BMW 320d Gran Turismo

Πώς σας φαίνεται μια τριάρα υβρίδιο ανάμεσα στη σεντάν και την Touring. Στη θεωρία αυτό το crossover ακούγεται δελεαστικότερο από τα εκατέρωθέν του. Στην πράξη;

Οι αντιδράσεις όσων αντικρίζουν την 320d GT ποικίλλουν. Ο κοινός παρονομαστής είναι ένα ξάφνιασμα. Από εκεί και πέρα κάποιοι αμφισβητούν τις αισθητικές επιλογές των σχεδιαστών της, κάποιοι άλλοι εντυπωσιάζονται από τις διαστάσεις και τις αναλογίες της. Δικαίως, διότι η 3άρα GT είναι ένα αναμφισβήτητα μεγάλο αυτοκίνητο...

Τώρα αυτό πώς να το πω;
Οι Βαυαροί, παρά τη μέτρια πορεία της 5 GT επιμένουν στο κόνσεπτ Gran Turismo κι αυτή τη φορά αποφάσισαν να του δώσουν μεγαλύτερη προσοχή. Να υπενθυμίσουμε εδώ πως οι Gran Turismo σύμφωνα με την ερμηνεία της BMW οφείλουν να έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, θέση οδήγησης τοποθετημένη πιο ψηλά και σχήμα που να δανείζεται κουπέ και SUV στοιχεία.

Η 3άρα GT έως τη μεσαία κολόνα είναι πανομοιότυπη με τη σεντάν. Από εκεί και πίσω όμως, η οροφή παίρνει πιο θεαματική κλίση και σβήνει θυμίζοντας κουπέ, παραπέμποντας στην Χ6. Στα highlights προσθέστε και την ανακλινόμενη πτέρυγα, η οποία αναδύεται ύστερα από τα 110 km/h και βυθίζεται αυτόματα μόλις η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 70 km/h.

Η ουσία βρίσκεται στις διαστάσεις και στις αναλογίες της GT, η οποία τοποθετείται ανάμεσα στη σεντάν και στην Touring. Στο μήκος είναι 20 cm παραπάνω από τη σεντάν και 8,3 cm πιο κοντή από την Touring. Στο πλάτος είναι 1,7 cm πιο φαρδιά από τη σεντάν, αλλά 3,2 cm πιο στενή από την Touring, ενώ ξεπερνά σε ύψος και τις δύο: Τη σεντάν κατά 7,9 και την Touring κατά 4,6 cm. To μεταξόνιό της δε (ένα θηριώδες 2,92 m) είναι μεγαλύτερο κατά 11 cm από τη σεντάν και 1,3 cm από την Touring. Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 2,5 cm σε σχέση με τις δύο προαναφερόμενες.

Όλα τα παραπάνω συνεπάγονται χώρους που πρακτικά δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης. Οι δύο πίσω επιβάτες, όσο ψηλοί ή σωματώδεις να είναι δεν θα βρουν ποτέ «γόνατο» στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων ούτε θα αγχωθούν με το χώρο για το κεφάλι τους. Βέβαια, το μεγάλο κεντρικό τούνελ δυσκολεύει τη διαμονή ενός τρίτου επιβάτη, ο οποίος πάντως θα βολευτεί σαφώς καλύτερα απ’ ότι στη σεντάν.

Κάπου ανάμεσα
Η αίσθηση είναι γνώριμη, η διάταξη και ο σχεδιασμός του ταμπλό πανομοιότυπος με της απλής 3άρας κι όμως κάτι σου φαίνεται πολύ διαφορετικό. Μα φυσικά είναι η θέση οδήγησης η οποία βρίσκεται τοποθετημένη 5,9 cm ψηλότερα. Αυτή είναι και μια από τις κεντρικές ιδέες της ύπαρξης της GT. Η εποπτική θέση οδήγησης αλά SUV αρέσει σε πολλούς οδηγούς, κυρίως στις γυναίκες. Συνολικά κάθεσαι σωστά και όντως απολαμβάνεις καλή ορατότητα.

Ο συνδυασμός των 38,7 kgm ροπής και του καταπληκτικού Steptronic των οχτώ σχέσεων δεν δυσκολεύεται να μεταφέρει τα 1.660 κιλά της από στάση στα 100 km/h σε 8,0”. Φυσιολογικά μένει πίσω από τη σεντάν, η οποία ζυγίζει 90 κιλά λιγότερα και πετυχαίνει χρόνο 7,6”, αλλά τελικά οι διαφορές είναι σχετικά μικρές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το χιλιόμετρο από στάση η GT θέλει 15,8” και η σεντάν 15,5”. Εν κινήσει με kickdown, η GT για τα 80-110 km/h χρειάζεται 4,5” και για το 110-140 km/h 6,9”. Οι αντίστοιχοι χρόνοι της σεντάν είναι 3,8” και 5,1”.

Παρά το γεγονός πως η GT έχει πιο σκληρά ελατήρια και παχύτερες αντιστρεπτικές, δεν καταφέρνει να κρύψει την κλίση που παίρνει υπό πίεση. Το κυριότερο όμως είναι πως δεν καταφέρνει συνολικά να κρύψει τον όγκο της σε ορεινό στροφιλίκι, με αποτέλεσμα να έχεις πάντα μια αίσθηση ανικανοποίητου, δεδομένου πως οδηγείς μια BMW.

Το τιμόνι είναι ακριβές αν και κάπως ελαφρύ και το σύστημα πέδησης αποτελεσματικό και ανθεκτικό στη χρήση. Εκεί που διαπρέπει είναι στον αυτοκινητόδρομο. Παρά τη μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι περιορισμένος, η κατευθυντικότητα υποδειγματική και η ποιότητα κύλισης κορυφαία.

Νόημα;
Έχει λοιπόν νόημα η GT; Για όσους θέλουν χώρους, πιο ψηλή θέση οδήγησης και δεν τους αρέσει το σχήμα ενός στέισον, νομίζω ναι. Προφανώς, η ξεσηκωτική οδική συμπεριφορά μια κανονικής 3άρας είναι νερωμένη αλλά αυτό δεν αρκεί για να την πεις ξενέρωτη...

Τι λέει το DRIVE
Η 320d GT είναι ένα περίεργο υβρίδιο που απευθύνεται σε πολύ συνειδητοποιημένους. Η αισθητική της διχάζει, ωστόσο ουδείς μπορεί ν’ αμφισβητήσει τους τεράστιους χώρους και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Στοιχηματίζουμε πως θα έχει καλύτερη πορεία από τη Σειρά 5 GT.
Τιμή από € 46.500
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,5 ”
0-100 km/h 8,0”
0-120 km/h 11,3”
0-160 km/h 20,9”
0-400 m 15,8”
0-1.000 m 29,0”
50-80 km/h με kick down 2,9”
80-110 km/h με kick down 4,5”
110-140 km/h με kick down 6,9”
100-0 km/h 48,1 m
Τελική 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.907 x 1.860 x 1.462 mm
Βάρος 1.660 kg
Μετρήσεις Drive