Toyota RAV4

Toyota RAV4

Η τέταρτη γενιά RAV4 επιστρέφει με ολοκαίνουργια σχεδίαση και αυξημένες διαστάσεις

Η κληρονομιά του είναι σαφώς μια από τις πιο βαριές. Το RAV4 είναι άλλωστε το πιο πετυχημένο κόμπακτ SUV, με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1994. Σήμερα, η κατηγορία είναι η μόνη που πραγματικά πάει καλά στην πτωτική ευρωπαϊκή αγορά, όμως η τελευταία γενιά RAV4 αντιμετωπίζει συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Το νέο μοντέλο της Toyota, συνεχίζει την πορεία του, με πίστη στις παραδοσιακές αξίες του, αλλά και κάνοντας ένα εμφανές άνοιγμα προς περισσότερο οικογενειακές ανάγκες.

Η πρώτη διαφορά που εντοπίζεις είναι η προσαρμογή της σχεδίασης στη νέα τάση της Toyota, με τη μάσκα που γνωρίσαμε στο νέο Auris. Όμως η κυριότερη διαφορά που πρέπει να μάθεις για το νέο RAV4 είναι η αύξηση στις διαστάσεις. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,570 m, κερδίζοντας 20,5 πόντους, το πλάτος είναι τρεις πόντους μεγαλύτερο και το συνολικό ύψος είναι 2,5 χαμηλότερο, όμως με μειωμένη και την απόσταση από το έδαφος στα 18,7 cm. Τα παραπάνω μεταφράζονται σε μεγάλο ποσοστό σε αύξηση των διαθέσιμων χώρων στην καμπίνα. Πλέον πέντε ενήλικοι δεν θα κάνουν καμία υποχώρηση, ενώ θα μπορούν να γεμίσουν και 547 λίτρα του διαθέσιμου χώρου αποσκευών.

Πιο Dynamic Drive
Μια άλλη ουσιαστική λεπτομέρεια που εντοπίζουμε στο νέο RAV4 είναι η νέα γενιά ηλεκτρονικών. Το συνολικό σύστημα από Integrated Active Drive έγινε Integrated Dynamic Drive και η διαφορά δεν είναι μόνο στα λόγια. Στην κανονική καθημερινή οδήγηση, ο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος συμπλέκτης των τετρακίνητων RAV4 λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, δίνοντας το 100% στους εμπρός τροχούς. Όταν όμως κατά τη διάρκεια μιας στροφής ανιχνευθεί τάση υποστροφής από τον αισθητήρα yaw, το σύστημα αντιδρά, δίνοντας ροπή και στους πίσω. Ειδικότερα, με το πλήκτρο Sport, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πιο επιθετικές ρυθμίσεις, με μόνιμη εμπλοκή του πίσω άξονα κατά 10% για όσο είναι στριμμένο το τιμόνι. Βέβαια εκτός από τη λειτουργία του συμπλέκτη, το πλήκτρο Sport μεταβάλλει ανάμεσα σε άλλα, την απόκριση του γκαζιού, την υποβοήθηση της κρεμαγέρας και τις στροφές αλλαγών του αυτόματου κιβωτίου.

Η συνολικά επανασχεδιασμένη ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, έχει βελτιωθεί σημαντικά στους τομείς της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Είναι γεγονός ότι αν πιεστεί σε στροφές παίρνει κλίση, όμως όχι σε σημείο που να γίνεται ενοχλητικό. Άλλωστε αν το παρακάνεις, απλώς προκαλείς το VSC (Vehicle Stability Control). Εκτός δρόμου έχει γίνει πιο ξεκούραστο και πιο φιλικό προς τους επιβάτες, με λιγότερα χτυπήματα από την ανάρτηση.

Success Story;
Στο εξίσου ενδιαφέρον κομμάτι των διαθέσιμων κινητήρων, τα νέα δεδομένα δεν είναι τόσο εντυπωσιακά. Κυρίως λόγω της ιδιαίτερης απέχθειας της ελληνικής πολιτείας απέναντι σε ότι είναι πάνω από 1.929 cc. Συγκεκριμένα θα εισαχθεί ένας δίλιτρος κινητήρας βενζίνης και ένας 2.2 diesel. Ο πρώτος με τεχνολογία Valvematic και απόδοση 151 ίππων και ο δεύτερος με απόδοση 150 ίππους, αλλά με πολύ πιο γεμάτη καμπύλη ροπής και συνολικά καλύτερες επιδόσεις. Ταυτόχρονα θα εξασφαλίζει και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου από τον 2λιτρο.

Η νέα «γλώσσα» της Toyota εκτός από την εξωτερική σχεδίαση συνεχίζεται στην εικόνα και στον εξοπλισμό του εσωτερικού. Το RAV4 εκτός από σύγχρονο και ξεχωριστό είναι βελτιωμένο σε ποιότητα υλικών και είναι πολύ καλά εξοπλισμένο. Σημειώνω ανάμεσα στα κυριότερα το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch, το σύστημα Hill Descent, την ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών, την ειδοποίηση σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας και το σύστημα ενημέρωσης για τις τυφλές γωνίες.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο RAV4 μεγάλωσε και έγινε πιο ποιοτικό, χωρίς να χάσει τον ευχάριστο χαρακτήρα του. Δυστυχώς με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω.
Τιμή από €28.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία Βενζίνη 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, Valvematic, 151 PS/6.200 rpm, 19,9 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο CVT Ντίζελ 2.231 cc, i4, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.600 rpm 34,7/ 2.000-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,9”, τελική 185 km/h  0-100 km/h 9,6”, τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km 5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 167 g/km 147 g/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.845 x 1.660 mm
Βάρος 1.490 kg 1.605 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube