VW Golf 4Motion 2.0 TDI

VW Golf 4Motion 2.0 TDI

Το Volkswagen Golf 4Motion διατίθεται με κινητήρες 1.6 και 2.0 TDI, καθώς και το εξελιγμένο σύστημα Haldex πέμπτης γενιάς

Το Volkswagen Golf 4Motion –η τετρακίνητη έκδοση του ευρωπαϊκού best seller- παρουσιάζει κάποια τεχνικά πλεονεκτήματα έναντι του προκατόχου του, συν το τελευταίως εξελιγμένο σύστημα Haldex πέμπτης γενιάς.

Ποτέ το Golf 4Motion δεν έγραψε σημαντικές πωλήσεις στην Ελλάδα. Αλλά τώρα με την απελευθέρωση των ντίζελ, κι αν μας βοηθήσει οικονομικά ο γιαραμπής γιατί με τους άλλους δεν βλέπω να κάνουμε προκοπή, οι προοπτικές του είναι καλύτερες. Παρόλο που εδώ οδηγούμε το δίλιτρο μοντέλο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το βασικό Golf 4Motion έρχεται με 1.600άρι μοτέρ ντίζελ TDI με 105 PS. Και τα δύο συνδυάζονται στάνταρ με 6άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ επί περαγγελία το μεν 1.6 μπορεί να φορέσει αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη (DSG7) και το 2.0 TDI αυτόματο 6άρι DSG.

Αναβάθμιση του Haldex
Το νέο στο Golf 4Motion είναι αυτό που η VW περιγράφει ως Haldex 5 –ένα σύστημα τετρακίνησης που προορίζεται να μπει σε όλη την γκάμα την επερχόμενων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του νέου Golf R. Το τελευταίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο, όπως και το Golf Alltrack, μια ψηλωμένη έκδοση του προσεχούς Golf Variant, που αναμένεται στις αγορές το 2014.

Το σε βάθος αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης κατάργησε την υδραυλική αντλία πίεσης και στη θέση της υπάρχει πια μια ηλεκτρική, εξοικονομώντας βάρος 1,4 kg. Ταυτόχρονα η νέα τρόμπα, όπως αναφέρει η VW, μεταφέρει ταχύτερα την κίνηση στον εμπρός και πίσω άξονα, αναβαθμίζοντας την ελκτική πρόσφυση, αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση για τους σπορ οδηγούς. Εκτός όμως από αυτό, το Golf 4Motion διαθέτει ESP που ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικού μπλοκέ της VW (EDS και XDS) στους εμπρός αλλά και τους πίσω τροχούς.
 
Αναβάθμιση και στα δυναμικά χαρακτηριστικά
Μπορεί να ακούγεται υπερτονισμένο, αλλά το Golf 4Motion είναι απρόσμενα ευχάριστο στην οδήγηση, τουλάχιστον στις χιονισμένες συνθήκες που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στο Κιτζμπίχελ στην Αυστρία. Ό,τι έχουμε γράψει για την νέα, έβδομη γενιά του Golf ταιριάζει και σε αυτή τη πιο «παλικαρίσια» έκδοσή του: Καλά ζυγισμένο και με καλή αίσθηση τιμόνι, πολύ καλός έλεγχος του βάρους, κορυφαία ποιότητα κύλισης, γενναιόδωρη καμπίνα και απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής για την κατηγορία.

Σε όλα αυτά, το Golf 4Motion φέρνει επιπλέον καλύτερη πρόσφυση στις στροφές σε σχέση με το δικίνητο, αλλά και εκείνη την πρόσθετη ελκτική πρόσφυση που χρειάζεται για να εξαργυρώσεις την ισχύ σε χρησιμοποιήσιμες επιδόσεις, ειδικά με μικρή ταχύτητα στο σασμάν. Όλα αυτά ανεβάζουν κατακόρυφα τις δυναμικές δυνατότητες του Golf.

Μέχρι και 100% πίσω
Όσο η εμπρός τροχοί δεν χάνουν την ελκτική πρόσφυσή τους, ο Haldex 5 είναι σεταρισμένος να στέλνει τη ροπή κυρίως στον εμπρός άξονα. Όταν όμως πιέσεις δυνατά, ο Haldex 5 μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής πίσω. Το νέο set-up, που ελέγχει ηλεκτρονικά την αντλία στη θέση του υδραυλικά λειτουργούντος συστήματος, είναι σαφώς ταχύτερα ανταποκρινόμενο από το παλιό σύστημα: Παρέχει καλύτερο πάτημα στις στροφές και την ικανότητα να ανιχνεύει χωρίς κόπο και με ακρίβεια πόση ροπή χρειάζεται να στείλει σε ποιον άξονα. Και όταν η πρόσφυση σπάσει, το στάνταρ ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας μπαίνει σε λειτουργία, στέλνοντας ροπή στον απέναντι τροχό από εκείνον που σπινάρει.

Η πρόσθετη ελκτική πρόσφυση, ανέβασε την ικανότητα ρυμούλκησης του Golf στα 1.900 kg, 400 παραπάνω από την αντίστοιχη του προθιοκίνητου μοντέλου. Το Golf 4Motion ζυγίζει 80 kg παραπάνω από το προσθιοκίνητο, κάτι που όμως γίνεται δύσκολα αντιληπτό. Η VW ανακοινώνει 0-100 km/h σε 8,6”, χρόνος ίδιος με του Golf 2.0 TDI, ενώ η κατανάλωση σε μικτό κύκλο, όπως λέει, μειώθηκε κατά 15%, στα 4,7 lt/100 km.

Διά πάσα νόσον;
Υπό άλλη οικονομική συγκυρία, το Golf 4Motion θα ήταν το ιδανικό μικρομεσαίο για τη βορινή ελληνική περιφέρεια ή για όποιον πηγαίνει χειμώνα εκδρομές σε ορεινούς προορισμούς. Ο συνδυασμός του μεστού ντίζελ με τις καλές επιδόσεις και της τετρακίνησης κάνει την οδήγηση διασκέδαση και παιχνιδάκι, όσο βαριές κι αν είναι οι καιρικές συνθήκες.

Στη Γερμανία, η τιμή του VW Golf 4MOTION θα είναι κατά €1.800 υψηλότερη από των αντίστοιχων προσθιοκίνητων. Η διαφορά θα κυμανθεί στο ίδιο επίπεδο και στην ελληνική αγορά, οπότε η τιμή ενός VW Golf 2.0 TDI 4MOTION DSG6 Comfortline, σαν αυτό που οδηγούμε, αναμένεται να ξεπερνά λίγο τις €27.000, ενώ για το βασικό 1.6 TDI την υπολογίζουμε στα €21.000 με απόσυρση.

Τι λέει το DRIVE
Η τετρακίνηση δίνει νέα διάσταση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του Golf
Τιμή από € 27.100 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 8,6”, τελική 211 km/h
Κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 gr/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.799 x 1.452 mm
Βάρος 1.449 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube