Opel Cascada

Opel Cascada

Κοιτάζοντας το Opel Cascada στις φωτογραφίες εύκολα το περνάς απλώς για το νέο ανοιχτό Astra, είναι όμως κάτι περισσότερο από αυτό. Με μήκος σχεδόν 4,7 m, αποτελεί το μόνο μεσαίο τετραθέσιο cabrio που προέρχεται από μαζικό κατασκευαστή.

Σε μια κατηγορία όπου σήμερα μεσουρανούν οι ανοιχτές εκδόσεις του Audi A5 και της Σειράς 3 της BMW, η Opel φέρνει ένα μοντέλο που προσφέρει σχεδόν τα ίδια χαρίσματα σε τιμή αντίστοιχη των σαφώς μικρότερων premium cabrio Audi A3, BMW Σειρά 1 κ.λπ. Το μεταξόνιο του Opel Cascada είναι μόλις κατά 40 mm μικρότερο από του Insignia (2,69 m), ενώ το εμπρός μετατρόχιο κατά 2 mm μεγαλύτερο και το πίσω ίδιο.

Τέτοιες διαστάσεις φέρνουν καλά νέα για το χώρο στο εσωτερικό, αφού το Cascada είναι πραγματικό τετραθέσιο, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις για τους πίσω. Όμως, σε συνδυασμό με τις ενισχύσεις που αυξάνουν την ακαμψία του αμαξώματος στη στρέψη κατά 41% σε σχέση με το Astra TwinTop, έχουν καταλυτική επίδραση και στο βάρος. Τα περισσότερα από 1.600 kg του Opel Cascada δυσκολεύουν το έργο του κινητήρα. Όμως τουλάχιστον ο νέος 1.6 SIDI Turbo που είχαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης τα καταφέρνει μια χαρά.

Πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη του 1.600άρη τούρμπο της Opel, με σημαντικότερο νέο στοιχείο τον άμεσο ψεκασμό. Αποδίδει ισχύ 170 PS, τη μεγαλύτερη ροπή στην κατηγορία του (26,5 kgm σταθερή και 28,6 kgm με overboost) και έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην οικονομία. Σε σχέση με τον 1.6 Turbo των 180 ίππων, τον οποίο θα αντικαταστήσει σταδιακά, έχει πιο ήπια απόκριση στο γκάζι αλλά περισσότερη διαθέσιμη δύναμη από χαμηλά, χωρίς ενοχλητικό «σκαλοπάτι» σε κάποιο φάσμα στροφών. Σε συνδυασμό με την πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία του ταιριάζει γάντι στο Cascada. Μάλιστα παρά την πιεσμένη χρήση στη γνωριμία μας η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω από τα 10 lt/100 km, τιμή που αφήνει υποσχέσεις για πολύ χαμηλότερα νούμερα με κανονική οδήγηση και λίγη προσοχή.

Προσοχή έχει δοθεί σίγουρα από την Opel στην ενίσχυση του πλαισίου, με το τρέμουλο του παρμπρίζ να περιορίζεται στο ελάχιστο και τους τριγμούς να απουσιάζουν εντελώς από το εσωτερικό. Τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν μάλιστα την κουκούλα «Acoustic», που παρέχει καλύτερη ηχομόνωση. Στην πράξη το επίπεδο θορύβου στα 130 km/h είναι εντυπωσιακά χαμηλό για αυτοκίνητο με μαλακή οροφή. Και αυτή η ηρεμία ταιριάζει απόλυτα με το γενικώς προσανατολισμένο στην άνετη μετακίνηση στήσιμο του Cascada.

Τουλάχιστον στους δρόμους γύρω από το Μονακό, η ανάρτηση δύσκολα αφήνει κάποιο κραδασμό ή θόρυβο να φτάσει στην καμπίνα, παρά τις 19άρες ζάντες, ακόμα και με το FlexRide στη ρύθμιση Sport. Μοιραία όμως ο σπορ χαρακτήρας απουσιάζει, και αν επιχειρήσεις να πιέσεις το Cascada ας πούμε... στην Col de Turini, θα διαπιστώσεις μια απόλυτα ασφαλή οδική συμπεριφορά που όμως δεν σου επιτρέπει πολλά-πολλά. Το ESP επεμβαίνει πολύ διακριτικά αλλά και πολύ νωρίς, πριν καν προλάβεις να αγχωθείς ότι ο ρυθμός μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το βαρύ αμάξωμα. Κάτι που, βέβαια, με δεδομένο τον χαρακτήρα του Cascada κρίνεται ως θετικό.

Στην Ελλάδα το Opel Cascada, εκτός του 1.6 SIDI, θα έρθει και με τον γνωστό από τα Astra και Insignia 1.4 Turbo 140 ίππων. Ο νέος 1.6 CDTi της Opel δυστυχώς δεν θα τοποθετηθεί στο Cascada. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν 6άρι κιβώτιο, σύστημα stop-start και θα συνδυάζονται αποκλειστικά με το ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Cosmo, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την οροφή Acoustic. Η τιμή του 1.4 αναμένεται να διατηρηθεί κάτω από τις €30.000, αλλά ακόμα δεν υπάρχει εκτίμηση για το επιπλέον κόστος του 1.6 SIDI. Στη Γερμανία πάντως, η μεταξύ τους διαφορά δεν ξεπερνά τα €1.300. Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές θα έχουν διαμορφωθεί πλήρως μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο, που ο ελληνικός ήλιος θα λούσει για πρώτη φορά το εσωτερικό του νέου Opel Cascada.

Τι λέει το DRIVE
Πραγματικά τετραθέσιο cabrio που προσφέρει άνεση με δόσεις πολυτέλειας σε συμφέρουσα, τηρουμένων των αναλογιών, τιμή
Τιμή από € 29.500 το 1.4 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.4 1.362 cc, ψεκασμός και τούρμπο, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, (22,4 με overboost), χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, 1.6 1.598 cc, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 170 PS/6.000 rpm, 26,5 kgm/1.650-3.200 rpm, (28,6 με overboost), χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 1.4 0-100 km/h σε 10,9”, τελική 207 km/h, 1.6 0-100 km/h σε 9,6”, τελική 222 km/h
Κατανάλωση 1.4 6,3 lt/100 km, 1.6 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 1.4 148 gr/km, 1.6 148 gr/km
Διαστάσεις 4.696x1.839x1.443 mm
Βάρος 1.4 1.626 kg, 1.6 1.658 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube