Οδηγούμε το Toyota Auris Touring Sports

Οδηγούμε το Toyota Auris Touring Sports

Η στέισον έκδοση του Toyota Auris έχει όλα τα φόντα να προσελκύσει τον οικογενειάρχη που δεν συμβιβάζεται με τους χώρους των μικρομεσαίων χάτσμπακ

Το Toyota Auris Touring Sports μπορεί να έχει ένα αρκετά ξεχωριστό όνομα, δεν είναι όμως κάτι περισσότερο από τη στέισον έκδοση του Auris. Διαθέτει ίδιους κινητήρες και μηχανικά μέρη με εκείνο, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα οικογενειακά βάρη.

Το εμπρός μέρος του Touring Sports δεν διαφέρει καθόλου από του συμβατικού Toyota Auris οπότε δείχνει αντίστοιχα μοντέρνο αλλά και αιχμηρό, με σαφώς επιθετική διάθεση. Κοιτάζοντας πιο πίσω όμως είναι ιδιαίτερα αισθητός ο αυξημένος όγκος, κυρίως λόγω του αμετάβλητου μεταξονίου και του μεγάλου πίσω προβόλου που αυξάνει το μήκος του Touring Sports κατά 28,5 cm, στα 4,56 m.

Στόχος η πρακτικότητα
Η μεγάλη πέμπτη πόρτα με το χαμηλό κατώφλι αποκαλύπτει ένα πορτ-μπαγκάζ 530 lt, ενώ με τα καθίσματα ριγμένα ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1.658 lt. Μάλιστα είναι απόλυτα επίπεδος, ενώ αν ο οδηγός έχει τόσο περιορισμένο μπόι που οδηγεί με το κάθισμα τέρμα μπροστά, πίσω του χωράνε αντικείμενα με μήκος 2,04 m. Κρυφές θήκες κάτω από το πάτωμα, αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων με έναν μοχλό από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και εταζέρα με διχτάκι που εκτείνεται μέχρι την οροφή και εκτελεί χρέη διαχωριστικού, φανερώνουν πως η πρακτικότητα και οι έξυπνες λύσεις ήταν ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων κατά τη σχεδίαση του Auris Touring Sports.

Προχωρώντας προς τα μπροστινά διαμερίσματα της καμπίνας, δεν υπάρχει κανένα νέο. Το Touring Sports έχει ίδιο μεταξόνιο και ίδια κλίση οροφής με το χάτσμπακ, οπότε όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ακριβώς τον ίδιο χώρο με εκείνο. Αυτό δεν είναι κακό, αφού το Auris είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία. Το ταμπλό του είναι σωστό εργονομικά, με υλικά που δεν απειλούν τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, αλλά με πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Το Auris Touring Sports θα διατίθεται με όλη τη γκάμα κινητήρων του Auris, δηλαδή ως βενζινοκίνητο 1.33 με 100 και 1.6 με 132 PS, ως τουρμποντίζελ 1.4 ή 2λιτρο με 90 και 124 PS, αντίστοιχα, και φυσικά ως Hybrid. Οδηγώντας το 1.6 απλώς αναρωτιέσαι για το νόημα ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα σε τέτοιο αυτοκίνητο και δεν θέλεις ούτε να σκεφτείς πώς θα είναι το 1.33. Ειδικά φορτωμένο. Από τα ντίζελ, στην παρουσίαση υπήρχε μόνο το 2λιτρο, που ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα και το βάρος του στέισον Auris αλλά αποτελεί απαγορευμένο καρπό για την Ελλάδα.

Το δυνατότερο και ακριβότερο μοντέλο της γκάμας είναι το Hybrid, με τον γνωστό συνδυασμό 1.800άρη κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικού μοτέρ που αποδίδουν συνολικά 136 PS. Συνδυάζονται με ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που κάνει παιχνιδάκι τις μετακινήσεις στην πόλη και την οικονομική οδήγηση. Οι εντυπώσεις όμως δεν είναι το ίδιο ευχάριστες όταν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα.

Το κιβώτιο αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει σταθερά σε ψηλές στροφές κατά την επιτάχυνση και να παράγει ένα μονότονο βουητό, όπως άλλωστε και στο 5πορτο Auris Hybrid. Κι αν θεωρήσεις ότι δεν πειράζει γιατί δεν παίρνεις στέισον για να οδηγείς γρήγορα, δυστυχώς το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και όταν το αυτοκίνητο είναι απλώς φορτωμένο. Και το στέισον το παίρνεις γι' αυτό το λόγο.

Η ανάρτηση πάντως δουλεύει πολύ καλά, ίσως καλύτερα και από του χάτσμπακ, τουλάχιστον στους δρόμους της Μαγιόρκας. Το επίπεδο άνεσης είναι ικανοποιητικό ακόμα και στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις της παρουσίασης με τις ζάντες 17”. Το ελαφρύ τιμόνι που κόβει πολύ κάνει το Touring Sports πολύ ευέλικτο στην πόλη, ενώ βαραίνει ευχάριστα σε υψηλότερη ταχύτητα για να βάλει κι αυτό το λιθαράκι του στην αίσθηση σταθερότητας στον αυτοκινητόδρομο.

Στον επαρχιακό η κλίση είναι μικρή, αλλά το τιμόνι δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση και το πλαίσιο δεν αντιδρά άμεσα στις εντολές σου. Έτσι κι αλλιώς οποιαδήποτε απόπειρα προσέγγισης των ορίων του φρενάρεται νωρίς-νωρίς από το VSC. Επιβεβαιώνεται δηλαδή και εδώ το προφίλ απόλυτης ασφάλειας και ευκολίας χρήσης που χαρακτηρίζει γενικά το Toyota Auris Touring Sports.

Ζητείται μοτέρ
Το υβριδικό Auris Touring Sports, το μοναδικό στέισον της κατηγορίας που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (85 gr CO2/km), θα προσελκύσει όσους ήθελαν υβριδικό αλλά δεν καλύπτονταν από τον χώρο αποσκευών των διαθέσιμων μοντέλων μέχρι σήμερα. Από την υπόλοιπη γκάμα κινητήρων όμως φαίνεται να λείπει ένας καλός 1.600άρης ντίζελ. Αυτός θα πρόσφερε τον ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας και θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις φόρτωσης ενός κατά τα άλλα πρακτικότατου και πολύ αξιόλογου στέισον.

Το πότε ακριβώς θα έρθει το Toyota Auris Touring Sports στη χώρα μας δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί, ούτε η τιμή στην οποία θα διατίθενται οι διάφορες εκδόσεις τους. Για αυτά θα υπάρξει ενημέρωση τις επόμενες εβδομάδες. Είναι ασφαλές όμως να υπολογίσετε μια διαφορά €1.200-1.500 από το Auris χάτσμπακ, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Τι λέει το DRIVE
Ιδανικό για όσους θέλουν ένα Auris Hybrid με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Με ένα καλό μοτέρ ντίζελ στη γκάμα θα είχε περισσότερες ελπίδες να κερδίσει και τους υπόλοιπους
Τιμή 1.33 €17.200, 1.4D-4D €20.200, Hybrid €24.500 (εκτιμώμενη τιμή, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία Hybrid: Βενζινοκινητήρας 1.798 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, 14,3 kgm/4.000 rpm Ηλεκτρικό μοτέρ 60 KW (81 PS) και 21,1 kgm, Συνδυασμένη ισχύς: 136 PS/5.200 rpm, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”,
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Κατανάλωση 3,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85 gr/km
Διαστάσεις 4.560x1.760x1.460 mm
Βάρος 1.465 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube