Οδηγούμε: Audi RS5

Ποιος χρειάζεται τα supercars; Τετραθέσιο, τετρακίνητο, με 450 ίππους. Έφτασε ή ώρα να ξεχάσουμε το πρώτο Quattro;

Με τα εξογκωμένα φτερά και το φουσκωμένο καπό, το RS5 είναι η σύγχρονη εκδοχή του πρώτου, του ιστορικού Audi Quattro, 30 χρόνια μετά. Ιδίως σε κόκκινο χρώμα, όπως αυτό που οδηγήσαμε.

Need for speed
Το ερώτημα είναι: χρειάζεται κανείς κάτι περισσότερο από το ήδη γρήγορο S5; Απάντηση: Ίσως να μη χρειάζεται, αλλά σίγουρα θα θέλει. Γιατί το RS5 έχει έναν ολοκαίνουργιο V8 4,2 λίτρων με 450 ίππους. Και γιατί είναι το πρώτο μεγάλο RS με ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (όλα τα RS4 είχαν χειροκίνητο κιβώτιο). Αλλά και το σύστημα τετρακίνησης είναι εξελιγμένο, με νέο κεντρικό διαφορικό και ηλεκτρονικό torque vectoring, δηλαδή σύστημα μεταφοράς της ροπής (με επιλεκτικό φρενάρισμα) στους τροχούς που έχουν καλύτερη πρόσφυση.  

Επιπλέον, προσφέρεται ως έξτρα ένα σπορ, ελεγχόμενο πίσω διαφορικό. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε το είχε, μαζί με τα κεραμικά εμπρός δισκόφρενα, τη σπορ εξάτμιση και –κυρίως– τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Dynamic Ride Control.

Εύκολα...
Όμως το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι το πόσο εύκολο στην οδήγηση είναι το RS5. Είτε πηγαίνεις χαλαρά είτε γρήγορα. Θέλεις να κάνεις εκκίνηση-κανόνι; Επιλέγεις το dynamic mode στο σύστημα Drive Select, απενεργοποιείς το ESP, πατάς το φρένο, σανιδώνεις το γκάζι, αφήνεις το φρένο… και ιδού η τέλεια εκκίνηση. Σχεδόν χωρίς σκορτσάρισμα ή σπινάρισμα, μόνο επιτάχυνση. Και τι επιτάχυνση: 0-100 km/h σε 4,6 sec και εξίσου εντυπωσιακή συνέχεια μέχρι την τελική των 250 km/h (ή των 280 km/h αν πληρώσεις επιπλέον για την αφαίρεση του κόφτη).

Προσβάσιμες, ελεγχόμενες, υψηλές επιδόσεις. Αυτό είναι το RS5. Μην νομίσετε όμως ότι δεν είναι και διασκεδαστικό. Τι θα λέγατε για έναν V8 που γουργουρίζει χαμηλά και έχει κόκκινο στις 8.500 rpm; Στο αυτόματο πρόγραμμα, το κιβώτιο εκμεταλλεύεται και τα δύο άκρα αυτού του φάσματος στροφών. Βάλτε το όμως στο χειροκίνητο και η επιλογή είναι δική σας.

Customize it
Ένα από τα πλεονεκτήματα του συστήματος Drive Select είναι το ότι μπορείς να κάνεις το δικό σου συνδυασμό ρυθμίσεων. Μπορείς π.χ. να επιλέξεις τη δυναμική χαρτογράφηση για τον κινητήρα (ακούγεται πιο μελωδικά) και το κιβώτιο (αλλάζει ταχύτητες πιο γρήγορα). Αλλά και να τη συνδυάσεις με τη ρύθμιση comfort για το τιμόνι (η dynamic απλά προσθέτει βάρος, όχι αίσθηση) και την dynamic για το πίσω διαφορικό (δίνει την αίσθηση πισωκίνητου στις γρήγορες στροφές).

Και η ανάρτηση Dynamic Ride Control; Καλύτερα να την αφήνεις στο αυτόματο, όπου συνδυάζει το σφιχτό έλεγχο των κινήσεων του RS5 με μιαν απρόσμενη απορροφητικότητα στις ανωμαλίες. Τις ελάχιστες λακκούβες που ψάξαμε (Γερμανία, γαρ) και βρήκαμε, το RS5 τις αντιμετώπισε άνετα, παρά τους τροχούς των 20 ιντσών.

Προσθέστε στα παραπάνω την άψογα φινιρισμένη καμπίνα, τη βελούδινη λειτουργία του κιβωτίου και τη μαγική έλλειψη θορύβου στην υψηλή ταχύτητα, και θα καταλάβετε γιατί το RS5 είναι το ιδανικό μέσο για ταξίδια-αστραπή εκατοντάδων χιλιομέτρων. Κι αν η διαδρομή έχει κάπου στροφές, τις απολαμβάνεις.

Με δυο λόγια, το Audi RS5 είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά ευρύ φάσμα ικανοτήτων – και εμφάνιση αντίστοιχου επιπέδου, ειδικά σε κόκκινο.

Τι λέει το DRIVE
Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα με τα οποία μπορείς να καλύπτεις αποστάσεις τόσο γρήγορα, άνετα, αλλά και απολαυστικά. Και παράλληλα να τα καμαρώνεις κοιτάζοντας την αντανάκλασή τους στις βιτρίνες.
Τεχνολογία 4.163 cc, V8, 2x2 ΕΕΚ, 32v, με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, 450 PS/8.250 rpm, 43,9 kgm/4.000-6.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 4,6”, τελική ταχύτητα 250 (280)* km/h
Μέση κατανάλωση 10,8 lt/100 km
Εργοστασιακές τιμές
* χωρίς κόφτη, με επιπλέον χρέωσ
η