Chevrolet Cruze 1.7 VCDi

Chevrolet Cruze 1.7 VCDi

Με την προσθήκη στην γκάμα ενός κορυφαίου ντίζελ κινητήρα, το Cruze τραβά την προσοχή. Και πλέον, όχι μόνο για την τιμή του

Με την προσθήκη στην γκάμα ενός κορυφαίου ντίζελ κινητήρα, το Cruze τραβά την προσοχή. Και πλέον, όχι μόνο για την τιμή του.

Από την πρώτη φορά που είχα οδηγήσει το Cruze μου είχε κάνει θετική εντύπωση, ως ένα βαθμό και γιατί είχα χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών. Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση ήταν η βολική θέση οδήγησης ακόμη και για μεγάλα κορμιά, με σπορ στοιχεία κυρίως λόγω της δυνατότητας του καθίσματος να κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές ήταν ανέκαθεν στο μέσο όρο.

Στο πρόσφατο facelift  η εξωτερική εμφάνιση έχει ανανεωθεί διακριτικά, με αλλαγές στη σχεδίαση κυρίως του εμπρός και λιγότερο του πίσω προφυλακτήρα. Η συναρμογή της καμπίνας βελτιώθηκε, το ίδιο και το φινίρισμα των υλικών, τα οποία παραμένουν σκληρά ως επί το πλείστον. Ωστόσο ο κύριος όγκος του ταμπλό είναι ντυμένος με ένα ματ πλαστικό που στο μάτι και στην αφή μοιάζει αρκετά με ακριβότερα μαλακά υλικά άλλων εταιρειών. Και η υφασμάτινη φάσα μπροστά από τον συνοδηγό και στις πόρτες δείχνει μοντέρνα και ταιριαστή με το σύνολο.

Βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν είναι και η ποιότητα κύλισης. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζεις από μέσα, οπότε ίσως να έχει απλώς βελτιωθεί η ηχομόνωση. Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος MyLink της LG που διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης με το Smartphone σας μέσω bluetooth και θύρα USB αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του εσωτερικού.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται σχεδόν τα πάντα. Έξι αερόσακοι, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω και καθρέπτες, κλιματισμός, cruise control, παρκοραντάρ, ζάντες αλουμινίου 16” αλλά και σύστημα stop/start που συμβάλλει στην περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου από τον νέο κινητήρα diesel.

Ό,τι έλειπε
Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο σύνολο με μπλοκ από χυτοσίδηρο, αλουμινένια κεφαλή και turbo μεταβλητής γεωμετρίας που αποδίδει 131 PS και 30,6 kgm. Στην πράξη και σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς βενζίνης δίνει νέα πνοή στο Cruze, αφού όλη αυτή η ροπή θαρρείς πως μεταφράζεται σε διπλάσια ώθηση σε κάθε προσταγή του δεξιού ποδιού. Αποκρίνεται με ευαισθησία ήδη από τις 1.500 rpm και ζητά αλλαγή μόνο όταν το στροφόμετρο περάσει τις 4.000 rpm.

Το σωστό ταίριασμα των σχέσεων στα χαρακτηριστικά του κινητήρα σημαίνει λιγότερη δουλειά με τον λεβιέ. Που έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές και η αίσθησή του δείχνει ότι δεν είναι φτιαγμένος για γρήγορες αλλαγές, αλλά δεν χάνει καμία ακόμη και υπό πίεση. Έτσι κι αλλιώς, στον αυτοκινητόδρομο ξεχνάς την 6η ενώ όπου ο δρόμος στρίβει δουλεύεις σχεδόν αποκλειστικά με 3η και 4η, είτε πας γυρεύοντας είτε απλώς πας στη δουλειά σου.

Στα μείον καταγράφεται η τραχύς ήχος του που ακούγεται αρκετά στην καμπίνα μετά τις 2.500 rpm. Και η κατανάλωση, που είναι κοντά στην εργοστασιακή τιμή όσο ο ρυθμός είναι πολύ χαλαρός αλλά ανεβαίνει δυσανάλογα της πίεσης όταν θελήσεις να κινηθείς απλώς σβέλτα.
Το πλαίσιο θα ανταποκριθεί με κέφι σε μια τέτοια επιθυμία. Η ανάρτηση ελέγχει το βάρος αποτελεσματικά, με εξαίρεση κάποιες μικρές ταλαντώσεις που γίνονται αντιληπτές σε γρήγορο πέρασμα από διαδοχικές ανωμαλίες. Κατά τα αλλά όμως κρατά την κλίση περιορισμένη ενώ από την άλλη η άνεση είναι απολύτως ικανοποιητική.

Το ζύγισμα είναι προσεγμένο, το μπροστινό σύστημα έχει πρόσφυση και η ουρά πρόθυμη να παίξει το ρόλο της αν της ζητηθεί, χωρίς να τρομάζει. Το σύνολο δείχνει να έχει δυνατότητες που ξεπερνούν κατά πολύ το απονευρωμένο τιμόνι που σε κάνει να νιώθεις πλήρως απομονωμένος από την άσφαλτο και την δράση των εμπρός τροχών. Αυτό μάλλον θα απασχολήσει λίγους από τους υποψήφιους αγοραστές του Cruze. Επί της ουσίας, το πρόβλημα για το sedan της Chevrolet είναι η τιμή του, που δεν του δίνει την απαραίτητη ανάσα σε σχέση με πιο καταξιωμένους ανταγωνιστές.

Τι λέει το DRIVE
Το αναβαθμισμένο εσωτερικό, ο πλούσιος εξοπλισμός και η δύναμη του νέου diesel κινητήρα το καθιστούν μια πρόταση που πρέπει να πάρεις στα σοβαρά. Η τιμή ωστόσο δεν είναι πλέον αντικλείδι για την αγορά
Τιμή από € 20.880
Τεχνολογία 1.686 cc, i4, 16v, 2EEK, ψεκασμός Common Rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 131PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 – 2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h
9,8”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,3”
30-50 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (5η) 8,1”
110-0 km/h 47,5 m
Τελική Ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km) 6,5
Εκπομπές CO2 117 gr/km
Διαστάσεις 4.597 x 1.788 x 1.477 mm
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις Drive, φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube