Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLE 250d 4Matic

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLE 250d 4Matic

Δοκιμάζουμε την αντικαταστάτρια της ML, στην πιο οικονομική της έκδοση, με τον πετρελαιοκινητήρα 2,1 λίτρων.

Η Mercedes-Benz GLE είναι η ανανεωμένη έκδοση του μεγάλου SUV της εταιρείας, της γνωστής μας ML. Στην έκδοση 250d 4Matic, αποτελεί το μοντέλο εισόδου στην γκάμα των GLE.

Το αμερικανικής κατασκευής SUV έχει δεχτεί κάμποσες αναβαθμίσεις, τώρα στο μέσο της ζωής του, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό στη δύσκολη αυτή κατηγορία.

Οι εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνουν –μεταξύ άλλων– ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, αλλαγμένη μάσκα, διαφορετικούς προβολείς και καθρέφτες, πιο ξεχωριστά πίσω φανάρια και τροποποιημένες εξατμίσεις.

Στο εσωτερικό, υπάρχει ένα νέο ταμπλό με διαφορετικά όργανα, πιο σύγχρονα χειριστήρια και διακόπτες, ένα νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και μια οθόνη που εξέχει στο κέντρο, ενώ ο διάκοσμος είναι αναβαθμισμένος με υψηλής ποιότητας υλικά. Όλα αυτά συντελούν ώστε η απτή ποιότητα να είναι τουλάχιστον ισάξια με εκείνη των βασικών ανταγωνιστών της GLE: του νέου Audi Q7 δεύτερης γενιάς και της BMW X5 τρίτης γενιάς.

Ο 4κύλινδρος τουρμποντίζελ 2,1 λίτρων, που κινεί την GLE 250d 4Matic, είναι ένα από τα έξι διαφορετικά κινητήρια σύνολα, βενζίνης, ντίζελ και υβριδικά, που προσφέρονται. Η ισχύς των 204 PS και η ροπή των 51 kgm παραμένουν ως είχαν στο προηγούμενο μοντέλο.

Η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στο σύστημα μετάδοσης, όπου το νέο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, εννέα σχέσεων, έχει αντικαταστήσει το παλιότερο 7άρι 7G-Tronic. Όπως και σε άλλες σύγχρονες Mercedes, ο χειρισμός του κιβωτίου γίνεται με ένα μικρό λεβιέ (Direct Shift) στο τιμόνι, ώστε να εξοικονομείται χώρος στην κεντρική κονσόλα για δύο μεγάλες ποτηροθήκες.

Το σύστημα τετρακίνησης 4Matic υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή 50/50 εμπρός/πίσω, αλλά μπορεί να μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής στον εμπρός ή τον πίσω άξονα, ενώ για ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες προσφέρεται και ένα πακέτο Off-Road Engineering, που προσθέτει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και ένα κιβώτιο μεταφοράς με κοντές βοηθητικές σχέσεις.

Αν και ζυγίζει 2.075 kg, όσο και η προκάτοχός της, η GLE 250d 4Matic είναι –κατά τη Mercedes– πιο γρήγορη στην επιτάχυνση και πιο οικονομική. Οι επίσημες προδιαγραφές μιλάνε για 0,4” βελτίωση 0-100 km/h (τώρα στα 8,6”) και για 5% χαμηλότερη κατανάλωση (τώρα στα 5,7 lt/100km, με εκπομπές 149 g CO2/km).

Πώς είναι στην οδήγηση;
Καθώς ζυγίζει πάνω από δύο τόνους και έχει σχετικά περιορισμένη ισχύ, η GLE 250d 4Matic αναμενόμενα δεν είναι ανάμεσα στα πιο γρήγορα 5θέσια SUV – όπως εξάλλου δείχνουν και οι επίσημες προδιαγραφές της Mercedes-Benz.

Όμως η GLE έχει μια αξιοπρεπή ποσότητα ροπής συγκεντρωμένη χαμηλά στο φάσμα των στροφών, έχει και το 9άρι κιβώτιο, οπότε έχει καλές ρεπρίζ εν κινήσει. Αυτό γίνεται αντιληπτό ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο ελαστικός κινητήρας, οι μακριές σχέσεις και η εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία, κάνουν το αυτοκίνητο πραγματικά ξεκούραστο και εξαιρετικά οικονομικό στο ταξίδι.

Ελάχιστη από την τραχύτητα των ντίζελ νιώθεις στις χαμηλές στροφές, και μόνο ελαφρούς κραδασμούς στις ψηλές. Καταλαβαίνεις ότι το αυτοκίνητο είναι «πετρέλαιο», αλλά δεν είναι τόσο θορυβώδες όσο άλλα.

Σε πιο απαιτητικούς δρόμους με στροφές, η GLE αποδεικνύεται αρκετά ζωηρή, αν και όχι τόσο ευέλικτη όσο άλλα τετρακίνητα πολυτελή SUV. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει κάποια αίσθηση όταν το στρίβεις και οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται καλά από τα αμορτισέρ με την ισχυρή απόσβεση. Η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Η βασική έκδοση της GLE έχει τροχούς 17 ιντσών. Όμως το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε τις έξτρα 18άρες ζάντες με σχετικά ψηλοπρόφιλα λάστιχα 255/55. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση 4Matic, παρείχαν καλή πρόσφυση, επιτρέποντάς σου να μπαίνεις σε ανοιχτές στροφές με αξιοπρεπή ταχύτητα, χωρίς πρώιμη υποστροφή.

Όπως και στην αντίστοιχη ML250 CDI, η στάνταρ ανάρτηση είναι με μεταλλικά ελατήρια, συνδυασμένα με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, που παρέχουν την επιλογή ανάμεσα σε ρυθμίσεις comfort και sport.

Όμως η «δική μας» GLE 250d είχε την έξτρα αερανάρτηση Air Matic, με τη συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση και το σύστημα self-levelling που κρατάει το αμάξωμα πάντα οριζόντιο. Η ανάρτηση αυτή έχει σφιχτή αίσθηση αλλά, χάρη στις αρκετά μεγάλες διαδρομές των τροχών, καταφέρνει να απορροφά ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες.

Να την αγοράσω;
Αν οι προτεραιότητές σας έχουν να κάνουν περισσότερο με την ποιότητα κατασκευής, την πρακτικότητα, την οικονομία και την ευκολία χρήσης, παρά με το στιλ, τις επιδόσεις και την οδηγική αίσθηση, τότε η GLE 250d 4Matic μπορεί να είναι αυτό που ζητάτε.

Δεν θα δελεάσει τους ενθουσιώδεις οδηγούς, αλλά είναι κλασάτη και προσφέρει εντυπωσιακή καθημερινή χρηστικότητα σε μια τιμή πιο προσιτή από εκείνη πολλών άλλων Mercedes.


Τι λέει το AUTOCAR
Ένα ποιοτικό και πρακτικό SUV, που μπορεί να μην είναι γρήγορο, αλλά κινείται αξιοπρεπώς, προσφέροντας άνεση και εν δυνάμει εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Τιμή €70.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 2.143 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 204 PS/3.800 rpm, 51,0 kgm/1.600-1.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
Τελική ταχύτητα 211 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.819 x 1.935 x 1.796 mm
Μεταξόνιο 2.915 mm
Χώρος αποσκευών 690/2010 lt
Βάρος 2.075 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube