19ο DRIVE Trophy: Subaru Outback 2.5i

Είναι χορταστικό στο µάτι, έτοιµο για περιπέτεια, τετρακίνηση Subaru, έναν κινητήρα µπόξερ 2,5 lt και µε πολλές, µικρές λεπτοµέρειες που ανακαλύπτεις καθ’ οδόν. Για όσους η έννοια του outdoor σηµαίνει κάτι, το Outback σηµατοδοτεί το τέλος τη αναζήτησης.

Όταν η κουβέντα µεταξύ συντακτών στα περιοδικά αυτοκινήτου πάει προς τα SUV της Subaru, συνήθως ο λόγος είναι εκείνο το Forester της δεύτερης γενιάς (2002-2008) που είχε πάρει τα µυαλά όλων. Λάθος µεγάλο να µένουµε στο παρελθόν από τη στιγµή που υπάρχει το Subaru Outback εκεί έξω. Ένα µοντέλο που δεν το βλέπουµε να κυκλοφορεί πολύ στον δρόµο, αναγνωρίζουµε όµως πως η αξία του είναι αντιστρόφως ανάλογη της εµπορικής πορείας του.

Γιατί συµβαίνει αυτό; Η απάντηση είναι απλή. Στην περιοχή των €60k, οι πολλοί στρέφονται στα SUV των premium κατασκευαστών. Και απέναντι σε αυτά, εάν το ζητούµενο είναι µόνο το πρεστίζ, η πρόταση των Ιαπώνων δεν έχει ελπίδα. Για όσους όµως είναι άνθρωποι της περιπέτειας, δεν φοβούνται να πατήσουν χώµα και µε την πρώτη ευκαιρία φορτώνουν τον εξοπλισµό τους και τραβάνε ο καθένας για όπου λαχταρά η καρδιά του, το µοντέλο της Subaru ταιριάζει γάντι.

Διά παν ενδεχόµενο
Η δική µας πρώτη ουσιαστική εµπειρία ξεκινά στην Κρήτη, µε το Subaru Outback να παίζει -µεταξύ άλλων- τον ρόλο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όχι πως αποτελούσε τον ικανότερο off roader της οµήγυρης, εκτιµήθηκε όµως ο αχανής χώρος αποσκευών, µε λαστιχένιο δάπεδο και γείσο, καθώς είναι κατάλληλος να πετάξεις µέσα φτυάρια, ιµάντες, εργαλεία και ό,τι άλλο σκεφτείς. Ωραίο -και χρήσιµο- πράγµα να µη φοβάσαι να το λερώσεις. Ακόµα πιο ωραίο το γεγονός πως αυτό ισχύει και για την καµπίνα των επιβατών. Τα καθίσµατα είναι επενδυµένα από ειδική πολυουρεθάνη που δίνει την αίσθηση µαλακού δέρµατος και είναι ανθεκτική στη βροµιά και στη λάσπη.

Subaru Outback

Τα πρώτα χιλιόµετρα γράφονται στην άσφαλτο. Εκεί όπου η άνεση κυριαρχεί. Η ηχοµόνωση είναι πολύ καλή και οι µαλακές αναρτήσεις να θυµίζουν κάτι από τη γαλλική σχολή. Το µοτέρ, ένας ατµοσφαιρικός 2,5λιτρος µπόξερ, ακολουθεί σε ένα βαθµό τη «no replacement for displacement» λογική. Δεν φουσκώνει ζωηρά στο πάτηµα του γκαζιού όπως τα τούρµπο, έχει όµως µια ευχέρεια στον τρόπο που αποδίδει τη ροπή σε όλο το φάσµα των στροφών.

Τα αµέσως επόµενα χιλιόµετρα, χώµα. Η ουσιαστική επαφή µε το DRIVE Trophy. Κοιτάζοντάς το απέξω, σε φτιάχνει κάπως ο όγκος και τα προστατευτικά στο αµάξωµα. Οι Ιάπωνες δεν λυπήθηκαν το πλαστικό στους προφυλακτήρες και στην περίµετρο. Με µια δεύτερη µατιά βέβαια, ανακαλύπτεις και κάτι ακόµα. Δύο προβόλους που εκτείνονται αρκετά πέρα από τα κέντρα των τροχών… Θα βρίσκει άραγε τόσο εύκολα όσο φαίνεται; Πάµε και βλέπουµε.

Η πρώτη διαπίστωση αφορά το πόσο καλά δουλεύουν οι αναρτήσεις εκτός. Αυτό που θα χαρακτήριζες µαλακό στην άσφαλτο, έρχεται να βρει τον τόπο του στα σκληρά χώµατα της κρητικής υπαίθρου. Ξεκινάς φυλαγµένα και ύστερα από λίγο καταλήγεις να περνάς κοτρόνια µε χιλιόµετρα που κανένας εχέφρων οδηγός δεν θα αποτολµούσε. Ο τρόπος µε τον οποίο το Subaru Outback ακολουθεί το ανάγλυφο, οι µεγάλες διαδροµές των αναρτήσεων, ακόµα και το γεγονός ότι χρησιµοποιεί τροχούς υψηλού προφίλ, 225/60 R18 (και αντίστοιχη, κανονική ρεζέρβα…), κάνουν την όλη εµπειρία απολαυστική. Το ύψος του δαπέδου από το έδαφος, στα 21,3 cm, είναι από τα µεγαλύτερα της αγοράς και εγγυάται ότι περνάς σχεδόν από παντού. Και άµα φτάσει η ώρα να τα βρεις σκούρα, κοιτώντας από τον καθρέφτη δεν θα δεις πολλούς να σε έχουν ακολουθήσει µέχρις εκείνο το σηµείο.

Subaru Outback

Πώς γίνεται αυτό; Σε ένα βαθµό χάρη στο SGP, το νέο πάτωµα της εταιρείας. Σε σχέση µε το προηγούµενο εγγυάται +70% στρεπτική ακαµψία του πλαισίου, +70% ακαµψία της εµπρός ανάρτησης και +100% ακαµψία στο πίσω υποπλαίσιο της ανάρτησης. Σε ένα δεύτερο βαθµό µέσω του συστήµατος µετάδοσης κίνησης. Το Symmetrical AWD της Subaru µάλλον δεν χρειάζεται συστάσεις. Φροντίζει συνεχώς για την ενεργή κατανοµή της ροπής σε κάθε τροχό ενώ, πέρα από τα όποια οδηγικά προγράµµατα, διαθέτει επίσης το X-Mode µε τρεις επιλογές. Το Normal, το Snow/Dirt για ολισθηρές επιφάνειες και το Deep Snow/Mud για συνθήκες όπου οι τροχοί βυθίζονται στο τερέν που βρίσκεται από κάτω.

Με µία υποσηµείωση. Τα δύο τελευταία προγράµµατα απενεργοποιούνται σε ταχύτητα άνω των 40 km/h. Και µαζί µε αυτά επαναφέρουν και το ESP που είχες βγάλει πιο πριν. Οπότε για τον αµµόλοφο -και ανάλογα µε την κλίση- θα πρέπει να αποφασίσεις αν θα το πας «κυρία» και θα βασιστείς στην τεχνολογία ή θα προτιµήσεις τους νόµους της Φυσικής.

Αφήνεις δηλαδή τα ηλεκτρονικά ήσυχα, απενεργοποιείς το ESP, γυρνάς το CVT στο manual και µε το πόδι στο πάτωµα, βασίζεσαι στην αδράνεια να κάνει τη δουλειά της. Spoiler alert, η δεύτερη επιλογή είναι που έχει όλη τη χάρη. Μπορεί να παλεύεις λίγο παραπάνω στο τιµόνι, το Subaru Outback όµως δεν απογοητεύει. Οι όποιες αναπηδήσεις είναι για να τροµάζουν µόνο τους έξω. Οι τροχοί, σε πείσµα της αυξηµένης αντίστασης, συνεχίζουν να περιστρέφονται ακόµα και όταν κοντεύεις να βουλιάξεις.

Πρόκειται για ένα χαρισµατικό αυτοκίνητο 4x4 που κάνει τα πάντα να φαίνονται εύκολα. Είναι υπέρ το δέον άνετο, εξοπλισµένο µε ό,τι ηλεκτρονικό ασφάλειας µπορείς να φανταστείς και συνάµα ανθεκτικό σαν ένα κοµµάτι µασίφ µέταλλο. Ένα µοντέλο ικανό να προσφέρει ωραίες εµπειρίες και να αποτελέσει εκ νέου θέµα συζήτησης στις παρέες.


Τεχνολογία Μπόξερ βενζινοκινητήρας 2.498 cc, άµεσος ψεκασµός
Απόδοση 169 PS/5.000-5.800 rpm – 252 Nm/3.800 rpm
Κιβώτιο CVT Lineartronic
Τετρακίνηση Symmetrical AWD µε X-MODE διπλής λειτουργίας
Κλείδωµα κεντρικού -
Ανάρτηση εµπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσµων, αντιστρεπτική ράβδος
Λάστιχα Bridgestone Alenza, 225/60 R18, ρεζέρβα κανονικής διάστασης
Διαστάσεις 4.870 x 1.875 x 1.675 mm
Απόσταση από το έδαφος 21,3 cm
Γωνίες off-road 19,7o - 22,6o - 21o
Βάρος 1.721 kg
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Κατανάλωση Trophy* 12,0 lt/100 km
Εκποµπές CO2 193 g/km
Τιµή Από €57.750
Μετρήσεις κατασκευαστή, *µέτρηση DRIVE