Peugeot 208 GTi

Peugeot 208 GTi

Η αποστολή του Peugeot 208 GTi είναι κάθε άλλο παρά εύκολη: να ξανανάψει τη φλόγα που έσβησε μαζί με το θρυλικό 205 GTi.

Αναμενόμενα, το GTi είναι χαμηλότερο και φαρδύτερο από το απλό 3θυρο 208 πάνω στο οποίο βασίζεται. Έχει έναν κινητήρα τούρμπο 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, ο οποίος μας είναι γνωστός από τις ισχυρότερες εκδόσεις των Peugeot RCZ και Citroen DS3. Σύμφωνα με την Peugeot, ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το 208 GTi από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 6,8”.

Οι αλλαγές στην ανάρτηση περιλαμβάνουν το φάρδυμα των μετατροχίων κατά 10 mm μπροστά και 20 mm πίσω. Το σύστημα τύπου McPherson μπροστά και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας παραμένουν, αλλά έχουν ρυθμιστεί για «μια κοφτερή οδηγική εμπειρία». Τα αμορτισέρ είναι σκληρότερα, τα ελατήρια το ίδιο και οι αντιστρεπτικές παχύτερες. Παράλληλα έχει αυξηθεί η ακαμψία του εμπρός υποπλαισίου και της πίσω τραβέρσας στήριξης. Το σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης επαναρρυθμιστεί για να είναι πιο βαρύ, με περισσότερη αίσθηση.

Οι αλλαγές στην ανάρτηση συνοδεύονται από ειδικές για το GTi αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών με ματ βαφή και λάστιχα 205/45. Τα φρένα είναι με αεριζόμενους δίσκους 302 mm μπροστά και απλούς 249 mm πίσω, που ψύχονται από «δυναμικούς αεραγωγούς». Το περιορισμένο βάρος του απλού 208 επέτρεψε στο GTi να μην ξεπεράσει τα 1.160 kg. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατά 80 kg ελαφρύτερο από το νέο Renault Clio RS και κατά 165(!) kg ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του, το 207 RC.

Και πάει και στρίβει
Ας ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι το 208 GTi που οδηγήσαμε είχε μεν τις τελικές προδιαγραφές, αλλά ήταν αυτοκίνητο προπαραγωγής. Θα πρέπει λοιπόν να περιμένουμε λίγο ακόμα για να έχουμε την τελεσίδικη ετυμηγορία. Εν πάση περιπτώσει, όταν καθίσεις στη θέση οδήγησης του GTi έχεις στα χέρια σου το γνωστό, πολύ μικρό και χαμηλά τοποθετημένο τιμονάκι, το οποίο εδώ είναι δερμάτινο με κόκκινες ραφές. Ανάλογες ραφές υπάρχουν στο ταμπλό και τη λαβή του «αλουμινένιου» χειρόφρενου, ενώ κόκκινες πινελιές βλέπεις επίσης στον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, στην επένδυση των καθισμάτων και στο εσωτερικό των θυρών.

Χάρη στο κάθισμα τύπου μπάκετ με τις έντονες προεξοχές στήριξης, η ασυνήθιστη θέση οδήγησης των 208 είναι απόλυτα αποδεκτή εδώ, καθώς νιώθεις ότι κάθεσαι «μέσα» και όχι «πάνω» στο αυτοκίνητο. Η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται με κλειδί και χωρίς να χρειάζεται να πατάς το συμπλέκτη. Απλά και φυσικά. Ξεκινάς και νιώθεις την επιτάχυνση, όχι εκρηκτική αλλά σίγουρα δυνατή. Η απόκριση στο γκάζι είναι αρκετά άμεση ώστε να κρύβει το ελαφρύ turbo lag στις χαμηλές στροφές, και τα προσπεράσματα γίνονται με μια γκαζιά. Όμως το 6άρι κιβώτιο –με τον υπερβολικό σε σχεδίαση λεβιέ– του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε δεν ήταν τόσο ακριβές και γλυκό. Θα πρέπει να είναι καλύτερο στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Ας πάμε όμως στην ταμπακέρα: Πώς συμπεριφέρεται το GTi στο δρόμο; Τελικά, τόσο καλύτερα όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις. Το τιμόνι δείχνει κάπως αναίσθητο γύρω από τη θέση της ευθείας, αλλά όταν το στρίψεις νιώθεις τους μπροστινούς τροχούς να δαγκώνουν καλά στην άσφαλτο. Και κάτι εξίσου σημαντικό: αυτό το GTi έχει άνετη ανάρτηση, που ελέγχει καλά το αμάξωμα στις ανωμαλίες μεγάλου μήκους κύματος και αντιμετωπίζει τις λακκούβες με σφιχτό αλλά ενδοτικό τρόπο. Το αυτοκίνητο δείχνει «ένα κομμάτι» και μπορείς να ρυθμίσεις το ζύγισμά του με το γκάζι.

Όμως… Οι τεχνικοί της Peugeot μάς είχαν τονίσει τη σημασία της αύξησης του βάρους του τιμονιού μέσα στη στροφή. Και θεωρούν ότι την έχουν πετύχει. Προσωπικά δεν νομίζουμε ότι είναι αρκετή, κι αυτό σε δυσκολεύει να εκτιμήσεις τη φόρτιση των εμπρός τροχών και το πόση πρόσφυση τους απομένει. Γι’ αυτό θα θέλαμε λίγη παραπάνω απόκριση στην αρχή, ώστε να πληροφορείσαι πόσο καλά κρατάνε τα μπροστινά λάστιχα στο δρόμο. Και ο κινητήρας; Ο ήχος από την εξάτμιση είναι βαθύς και σπορτίφ, όμως δεν ακούγεται τίποτα ενδιαφέρον κάτω από το καπό. Πιο πολύ απολαμβάνεις τα σκασίματα από τα δύο τραπεζοειδή τελικά, όταν αφήνεις το γκάζι.

Καλό, αλλά όχι 205…
Ίσως οι αγοραστές του σήμερα να μη θέλουν τόσο άμεση και λεπτομερή επικοινωνία όσο αυτή που πρόσφερε το κλασικό 205 GTi. Οπότε μπορεί να είναι άδικο για την Peugeot να κάνουμε τη σύγκριση. Όμως αυτή η αλληλεπίδραση είναι που ζητάει o ενθουσιώδης οδηγός από ένα καυτό χάτσμπακ. Και το 208 GTi, αν και αποτελεί μια καλή προσπάθεια, δεν είναι στο επίπεδο του θρυλικού προγόνου του.

Λίγη παραπάνω δουλειά στη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης πιστεύουμε ότι θα φέρει αποτέλεσμα – και πολύ θέλουμε να διαπιστώσουμε ότι το αυτοκίνητο θα έχει προοδεύσει μέχρι να οδηγήσουμε την έκδοση τελικής παραγωγής. Ας μην ξεχνάμε ότι το 208 GTi θα έχει να αντιμετωπίσει τα νέα Ford Fiesta ST και Renault Clio RS,, αλλά και το Opel Corsa OPC που έχουν και τα τρία ηλεκτρικό τιμόνι.

Προς το παρόν, μπορούμε να πούμε ότι το 208 είναι ένα καλό αν και όχι τέλειο GTi. Το πώς τα καταφέρνει απέναντι στον ανταγωνισμό θα είναι συναρπαστικό να το διαπιστώσουμε, αλλά οι πρώτες μας εντυπώσεις δείχνουν ότι έχει πιθανότητες τουλάχιστον απέναντι στο Clio RS.

Τι λέει το DRIVE
Ένα καλό GTi, σαφώς καλύτερο από το αντίστοιχο 207. Και πάλι όμως όχι τόσο άμεσο και επικοινωνιακό όσο το θρυλικό 205. Θέλει λίγη ακόμα δουλειά στη χαρτογράφηση του ηλεκτρικού τιμονιού.
Τιμή από €23.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 200 PS/5.800 rpm, 28,0 kgm/1.700 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
0-1000 m 26,9”
80-120 km/hμε 5η 6,8”
80-120 km/h με 6η 8,4”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Διαστάσεις 3.962 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.160 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube