Η sedan Alfa του 2009 είναι ελαφρύτερη, φθηνότερη και γοητευτική, παρότι όχι πλέον στην πρώτη της νιότη.

Η αυτοπεποίθηση της Alfa Romeo για την 159 ήταν απόλυτα δικαιολογημένη με βάση πρώτα από όλα την εμφάνισή της. Ωστόσο, με την πρώτη νιότη να έχει παρέλθει και με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας να φουντώνει όλο και περισσότερο όσο οι κατασκευαστές παρουσιάζουν νέα μοντέλα, η ανάγκη για διακριτική ανανέωση ήταν επιτακτική. Έχασε περίπου 80 κιλά από το αμάξωμα και άλλα τόσα από το σύστημα τετρακίνησης όταν αποφάσισε ότι οι 260 ίπποι και τα 32,8 kgm του αλουμινένιου V6 μπορούν να περάσουν στο δρόμο από τους εμπρός μόνο τροχούς.

Ατμόσφαιρα
Το κόκκινο χρώμα, η χαμηλωμένη ανάρτηση, οι μεγάλες ζάντες της έκδοσης Τi και οι αναλογίες του αμαξώματος με το μακρύ καπό, τα φαρδιά μετατρόχια και τη χαμηλή γραμμή της οροφής συνθέτουν μια εικόνα που παραπέμπει στα ιταλικά supercars. Το ίδιο και το εσωτερικό, με τα χωνευτά στην κονσόλα αναλογικά όργανα και τις ανάγλυφες δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων που βγάζουν το μεράκι του χειροποίητου. Τα υλικά του ταμπλό είναι μαλακά, η συναρμογή προσεγμένη και ο εξοπλισμός πλούσιος. Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αφού τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται σε ύψος και απόσταση, αλλά η εκμετάλλευση χώρων δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Οι πίσω επιβάτες θα στριμώξουν τα γόνατά τους αν οι εμπρός είναι μετρίου και άνω αναστήματος, ενώ ο χώρος για το κεφάλι είναι οριακός ακόμη και για τους εμπρός.
Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση απρόσμενα καλή για αυτοκίνητο με χαμηλωμένη ανάρτηση, 19άρες ζάντες και τόσο χαμηλό προφίλ ελαστικών. Η λειτουργία του V6 είναι τόσο διακριτική που στα φανάρια νομίζεις ότι σβήνει. Σε ρυθμούς βόλτας απολαμβάνεις το θετικό τράβηγμά του από τις πολύ χαμηλές στροφές καταφεύγοντας σπάνια στον στιβαρό επιλογέα με τις κάπως μεγάλες διαδρομές που όμως έχει θετική αίσθηση στο κούμπωμα.
Αναζητώντας συγκινήσεις, διαπιστώνεις ότι δεν συμπαθεί τις κλειστές στροφές με 1η η 2η στο κιβώτιο και πολύ γκάζι, αλλά όταν οδηγηθεί σε ρυθμό 7/10, αυτή η Alfa βγάζει τον καλύτερο ευατό της. Η δύναμη του κινητήρα δεν εντυπωσιάζει, η απόδοσή του όμως είναι ομαλή και γραμμική. Το τιμόνι είναι γρήγορο αλλά δεν σε πληροφορεί εγκαίρως για το όριο που πλησιάζει. Το φόρτε της 159 είναι οι γρήγορες στροφές που αναδεικνύουν τις αρετές του πλαισίου. Αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι ένα μεγάλο βαρύ προσθιοκίνητο που στρίβει μονοκόμματα κρεμασμένο στον εμπρός εξωτερικό τροχό αλλά ένα ψαγμένο σύνολο με υψηλότερα όρια πρόσφυσης από όσο αρχικά νομίζεις, αλλά αποφεύγει να σε βάλει δυνατά στο παιχνίδι. Τα φρένα είναι κορυφαία, πρακτικά ακούραστα ακόμη και στην πιο σκληρή χρήση, με στιβαρό σε αίσθηση και γραμμικό σε απόδοση πεντάλ. Κάποιες μικροστρεβλώσεις γίνονται αισθητές όταν πιέζεις την ανάρτηση σε κακό οδόστρωμα αλλά δεν επηρεάζουν στην πράξη ωστόσο την οδική συμπεριφορά.

Ρομάντζα
Η 159 δεν είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας της, είναι όμως από τα πιο όμορφα και παραμένει οδηγικά ενδιαφέρουσα παρά τα χρόνια της. Αν ξεπεράσεις τα γερμανικά ταμπού της κατηγορίας και ανοίξεις την πόρτα μιας έκθεσης Alfa Romeo για να την δεις από κοντά, δύσκολα θα αντισταθείς στη γοητεία της.  


Τι λέει το DRIVE
Τα χρόνια της δεν κρύβονται αλλά παραμένει γοητευτική στην οδήγηση και στην όψη. Πλέον και σε καλή τιμή
Τεχνολογία 3.195 cc, V6, 2x2 ΕΕΚ, 260 PS / 6.200 rpm, 32,8 kgm / 4.500 rpm
Επιδόσεις 0 – 100 km/h 7,1’’, τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 12,7 lt./100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube