Οδηγούμε τη νέα Porsche Macan Turbo

Οδηγούμε τη νέα Porsche Macan Turbo

Η νέα Macan είναι περισσότερο μια ψηλή Cayman από ό,τι μια μικρή Cayenne. Είναι το καλύτερο στο δρόμο και το πιο απολαυστικό στην οδήγηση SUV που έχουμε ποτέ οδηγήσει. Δεν είναι όμως καθόλου φθηνή…

Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση όταν δεις τη Macan είναι οι σχετικά περιορισμένες διαστάσεις της. Διαφέρουν ελαφρά από έκδοση σε έκδοση, αλλά η Turbo που οδηγούμε εδώ έχει μήκος 4.699 mm, πλάτος 1.923 mm και ύψος 1.624 mm. Είναι δηλαδή 146 mm πιο κοντή, 17 mm πιο στενή και 76 mm πιο χαμηλή από την Cayenne της 2ης γενιάς.

Ενώ η Cayenne έχει κοινή πλατφόρμα με το VW Touareg, η Macan είναι βασισμένη σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας υψηλής ακαμψίας του Audi Q5. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο μεταξόνιο των 2.807 mm –88 mm μικρότερο από της Cayenne– αλλά ελάχιστα άλλα κοινά στοιχεία.

Η Macan έχει τα δικά της μηχανικά μέρη: ειδικά ρυθμισμένους ή εντελώς ξεχωριστούς κινητήρες, νέα κιβώτια ταχυτήτων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης της Cayenne, με τον πολύδισκο κεντρικό συμπλέκτη. Οι αναρτήσεις της Macan, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, επίσης περιγράφονται ως ειδικές για το μοντέλο, έχοντας μετατρόχια φαρδύτερα κατά 35 mm εμπρός και 36 mm πίσω σε σχέση με του Q5.

Η επιθετική σχεδίαση της Macan δανείζεται κάποια στοιχεία από την Cayenne 2ης γενιάς, όπως το ψηλό και κάθετο εμπρός μέρος που διαφέρει στην εμφάνιση ανάλογα με τον κινητήρα. Το μεγάλο, κυρτό καπό που ανοίγει σαν κέλυφος, έχει οβάλ κοψίματα για τα φανάρια και τα πλαϊνά του φτάνουν χαμηλά μέχρι τον προφυλακτήρα.

Αναμενόμενα, το εσωτερικό δίνει την αίσθηση του ακριβού. Η εμφάνιση κι εδώ παίρνει πολλά στοιχεία από την Cayenne, αλλά μικρές αλλαγές βοηθούν στη διαφοροποίηση της Macan, όπως το πολυχρηστικό τιμόνι που μοιάζει με αυτό της 918 Spyder. Τα υπόλοιπα είναι οικεία, με τον πίνακα των τριών οργάνων, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής, και την ψηλή κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί ένα δάσος από διακόπτες. Δείχνει περίπλοκη, αλλά η εργονομία είναι εξαιρετική. 

Η γκάμα στο λανσάρισμα της Macan θα δίνει την επιλογή μεταξύ τριών κινητήρων V6. Αυτοί περιλαμβάνουν έναν εξελιγμένο από την Porsche 3λιτρο βενζινοκινητήρα με δύο τούρμπο, που αποδίδει 340 PS και 46,9 kgm στη Macan S, κι έναν επίσης 3λιτρο τουρμποντίζελ, προέλευσης Audi, με 258 PS και 59,1 kgm ροπής στη Macan Diesel S.  

Η Turbo που οδηγούμε εδώ κινείται από έναν V6 3.6 βενζίνης που περιγράφεται ως εντελώς καινούργιος, αν και μια ατμοσφαιρική έκδοση του ίδιου κινητήρα υπάρχει στην Panamera. Εδώ αποδίδει 400 PS στις 6.000 rpm και 56,1 kgm ροπής από τις 1.350 rpm.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Ευχάριστα ομαλή, με ένα μοτέρ που τραβάει ψυχωμένα, έχει μπόλικη δύναμη στις μεσαίες και δέχεται μεγάλες σχέσεις από χαμηλές στροφές.

Υπάρχει κάποια υστέρηση απόκρισης χαμηλά, αλλά ο νέος V6 έχει φοβερή ενέργεια όταν τουρμπίσει. Επίσης, όντας σαφώς υπερτετράγωνος, στροφάρει με μεγάλη όρεξη για κινητήρας τούρμπο, φτάνοντας τις 6.700 rpm χωρίς να λαχανιάζει ούτε στο ελάχιστο πριν χτυπήσει κόφτη.

Είναι κρίμα λοιπόν που ο νέος αυτός V6 έχει τόσο απρόσωπο ήχο, ανεξάρτητα από το ποιο πρόγραμμα λειτουργίας –Standard, Sport ή Sport Plus– έχει επιλεγεί. Η εξάτμιση γουργουρίζει ευχάριστα, αλλά συνήθως πνίγεται από το δυνατό θόρυβο της εισαγωγής. Δεν θα έλεγες τον ήχο βαρετό, αλλά είναι κάπως αποστειρωμένος.

Αν ο κινητήρας εντυπωσιάζει, το στάνταρ αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη είναι που πραγματικά δείχνει την υψηλή του κλάση. Είναι γρήγορο, ομαλό, με διαισθητική λειτουργία και με την ικανότητα να ταιριάζει τέλεια τις στροφές στα κατεβάσματα. Το σύστημα τετρακίνησης μεταδίδει κανονικά τη ροπή στους πίσω τροχούς και, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, και στους μπροστινούς, δίνοντας στη Macan καθαρά πισωκίνητο χαρακτήρα.

Παρά το βάρος των 1.925 kg, η Macan Turbo πιάνει από στάση τα 100 km/h σε 4,6” και τα 160 σε 10,9”. H Porsche δεν περιορίζει την τελική ταχύτητα των μοντέλων της, πράγμα που ισχύει και για αυτό εδώ το SUV που λέγεται ότι φτάνει τα 266 km/h. Παρ’ όλα αυτά, η ισχυρότερη Macan είναι και σχετικά οικονομική. Τα επίσημα στοιχεία δίνουν 8,9-9,2 lt/100km μέση κατανάλωση. Εμείς, οδηγώντας σβέλτα σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό, είδαμε στο trip 10,9 lt/100km.  

Αυτό όμως που πραγματικά χαρακτηρίζει τη Macan Turbo είναι η οδική συμπεριφορά της. Αν υπάρχει κάποιο SUV πιο «ρευστό» και απολαυστικό, δεν το έχουμε οδηγήσει ακόμα. Πάνω στη σφιχτή αλλά ενδοτική ανάρτηση με τα μεταλλικά ελατήρια, αυτό το SUV έχει εξαιρετική συμπεριφορά και προσφέρει ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο επικοινωνίας με τον οδηγό.

Μπορείς να πιέσεις τη Macan Turbo στις στροφές κι αυτή ανταποκρίνεται όμορφα, προσφέροντας μπόλικη αίσθηση και πληροφόρηση μέσα από το σωστά ζυγισμένο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι της. Η ευελιξία και η σταθερότητα είναι εξαιρετικές για αυτοκίνητο αυτού του βάρους.

Πέρα από τα στροφιλίκια, η Macan έχει φοβερή ευστάθεια και στις υψηλές ταχύτητες μέχρι και την τελική της.

Η εξαιρετική συμπεριφορά της Macan στο δρόμο θεσπίζει νέα μέτρα σύγκρισης και ο χαρακτηρισμός “Sports Utility Vehicle” δεν ταιριάζει πουθενά καλύτερα απ’ ό,τι εδώ. Δεν πρόκειται για μια μικρή Cayenne, αλλά μάλλον για μια ψηλή Cayman όσον αφορά στη δυναμική της συμπεριφορά.

Τα φρένα της δεν είναι λιγότερο αξιοσημείωτα. Το σφιχτό αλλά προοδευτικό σε αίσθηση πεντάλ σου επιτρέπει να εκμεταλλεύεσαι με αυτοπεποίθηση τη δύναμη των φρένων μέχρι και το σημείο όπου επεμβαίνει το ABS.

Όμως η Macan Turbo δεν είναι μόνο σπορ. Ελάχιστοι ιδιοκτήτες Macan θα δοκιμάσουν την τύχη τους μακριά από την άσφαλτο, όμως μια διαδρομή σε βαθύ χιόνι έδειξε ότι το αυτοκίνητο τα καταφέρνει καλά σε τέτοιες συνθήκες. Ένα κουμπί “off-road” σου επιτρέπει να μεταβάλεις το κατώφλι επέμβασης των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, ενώ αλλάζει ανάλογα και η λειτουργία της τετρακίνησης και του (έξτρα) συστήματος torque vectoring (εγκάρσια κατεύθυνση της ροπής μέσω των φρένων).  

Η Porsche δίνει για την Turbo γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης 24,8 και 23,6 μοιρών αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 198 mm και η γωνία ράμπας 17,1 μοίρες. Με την έξτρα αερανάρτηση αυξάνονται όλες αυτές οι τιμές.

Να την αγοράσω;
Αν θέλετε ένα σπορ SUV που να μπορεί να βγαίνει πού και πού κι εκτός ασφάλτου, τότε ναι, σίγουρα.

Παρά κάποια μικρά μειονεκτήματα, είναι δύσκολο να μην πειστείς από τις συνολικές αρετές της Macan Turbo. Ναι, δεν είναι φθηνή, αλλά όταν ένα SUV είναι τόσο καλό, εύκολα συμπεραίνεις ότι θα πετύχει. Αν οι Macan S και Diesel S είναι εξίσου καλές και απολαυστικές, πολύ σύντομα η Cayenne θα χάσει τον τίτλο της πιο καλοπουλημένης Porsche όλων των εποχών.

Τι λέει το Autocar
Η επιτομή του σπορ SUV, θέτει νέα μέτρα σύγκρισης στην οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά, έχοντας επίσης υψηλές επιδόσεις, σχετικά περιορισμένη κατανάλωση και αρκετά σεβαστές δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Είναι όμως ακριβή.  
Τιμή από € 130.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 3.604 cc, V6, 24v με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 2 τούρμπο, 400 PS/6.000 rpm, 56,1 kgm/1.350-4.500 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,6”*
0-160 km/h 10,9”*
0-1.000 m 23,9”*
Τελική ταχύτητα 266 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9-9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 208-216 gr/km
Διαστάσεις 4.699 x 1.923 x 1.624 mm
Βάρος 1.925 kg
Στοιχεία κατασκευαστή(*Με το έξτρα πακέτο Sport Chrono)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube