Skoda Octavia 1.8 TSI - Πρωτότυπο

Skoda Octavia 1.8 TSI - Πρωτότυπο

Το Octavia της τρίτης γενιάς πατά πάνω στην πλατφόρμα MQB, την οποία στο προσεχές μέλλον θα χρησιμοποιούν όλα τα μοντέλα του γκρουπ VW, από το Polo έως το Passat

Το Octavia της τρίτης γενιάς πατά πάνω στην παγκόσμια πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα MQB, την οποία στο προσεχές μέλλον θα την χρησιμοποιούν όλα τα μοντέλα του γκρουπ VW, με εύρος μεγέθους από το Polo έως το Passat. Συγκρινόμενο με το απερχόμενο Octavia, το νέο είναι εννιά πόντους πιο μακρύ, 4,5 φαρδύτερο και έχει 10,8 πόντους πιο μακρύ μεταξόνιο.

Η Skoda διατείνεται ότι ο εσωτερικός χώρος του νέου Octavia είναι συγκρίσιμος μόνο με αυτοκίνητα της επόμενης κατηγορίας –μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα με μήκος 2,4 m με τα καθίσματα ριγμένα. Εάν δεν ρίξεις και το κάθισμα του συνοδηγού, τότε αυτό τη μήκος γίνεται 2,74. Αλλά και το πορτμπαγκάζ έγινε μεγαλύτερο, φτάνοντας το… αστρονομικό νούμερο των 590 lt.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι πιο αιχμηρός και διακριτός από του προηγούμενου μοντέλου, με την ουρά να φέρνει περισσότερο σε σεντάν παρά σε χάτσμπακ.
Στην καμπίνα, το φινίρισμα των πλαστικών είναι ένα βήμα πίσω από αυτό που συναντάμε στο Golf, αλλά η όλη καμπίνα διακρίνεται για το καλό γούστο, την καθαρότητα του σχεδιασμού και τη στιβαρότητα της κατασκευής. Τα χειριστήρια διαθέτουν θετική αίσθηση, αλλά και κοινότοπο σχεδιασμό.
Παράλληλα με την υιοθέτηση της αρχιτεκτονικής MQB, υιοθετήθηκαν και άλλες σοφιστικέ εφαρμογές όπως το ενεργό cruise control και η αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας. Οι δε πρακτικές εφαρμογές περιλαμβάνουν μέχρι και πορτμπαγκάζ με διπλό πάτωμα.
Και ενώ το βασικό μοντέλα από πλευράς κινητήρα είναι αυτό με τον 1.4 TSI νέας γενιάς, το επόμενο μοντέλο της γκάμας είναι το 1.8 TSI με τους 180 PS. Στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν ταιριασμένο με το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πατάς το starter εκεί που υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν το κλειδί και το μοτέρ παίρνει εμπρός με ένα αθόρυβο ραλαντί. Σπρώχνεις το μεταξένιο λεβιέ στο «D» και το Octavia ξεκινά με ελάχιστους μηχανικούς θορύβους να τρυπούν την ηχομόνωση της καμπίνας.
Το μοτέρ λειτουργεί εξαιρετικά στρωτά και ραφιναρισμένα, με το DSG να χρειάζεται ειδική μνεία για τον ενστικτώδη τρόπο που συνταιριάζεται με το τον κινητήρα. Το Octavia δείχνει μανιτζέβελο και ανάλαφρο στον τρόπο που πηγαίνει στο δρόμο, χάρη και στα λιγότερα 85 κιλά του, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Το άλλο στοιχείο που ενθουσιάζει είναι το ευαίσθητο στην πληροφορία και ακριβές τιμόνι που έλαμψε στην ανισομερή και χιονισμένη άσφαλτο των φιδωτών δρόμων γύρω από την Πράγα. Αυτό το αυτοκίνητο μπορείς να το οδηγείς με τα ακροδάχτυλα και να σου επιστρέφει ακριβέστατη πληροφορία.
Η κύλιση είναι επίσης εκπληκτική, κάνοντας εξαιρετική δουλειά, «ισιώνοντας» ανισομέρειες, ρωγμές και μικρά εξογκώματα της ασφάλτου. Το Octavia μας παρέμενε επίπεδο και σταθερό και στη εθνική, διατηρώντας πολύ χαμηλά το επίπεδο θορύβου σε υψηλή ταχύτητα, με μόνη ενόχληση τον τροχασμό από τα χειμωνιάτικα λάστιχα που φορούσε.
Ο χώρος στην καμπίνα είναι τόσο εντυπωσιακός όσο διατείνεται η Skoda, χωρίς να χρειάζεται να υποστείς ένα αυτοκίνητο τόσο ογκώδες όσο ένα σημερινό Mondeo ή Insignia. Το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο, βαθύ και φαρδύ, χωρίς να διασαλεύει το στιλ του Octavia που δεν είναι φορτωμένο πλέον με τη βαριά ουρά του προηγούμενου μοντέλου.
Αυτό το Octavia με το χαμηλής απόδοσης τούρμπο που είναι ταιριασμένο με ένα κορυφαίο σασμάν και ένα ιδιαίτερα επικοινωνιακό τιμόνι , ίσως δεν είναι το χαρακτηριστικό Octavia. Ας μην ξεχνάμε ότι φορά πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους και με το 1.800άρι μοτέρ είναι 160 kg ελαφρύτερο από ένα ντίζελ Octavia, για παράδειγμα. Υποπτευόμαστε ότι τα πιο αδύναμα μοντέλα, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δεν θα είναι αντίστοιχα εντυπωσιακά στο δρόμο.

Τι λέει το DRIVE
Ευρύχωρο, πρακτικό, αλλά και επικοινωνιακό, αυτή η βενζινοκίνητη έκδοση του Octavia αποδεικνύεται ευχάριστη στην οδήγηση.
Τιμή από € 24.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.798 cc, τούρμπο, 180 PS/4.500-6.200 rpm, 25,4 kgm/1.500-4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,5”, τελική 224 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 132 gr/km
Διαστάσεις 4.659x1.814x1.461 mm
Βάρος 1.320 kg
Τιμές κατασκευαστή   

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube