Οδηγούμε τη νέα Jaguar F-type

Οδηγούμε τη νέα Jaguar F-type

Λίγα αυτοκίνητα, τα περίμενε με τόση ανυπομονησία το παθιασμένο κοινό με το αυτοκίνητο όσο τη νέα Jaguar F-type

Λίγα αυτοκίνητα, τα περίμενε με τόση ανυπομονησία το παθιασμένο κοινό με το αυτοκίνητο όσο τη νέα Jaguar F-type.

Και τούτο δεν περιοριζόταν στους Βρετανούς που κατά πλειονότητα πάσχουν από εθνική ψύχωση, έστω κι αν η Jaguar δεν είναι αυτό που λέμε πούρα βρετανική. Αλλά όπως και να το κάνουμε, όταν λέμε ότι ένα αυτοκίνητο είναι ο αντικαταστάτης ή ο συνεχιστής της Ε-type, αυτό από μόνο του προσλαμβάνει μια ισχυρή αυτοκινητική αξία.

Αν εξαιρέσεις την επιλογή του ονόματος και τη κλασική διάταξη μοτέρ εμπρός-κίνηση πίσω, η F-type είναι ένα απολύτως μοντέρνο αυτοκίνητο. Τα αλουμινένιο αμάξωμα είναι στιβαρό και ελαφρύ, πράγμα που βοηθά στην ακρίβεια και η Jaguar απαρνήθηκε την οβάλ μάσκα που χρησιμοποιούσε στα σπορ αυτοκίνητά της εδώ και δεκαετίες. Η F-type έρχεται στην αγορά καταρχήν ως κόνβερτιμπλ, αλλά θα ακολουθηθεί από μια κουπέ αργότερα μέσα αυτό το χρόνο, χώρια που προγραμματίζονται και πιο καθαρόαιμες εκδόσεις.

Μακριά από το βασικό
Το βασικό μοντέλο της F-type χρησιμοποιεί ένα 3λιτρο V6 κομπρεσοράτο μοτέρ με 340 PS που προφανώς δεν κάνει αυτή τη Jaguar αργή. Ωστόσο η κύλιση παραείναι σκληρή, χώρια που δεν ακούγεται και τόσο ωραία, εκτός κι αν την έχεις εφοδιάσει με το έξτρα ηχητικό σύστημα της εξάτμισης. Ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και είναι στάνταρ εξοπλισμός στο αμέσως επόμενο μοντέλο, τη V6 S με τους 381 PS. Και πάλι όμως, ακόμα και με το σύστημα αυτό, η βασική F-type δεν ακούγεται όσο καλά η V6 S, που σκάει με κάθε αλλαγή ταχύτητας και κάνει ένα μεγαλοπρεπές κροτάλισμα πριν από τον κόφτη.

Περισσότερο σημαντικό από τον ήχο είναι ότι η V6 S, στη θέση των κλασικών αμορτισέρ της βασικής F-type έχει ένα set-up αυτόματα προσαρμοζόμενων αναρτήσεων που βελτιώνουν την άνεση της κύλισης, αλλά βοηθούν αυτή την Jaguar να μην βουτάει και να μην γέρνει. Το αποτέλεσμα είναι μια F-type που παραμένει παράλληλη με το δρόμο όταν στρίβεις και άψογα ελεγχόμενη πάνω από ανωμαλίες και γιαμπ.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνδυάζονται με ακριβές τιμόνι και κράτημα που συγχωρεί, αν και η F-type νιώθει πιο βαριά από μια Boxster, για παράδειγμα. Και εσύ με τη σειρά σου νιώθεις την F-type έτσι,  καθώς σκιάζεσαι περισσότερο απ’ ό,τι στην Porsche στρίβοντας και φορτίζοντας τους εξωτερικούς τροχούς.

Κορυφαίες επιδόσεις
Το αυτόματο 8άρι σασμάν είναι στάνταρ όποια F-type κι αν διαλέξεις (λέμε και τέτοια για να περνά η ώρα) –χειροκίνητα μοντέλα θα διατεθούν αργότερα μέσα στο χρόνο. Ευτυχώς για το κιβώτιο και για την F-type, οι αλλαγές είναι ακαριαίες και μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα, είτε από το λεβιέ κουνώντας τον εμπρός πίσω είτε πιέζοντας τα paddles στο τιμόνι.

Παρόμοια πράγματα ισχύουν και για την κορυφαία V8, μολονότι αυτή έχει ένα δικό της, διακριτό χαρακτήρα. Φυσικά και ακούγεται ακόμα καλύτερα από τη V6 S και δίνει κορυφαίες επιδόσεις. Αλλά χρειάζεται να επανέρχεσαι με σεβασμό στο γκάζι στην έξοδο των στροφών, καθώς η ουρά της F-type V8 γυρνά πολύ πιο απροειδοποίητα από τα 6κύλινδρα μοντέλα.

Όσον αφορά στην ποιότητα κύλισης, το μόνο επίμεμπτο είναι ένα ελαφρό τρέμουλο μέσω του τιμονιού πάνω από ανώμαλες επιφάνειες. Ωστόσο, το ραφινάρισμα είναι ανέλπιστα καλό όσο η οροφή είναι κλειστή, ενώ ο ανεμοθώρακας που βρίσκεται μεταξύ των αψίδων ασφαλείας των καθισμάτων διασφαλίζει ότι αέρας δεν θα λυσσομανά πίσω από την πλάτη σου και στα μαλλιά σου με την οροφή κάτω.

Καμπίνα 1+1
Η καμπίνα της F-type σχεδιάστηκε τελείως οδηγοκεντρικά, χάρη στο καντράν που είναι βαθιά χωμένο μπροστά σου και μια κεντρική κονσόλα φαρδιά και ψηλή, όμοια με φράχτη που κρατά το συνοδηγό μακριά από τα χειριστήρια και τα όργανα. Η Jaguar προσπάθησε επίσης να κρατήσει το όλο ντιζάιν «τακτοποιημένο»: Πολλές από τις λειτουργίες γίνονται δια μέσου μιας οθόνης αφής αντί των κλασικών χειριστηρίων και διακοπτών, ενώ οι κεντρικοί αεραγωγοί αναδύονται από την κορυφή του ταμπλό μόνο όταν χρειάζονται.

Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα είναι ένας τομέας στον οποίο η Jaguar συνήθως σημειώνει παταγώδη αποτυχία σε σχέση με την αντίστοιχη και εγνωσμένου επιπέδου των Γερμανών ανταγωνιστών της. Ευτυχώς για τους Εγγλέζους όμως, η F-type φόρεσε μια από τα πιο κομψές καμπίνες της εταιρείας.

Όλα τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν τα σπορ έξτρα καθίσματα, που είναι ό,τι πιο στιβαρό και υποστηρικτικό στο σώμα έχουμε συναντήσει σε Jaguar, ενώ από την άλλη η καμπίνα είναι έξυπνα διαμορφωμένη. Μόνο κάποιες μικρές λεπτομέρειες ξεφεύγουν από τον κανόνα, όπως τα «ελαφριά» paddles στο τιμόνι και τα φτηνιάρικα στην όψη πλαστικά στην κολόνα του τιμονιού από την κάτω πλευρά.

Στην καμπίνα δύο ενήλικες ακόμα και πάνω από 1,85 θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα, αλλά θα χρειαστεί να είναι ασκητικοί σε ενδεχόμενο ταξίδι, καθώς το πορτμπαγκάζ είναι πολύ μικρό. Τουλάχιστον δεν χάνεις λίτρο από τη χωρητικότητά του με την οροφή κατεβασμένη. Η Jaguar αποφάσισε να μην σχεδιάσει το αυτοκίνητο με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή και στη θέση της να χρησιμοποιήσει μια υφασμάτινη που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά σε μόλις 12” και με ταχύτητα μέχρι 50 km/h.  

Με πόσα;
Δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με τη βασική V6 που δεν αξίζει τον κόπο και είναι εξάλλου η χειρότερη F-type που θα μπορούσατε να αγοράσετε. Υπό αυτό το πρίσμα κι αν σας περισσεύουν τα €115.000 (λέμε, τώρα) που εκτιμούμε ότι θα κοστίζει στην Ελλάδα, αγοράστε καλύτερα μια Porsche Boxster S με PDK που είναι φθηνότερη και ταχύτερη. Αντίθετα μια V6 S έχει 30 άλογα παραπάνω από μια 911 Carrera Cabriolet και μάλιστα την υπολογίζουμε να κοστίζει €20.000 λιγότερα από τα 179 χιλιάρικα που κοστίζει η Porsche με το σασμάν PDK.
Όσον αφορά την F-type V8, αυτή υπολογίζουμε να πλησιάζει τις €200.000, οπότε μάλλον δεν είναι τεφαρίκι.

Τι λέει το DRIVE
Η αναμονή τελικά άξιζε. Αδιαμφισβήτητα η F-type είναι από τα πιο όμορφα sportscar των τελευταίων ετών και τα δύο από τα τρία μοντέλα της F-type καλοβαλμένα και με πολύ καλή απόδοση. Το δυστύχημα είναι ότι ζούμε σε λάθος χώρα.
Τιμή από € 160.000 (εκτιμώμενη για V6 S)
Τεχνολογία 2.995 cc, V6, 24v, άμεσος ψεκασμός και κομπρέσορας, 381 PS/6.500 rpm, 46,9 kgm/3.500-5.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h σε 4,9”
Τελική 275 km/h
Κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 213 gr/km
Διαστάσεις 4.470 x 1.923 x 1.1308 mm
Βάρος 1.614 kg
Τιμές κατασκευαστή για F-type V6 S

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube