Οδηγούμε τη νέα Toyota Corolla 1.4 D-4D

Οδηγούμε τη νέα Toyota Corolla 1.4 D-4D

Με όπλο τους μεγάλους χώρους και τους οικονομικούς κινητήρες, το νέο Corolla έρχεται να συνεχίσει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία 47 χρόνων

Ύστερα από 47 χρόνια σταδιοδρομίας και 40 εκατομμύρια πωλήσεων, το όνομα Corolla εμπνέει ένα είδος σεβασμού με την επιτυχία του.

Δείτε το ως εξής: Αυτή τη στιγμή, σε κάθε λεπτό που περνάει, κάπου στον κόσμο πωλούνται δύο Corolla. Προσβλέποντας σε ακόμα περισσότερες πωλήσεις, η Toyota θέλησε να κάνει την ενδέκατη γενιά πιο μεγάλη και πολυτελή. Κι αυτό φαίνεται αμέσως.

Πολύ μπροστά
Με μήκος 4.620 mm, πλάτος 1.775 και ύψος 1.465 mm, είναι πιο μακρύ, πιο φαρδύ, αλλά και πιο χαμηλό από το προηγούμενο, ενώ η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota δίνει σαφώς πιο «κυριλέ» εικόνα. Η τραπεζοειδής μάσκα, τα φώτα ημέρας LED και οι τονισμένοι θόλοι δίνουν ένα αυτοκίνητο που σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα Auris με ουρά. Παρότι μεγάλωσε, το νέο Corolla δεν βάρυνε, αφού τα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έφεραν μια –ελάχιστη έστω- μείωση 5,7 κιλών.

Στην καμπίνα η συγγένεια των δύο μοντέλων είναι πολύ πιο σαφής. Η κεντρική ιδέα είναι κοινή και υπάρχουν μόνο μικρές αλλαγές άνευ ουσίας. Ευτυχώς, αυτό σημαίνει και μια ασύγκριτα καλύτερη θέση οδήγησης από το παρελθόν, που είναι χαμηλότερη, με μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων και πιο κάθετα τοποθετημένο τιμόνι. Η εργονομία είναι σωστή σε γενικό πλαίσιο, αν και υπάρχουν μερικοί διακόπτες τοποθετημένοι σε λάθος σημεία.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους, τη μεγαλύτερη διαφορά την καταλαβαίνεις στο πίσω κάθισμα. Το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά δέκα πόντους και δίνει μεγάλο αέρα για τα πόδια. Ούτε το ύψος είναι μικρό, οπότε κάθεσαι σχεδόν αρχοντικά. Το πορτμπαγκάζ των 452 λίτρων πάντως, παρότι επίσης έχει μεγαλώσει, είναι απλώς επαρκές, όπως και το άνοιγμά του.

Σημαντικό βήμα εμπρός έχει γίνει στην ηχομόνωση που πλέον απομονώνει την καμπίνα πολύ καλύτερα. Γι’ αυτό και η κύλιση είναι σε ανώτερο επίπεδο, όπως και η αίσθηση ποιότητας που αντιλαμβάνεσαι από το αυτοκίνητο. Τόσο τα πλαστικά με τις επενδύσεις, όσο και το φινίρισμα με τη συναρμογή σε κερδίζουν. Ενδεικτική της σε ουσιαστικά βελτιωμένης ποιότητας είναι και η μείωση του διάκενου στους αρμούς του αμαξώματος.

Και χωρίς τέλη
Στα μηχανικά μέρη, το ζητούμενο ήταν ένα περισσότερο αποδοτικό, οικονομικό αλλά παράλληλα πιο δυναμικό κι ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο. Η γκάμα των κινητήρων υιοθετεί το Toyota Optimal Drive και περιλαμβάνει το γνωστό μας πια 1.33 με 99 ίππους, τον 1.600άρη Valvematic των 132 PS και τον 1.400άρη D-4D των 90 ίππων που είναι και ο πιο ενδιαφέρων συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας.

Ο 1.6 διατίθεται και με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης MultiDrive S, ενώ ο 1.4 D-4D με το αυτοματοποιημένο 6άρι MMT. Η έκδοση 1.33 δεν ήταν διαθέσιμη στην οδηγική παρουσίαση στη Μαγιόρκα. Ο 1.6 με το ελαστικό του τράβηγμα κάνει ό,τι μπορεί και τα καταφέρνει μια χαρά, ομολογουμένως όμως, η ροπή του D-4D δεν έχει ταίρι. Ραφιναρισμένος και πρόθυμος από χαμηλά, εξασφαλίζει σβέλτη επιτάχυνση, χωρίς να ζορίζεται πολύ.

Κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη, μόνο και μόνο επειδή τα αυτοκίνητα (με το συγκεκριμένο κινητήρα) που θα εισαχθούν στη χώρα μας θα έχουν πιο μακριά τελική σχέση μετάδοσης. Από την άλλη, αυτό σε συνεργασία με σύστημα stop/start θα τους επιτρέπει να εκπέμπουν μόνο 99 g CO2/km και να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Η κατανάλωση είναι επίσης χαμηλή. Εμείς χωρίς να οδηγούμε αργά, είδαμε 5,8 lt/100 km στον υπολογιστή ταξιδιού.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εμπρός όμως έχουν τοποθετηθεί νέα αμορτισέρ και οι ρυθμίσεις έχουν ξαναγίνει με γνώμονα την αμεσότερη συμπεριφορά. Ασφαλώς και το Corolla δεν έχει γίνει ξυράφι, αλλά με το μέτρο της κατηγορίας είναι ευχάριστο στην οδήγηση και παράλληλα άνετο. Η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης δίνει πολιτισμένη κύλιση, χωρίς να σε ταλαιπωρούν οι ανωμαλίες.

Σημαντική αλλαγή έχει γίνει και στο τιμόνι που πλέον είναι πιο γρήγορο, δίνοντας οδηγική αίσθηση ανώτερη από αυτή που περιμένεις. Νιώθεις το αυτοκίνητο να πατά με σιγουριά στο δρόμο, να κρατά καλά και να μη γέρνει πολύ, ενώ το πίσω μέρος δεν είναι ατίθασο ούτε όταν φρενάρεις στρίβοντας.

Βήματα εμπρός
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, το νέο Corolla σου αφήνει θετική εντύπωση. Είναι ευρύχωρο, με ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ, προσεγμένη ποιότητα σε βάθος, χαμηλή κατανάλωση και πάνω απ’ όλα ανταγωνιστική τιμή, που σύμφωνα με την Toyota Hellas θα ξεκινάει από τα 15.000 ευρώ για τα αυτοκίνητα με τον κινητήρα1.33 και το όφελος απόσυρσης. Για πιο αναλυτικές πληροφορίες, υπομονή μέχρι τις αρχές Αυγούστου που θα ανοίξουν οι παραγγελίες.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Corolla είναι βελτιωμένο παντού. Από την ευρυχωρία και την ποιότητα της καμπίνας της, μέχρι την οδηγική αίσθηση που σου δίνει.
Τιμή € 15.000 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 2v, 1 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, common rail, 90 PS/3.800 rpm, 20,9 kgm/1.800-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.620 x 1.775 x 1.465 mm
Βάρος 1.315 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube