Test drive: BMW X1 sDrive16i [video]

Δοκιμάζουμε την έκδοση της BMW X1 που αφορά μόνο τις Ελλάδα και Τουρκία, για τους γνωστούς φορολογικούς λόγους

Αυτή η Χ1 είναι μια ειδική περίπτωση. Για την ακρίβεια μια περίπτωση που αφορά μόνο τις Ελλάδα και Τουρκία, για τους γνωστούς φορολογικούς λόγους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν είναι ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο.

Η κρίση τέχνας κατεργάζεται. Σε μια «κανονική» ιστορική περίοδο και πολύ περισσότερο σε μια ορθολογική φορολογικά χώρα, η BMW X1 θα συνέχιζε αμέριμνα να φορά δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο και ντίζελ από τους οποίους όλοι θα ήμασταν λίγο πολύ ευχαριστημένοι. Ωστόσο καμία κανονικότητα δεν ισχύει στην Ελλάδα –και όπως φαίνεται και στην Τουρκία– και ευτυχώς (και κόντρα στα στερεότυπα του ψυχαναγκαστικού stick to the plan των Γερμανών) οι άνθρωποι της BMW δεν είναι διόλου αμέριμνοι.

Φονέας δίλιτρων
Αντιθέτως, έδειξαν προσαρμοστικότητα και αξιοπρόσεκτη «ευλυγισία» και δημιούργησαν, εκτός πλάνου ένα μοντέλο ειδικά για την απροσάρμοστη και αυτιστική ελληνική φορολογική νομοθεσία.

Το πρώτο πράγμα βεβαίως που κάνει την «ελληνική» X1 μια αξιοπρόσεκτη περίπτωση είναι ο 1.600άρης κινητήρας τούρμπο που κανονικά δεν θα έπρεπε να βρίσκεται αρχοντικά τοποθετημένος κατά μήκος του καπό του συγκεκριμένου μοντέλου. Βλέπετε η πιο μικρή X1 είναι η sDrive18i με τον δίλιτρο κινητήρα, απόδοση 150 PS/6.400 rpm και 20,4 kgm/3.600 rpm. Ετούτη λοιπόν, η ακόμα πιο μικρή, με τον προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα ο οποίος τοποθετείται στις Σειρές 1 και 3, εξ ολοκλήρου αλουμινένιο, με VALVETRONIC, διπλό VANOS και τουρμπίνα twin scroll, αποδίδει για την περίσταση 143 PS/4.700 rpm.

Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε πως «βγάζει» δύο kgm περισσότερη ροπή από τις 1.400-4.400 rpm. Με εντυπωσίασε επίσης το γεγονός πως το αυτόματο 8άρι Steptronic, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Προφανώς λοιπόν θα «εξαφανίσει» από την ελληνική αγορά τους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αν και ο τελευταίος (με ίδια ακριβώς ιπποδύναμη) έχει σημαντικό πλεονέκτημα ως προς την κατανάλωση.

Οι επιδόσεις ωστόσο της «μικρής» X1 είναι ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 10,2”, 400άρι από στάση σε 17,3” και χιλιόμετρο σε 31,9”. Είναι λοιπόν σαφώς πιο γρήγορη από τη δίλιτρη sDrive18i, την οποία είχαμε μετρήσει πριν από δύο χρόνια με αντίστοιχα νούμερα 10,7”, 17,4” και 32,2”, με την υποσημείωση πως εκείνη διέθετε χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.

Ακτίνα Χ
Η BMW X1 είναι μια γνωστή ποσότητα. Ένα crossover μεταξύ Σειρών 1 και 3, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, περισσότερο για να έχεις πιο εποπτική θέση οδήγησης, παρά για οδήγηση εκτός δρόμου. Εξάλλου, η συγκεκριμένη είναι όπως προαναφέραμε πισωκίνητη, οπότε δεν προκύπτει τέτοιου είδους ζήτημα, πέρα από το να κατέβεις σε έναν χωματόδρομο για κάποια παραλία. Κι αυτό βέβαια θα πρέπει να είναι βατός, διότι οι 17άρες ζάντες και το 45άρι προφίλ δεν αφήνουν πολλά περιθώρια.

Επί της ουσία λοιπόν, στο εσωτερικό θα αντικρίσεις τη γνωστή εικόνα που μας έχει συνηθίσεις η X1, η οποία από πλευράς ατμόσφαιρας και ποιότητας κατασκευής βρίσκεται σαφώς πιο κοντά στη Σειρά 3 παρά στην Σειρά 1. Το αν σου αρέσει μέσα έξω είναι προφανώς υποκειμενικό, πάντως δεν περνά και αδιάφορη. Η εργονομία είναι εξαιρετική και –όπως έχουμε γράψει πολλές φορές– το iDrive είναι σχετικά απλό, μόλις αφομοιώσεις τη φιλοσοφία λειτουργίας του.

Οι χώροι για μικροπράγματα είναι ικανοποιητικοί, ενώ οι πίσω επιβάτες σαφώς και δεν θα βρουν αντίστοιχους χώρους όπως σ’ ένα RAV4 ή ακόμα κι σ’ ένα Qashqai για παράδειγμα, αλλά δεν θα στριμωχτούν κιόλας. Αρκεί να είναι δύο. Ο τρίτος θα δυσφορήσει από το κεντρικό τούνελ. Τα 420 lt του πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικά και ο χώρος φόρτωσης επίπεδος και με καλή πρόσβαση.

Η X1 ωστόσο παραμένει το αυτοκίνητο του οδηγού της. Αν πρέπει να πάρεις SUV και δεν θες να νιώσεις ευνουχισμένος οδηγικά, η X1 είναι σχεδόν μονόδρομος. Η προσαρμοστικότητά της σε απαιτητική οδήγηση είναι αξιοθαύμαστη. Ξεχνάς ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που κοντεύει τα 1.600 kg και έχει απόσταση από το έδαφος 17,9 cm και της συμπεριφέρεσαι όπως σε ένα σπορ χάτσμπακ.

Το τιμόνι είναι εξαιρετικά γρήγορο και κατευθύνει ένα εξίσου υπάκουο μπροστινό μέρος, η κλίση στις στροφές είναι αστεία για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ενώ η ουρά είναι πρόθυμη να ακολουθήσει, δίχως να σε αγχώνει με νευρικές αντιδράσεις. Και στο κάτω κάτω, ας βάλω κι αυτή την politically incorrect παράμετρο: Ξέρετε πολλά SUV να έχουν υπερστροφή ισχύος και μάλιστα αρχοντικά ελεγχόμενη -ας είναι καλά και το μεταξόνιο των 2,76 m;

Το τίμημα είναι ότι έχεις ένα σχετικά σφιχτό αυτοκίνητο. Σε καμία περίπτωση δεν κοπανάει, ωστόσο  δείχνει μια τάση να αναπηδά, ειδικά σε πιο χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, την πολύ καλή εικόνα της ποιότητας κύλισης τη μετριάζει ο θόρυβος που παράγουν τα λάστιχα run flat, ενώ μια ακόμα παράπονο που έχω είναι πως το τιμόνι μέσα στην πόλη δεν κόβει ιδιαίτερα.

Η πίτα (σχεδόν) ολόκληρη
Η «μικρή» πισωκίνητη X1 είναι ένα έξυπνο συνολικά αυτοκίνητο με πολύ καλή τιμή. Διότι μην μου πείτε πως τα €27.500 από τα οποία ξεκινά (με απόσυρση) δεν είναι μι τιμή που θα κάνει αρκετούς να την προσέξουν. Αν μάλιστα γνωρίζουν πόσο καλό είναι αυτό το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με το οποίο προσφέρεται στάνταρ, το ενδιαφέρον θα πολλαπλασιαστεί. Διότι πραγματικά πρόκειται για το κορυφαίο κατά τη γνώμη του DRIVE αυτόματο που κυκλοφορεί στην αγορά.

Ο 1600άρης κινητήρας τούρμπο έχει ομαλή και γραμμική λειτουργία, με πολύ σοβαρή ροπή και οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές. Το ίδιο και ο βασικός εξοπλισμός, ο οποίος περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, οκτώ αερόσακους κ.λπ. Για τα δεδομένα του ονόματος λοιπόν και της αξίας του, η τιμή του είναι καλή. Αντίστοιχα καλή δεν είναι η κατανάλωση, που με το ζόρι μπορεί να πέσει κάτω από τα 10 lt/100 km, αλλά δεν μπορείς να έχεις πάντα την πίτα ολόκληρη...

Τι λέει το DRIVE
Η X1 με τον 1.6 κινητήρα τούρμπο, αποκτά μια νέα δυναμική στην ελληνική αγορά, για την οποία μάλιστα έχει γίνει ειδική παραγγελία. Θα εξαφανίσει τη δίλιτρη  sDrive18i, από την οποία είναι πιο γρήγορη και σαφώς πιο φθηνή και οικονομική στη χρήση
Τιμή από € 27.550
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 143 PS/4.700 rpm, 22,4 kgm/1.400-4.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,8”
0-100 km/h 10,2”
0-120 km/h 14,9”
0-140 km/h 21,1”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,9”
50-80 km/h με kick down 3,5”
80-110 km/h με kick down 5,5”
110-140 km/h με kick down 8,6”
100-0 km/h 41,9 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 170 g/km
Διαστάσεις 4.477 x 1.798 x 1.545 mm
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις Drive