Test drive: BMW X5 xDrive30i

Ανεξαρτήτως κινητήρα, οι BMW με κωδικό Χ έχουν το μυστικό της επιτυχίας στη δύσκολη κατηγορία των μεγάλων SUV.

Ανεξαρτήτως κινητήρα, οι BMW με κωδικό Χ έχουν το μυστικό της επιτυχίας στη δύσκολη κατηγορία των μεγάλων SUV.

Tους προηγούμενους μήνες η οικονομική κρίση έκανε ακόμη και την αναφορά στην κατηγορία των μεγάλων SUV να ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο. Ωστόσο με τη μείωση του τέλους ταξινόμησης αυτοκίνητα σαν την Χ5 βρίσκονται και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Αν δεν παρασυρθείς από τη μεγάλη μείωση τιμής της Χ5 με τον V8 και σκέφτεσαι έστω και λίγο την επόμενη μέρα, θα προτιμήσεις χωρίς πολύ σκέψη την Χ5 με τον τρίλιτρο Valvetronic. Αξίζουν όμως τα 272 PS και 32,1 kgm τα 20.000 λιγότερα ευρώ της ρεαλιστικής επιλογής σου;

Ο 6κύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από κράμα αλουμινίου/μαγνησίου για μειωμένο βάρος μπορεί να εντυπωσιάζει στη Σειρά 1 και στη Σειρά 3.

Μπορεί να εκπλήσσει ευχάριστα στη Σειρά 5. Με τα 2.180 kg της Χ5 όμως αρχίζει να ζορίζεται. Δεν είναι τόσο η δύναμη με το γκάζι στο πάτωμα που νιώθεις να λείπει. Είναι η ροπή στις μεσαίες στροφές, που εκτός από ουσία προσθέτει και την αρχοντιά στην κίνηση ενός μεγάλου πολυτελούς SUV.
Ακόμη κι έτσι όμως τα καταφέρνει πολύ καλά στις επιδόσεις, χάρη στις πολύ γρήγορες αλλαγές και την έξυπνη κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου Steptronic των 6 ταχυτήτων. Απέναντι στο Touareg 3.6 FSI με 280 ίππους, η BMW πετάγεται μπροστά στα πρώτα 100 km/h από στάση με 9,3” (αντί 9,9”) και κόβει πρώτη το νήμα τόσο των 400 m όσο και του χιλιομέτρου, με χρόνο 16,6” (Touareg 17”) και 30,6” (Touareg 30,9”) αντίστοιχα. Στη μέτρηση 80-110 km/h όμως μένει πίσω με 5” αντί 4,8” του VW.

Bodyguard
Η αγορά ενός μεγάλου SUV ικανοποιεί το αίσθημα ασφάλειας και κυριαρχίας περίπου με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και ένας σωματοφύλακας. Και μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά των ανθρώπων. ‘Oπως της μητέρας μου που έβλεπε το κοντέρ στα 180 km/h και δεν έβγαζε άχνα. Οι επιβάτες ταξιδεύουν πρώτη θέση απολαμβάνοντας ένα εξαιρετικό ποιοτικά εσωτερικό, με άνετους χώρους για τους ίδιους και τις αποσκευές τους.

Το ταμπλό δίνει την εντύπωση πως είναι σμιλευμένο πάνω σε κομμάτι υλικού, τα μαλακά ποιοτικά πλαστικά συνδυάζονται με ακριβό στην αφή και στην οσμή δέρμα. Ο κρυφός φωτισμός στις επενδύσεις των θυρών και κάτω από τα εμπρός καθίσματα, εντείνει την αίσθηση της διακριτικής πολυτέλειας μόλις πέσει η νύχτα.

Η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, η κορυφαία ηχομόνωση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης συμβαδίζουν με το class της Χ5. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για την άνεση. Η πιο σφιχτή ανάρτηση M, σε συνδυασμό και με τα σκληρά πλαϊνά των Run Flat, αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, με έναν ήχο που εμπνέει ανησυχία, έστω κι αν τελικά τίποτα κακό δεν συμβαίνει. Σε καλή άσφαλτο πάντως, η οδική συμπεριφορά μπορεί να χαρακτηριστεί ως και απολαυστική, δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι έχει κορυφαία αίσθηση, το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο και ακριβές, οι κλίσεις περιορισμένες και το περιθώριο πρόσφυσης τόσο υψηλό που ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι την τετρακίνηση xDrive  αν δεν οδηγείς στη βροχή ή στο χιόνι.

Εκτός δρόμου ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης με κατανομή ροπής 40-60 εμπρός πίσω (που μπορεί να μεταβληθεί ως το 100% στιγμιαία σε ένα ζεύγος τροχών αν χρειάζεται) μπορεί να καταφέρει πολλά. Ωστόσο η επιλογή σε λάστιχα και ρυθμίσεις στην ανάρτηση δείχνουν ότι πρόθεση αυτού του SUV δεν είναι να φτάσει πολύ μακριά από την άσφαλτο.

Τι λέει το DRIVE
Όλες οι αρετές του Χ5 σε ένα πιο ελκυστικό οικονομικά πακέτο. Η πιο λογική επιλογή, ακόμη κι αν ο κινητήρας είναι οριακά επαρκής
Τεχνολογία 2.996 cc, i6, 24v, 2EEK, 272 PS/6.650 rpm, 32,1 kgm/2.750 rpm
Επιδόσεις 0–100 km/h σε 9,3”, 0-400m σε 16,6”, 80-110 km/h σε 4,8”, τελική 210   
Μέση κατανάλωση 15,4 lt/100 km