Opel Zafira Tourer BiTurbo 2.0 CDTi

Opel Zafira Tourer BiTurbo 2.0 CDTi

Το 7θέσιο MPV της Opel αποκτά δυνατό τράβηγμα και επιδόσεις χάρη στους 195 PS του διτούρμπινου μοτέρ

Το 7θέσιο MPV της Opel αποκτά δυνατό τράβηγμα και επιδόσεις χάρη στους 195 PS του διτούρμπινου μοτέρ

Μπορεί το στάνταρ Zafira να θέλγει την αγορά με τον ευφυή εσωτερικό σχεδιασμό του, ως κόμπακτ MPV που είναι, αλλά και οι κατασκευαστές σκαρφίζονται ολοένα και περισσότερους τρόπους για να προτείνουν περισσότερα ξεχωριστά μοντέλα.

Σήμερα αυτά τα ξεχωριστά μοντέλα μάχονται σε κάθε γωνιά της αγοράς, καλύπτοντας και την παραμικρή ανάγκη, ακόμα κι αν αυτή αφορά μοτέρ ή επίπεδο εξοπλισμού. Φυσικά και το Zafira δεν αποτελεί εξαίρεση. Ύστερα λοιπόν από την τοποθέτηση του δυνατού διτούρμπινου ντίζελ στο Insignia, ήρθε η σειρά του Zafira να επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματά του, καθιστάμενο ταυτόχρονα η ναυαρχίδα των κόμπακτ MPV της Opel.  

Πάμε premium;
Η σημερινή, τρίτη γενιά του Zafrra, έστειλε το MPV της Opel στην premium πλευρά της αγοράς για την κατηγορία, με ένα ευφυές εσωτερικό που σχεδόν έρχεται σε αντίθεση με τον πρακτικό και οικογενειακό μεταφορικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Ωστόσο, ένα από τα αδύνατα σημεία του Zafira ήταν ο μέχρι πρότινος κορυφαίος δίλιτρος ντίζελ της γκάμας με τα 165 PS. Αποτελούσε και αποτελεί δείγμα της παλιάς σχολής Opel, και πάντως πλήρως ανακόλουθος με το υπόλοιπο σύνολο.
    
Η Opel ελπίζει ότι θα δώσει απάντηση στην παραπάνω κριτική με αυτόν το πιο εξεζητημένο και ισχυρό BiTurbo των 195 PS. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για τον πιο ισχυρό ντίζελ που έχει ποτέ τοποθετηθεί σε 7θέσιο MPV. Ακόμη και το πολύ καλό και κορυφαίο κατά DRIVE Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost δεν μπορεί να αναμετρηθεί με το νέο BiTurbo, καθώς υπολείπεται 25 ολόκληρα άλογα στην πιο ισχυρή εκδοχή του -170 PS.

H Opel στοχεύει επίσης να είναι ομοίως ανταγωνιστική και με το πιο αδύναμο ντίζελ της, ερχόμενη στο σαλόνι της Γενεύης με ένα νέο μοτέρ 135 PS, ικανό να πετύχει μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km και εκπομπές CO2 109 g/km. Και τα δύο αυτοκίνητα δίνουν τον ανταγωνιστικό τόνο στην κορυφή και στην ουρά της γκάμας. Η Opel δούλεψε σκληρά για να μπορέσει να κάνει ομαλή και χωρίς υστέρηση την παροχή ισχύος στον BiTurbo, χάρη σε μια έξυπνη διπλή υπετροφοδότηση, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα 40,8 kgm ροπής.  

Διπλή υπερτροφοδότηση
Οδηγώντας το αυτοκίνητο στο Ρίσελσχάιμ, στην Φρανκφούρτη, η ταχεία απόκρισή του στο γκάζι, ακόμα και με πολύ χαμηλή ταχύτητα δεν μας έκανε εντύπωση. Όχι γιατί η επίδοση δεν ήταν σημαντική, όσο διότι ήταν αναμενόμενη καθώς γνωρίζαμε ήδη τι καντάρια πιάνει το μοτέρ από το Insignia που δοκιμάσαμε στην Ελλάδα. Το μικρότερο από τα δύο τούρμπο του κινητήρα λειτουργεί ήδη από χαμηλή ταχύτητα και χάρη στη μικρότερη αδράνεια μπαίνει ταχύτατα στο παιχνίδι με το 80% της ροπής να είναι διαθέσιμο μόλις από τις 1.250 rpm.

Όταν η ταχύτητα ανέβει και το μεγαλύτερο τούρμπο προοδευτικά εμπλέκεται στην υπερτροφοδότηση, με τη ροή του αέρα να ρυθμίζεται στις ανάγκες των δύο τούρμπο. Στην πραγματικότητα, το μεγάλο τούρμπο, προ-συμπιέζει τον εισερχόμενο αέρα πριν υπέρ-συμπιεστεί στο μικρότερο. Μια βαλβίδα ελέγχει πάντα τα αέρια να πηγαίνουν στο μεγάλο τούρμπο, διασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παροχή ισχύος σε υψηλές ταχύτητες.       

Βρες το νόημα
Το πρόβλημα με αυτό το νέο μοτέρ είναι ότι το ευρύχωρο Zafira δεν θα νιώσει ποτέ ως ντίζελ αυτοκίνητο επιδόσεων. Με άλλα λόγια δεν θα ζητήσεις μάλλον ποτέ από το Zafira να σου εξάψει τι αισθήσεις πατώντας το γκάζι τέρμα, αλλά θα το κάνεις για ένα προσπέρασμα σε δρόμο της περιφέρειας, για παράδειγμα. Όσο λοιπόν χρησιμοποιείς το Zafira έτσι, τότε ο BiTurbo αρχίζει και αποκτά νόημα.

Παρόλα αυτά το Zafira αποδεικνύεται εντυπωσιακό και στο δυναμικό τομέα. Αν βάλεις τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του FlexRide στη θέση Sport και βυθίζεις τη βελόνα του στροφόμετρου στο κόκκινο, τότε το Zafira αποκρίνεται τάχιστα και είναι απρόσμενα εύκολο στο χειρισμό του. Είναι επίσης και συμμετοχικό, με το τιμόνι άμεσο στην αντίδραση.
Από την άλλη, δεν θα ακούσεις ποτέ το μοτέρ τόσο ραφιναρισμένο όσο θα ήλπιζες. Είναι τραχύ, ειδικά όταν γυρίζει ψηλά, όπως έκανε στις αούτομπαν γύρω από τη Φρανκφούρτη.

Το 65% από τα Zafira που πουλάει η Opel σήμερα είναι ντίζελ, οπότε υπό αυτό το πρίσμα είναι στο σωστό δρόμο η επιλογή του νέου μοτέρ από την Opel. Εκείνο που δεν συμβαδίζει με τις προθέσεις όμως είναι και το σημαντικότερο: Το αποτέλεσμα δεν φτάνει στο ύψος των υποσχέσεων που μας δίνει η Opel και μάλιστα ζητώντας από τον καταναλωτή να καταβάλει premium αντίτιμο για την αγορά αυτού του Zafira.   

Τι λέει το DRIVE
Το νέο μοτέρ καθιστά αυτή την έκδοση του Zafira το πιο ισχυρό 7θέσιο μεσαίο MPV και ένα ευφυές, ταχύτατο, αλλά και ακριβό κομιούτερ  
Τιμή από 34.870 (έκδοση Cosmo)
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, 195 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”  
Τελική ταχύτητα 218 km/h
Κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 gr/km
Διαστάσεις 4.658 x 1.928 x 1.685 mm
Βάρος 1.760 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube