Οδηγούμε τη νέα Porsche Boxster

Οδηγούμε τη νέα Porsche Boxster

Η βασική έκδοση της Boxster, τηρουμένων των πάλαι ποτέ φορολογικών συνθηκών στην Ελλάδα, θα ήταν ευκαιρία ή μια σκιά της δυνατότερης S;

Πράγματι, θα τολμούσαμε να πούμε ότι η βασική έκδοση της Boxster είναι προτιμότερη από τη δυνατότερη με το διακριτικό S, που οδηγήσαμε στο Drive No 186.

Αυτή η έκδοση του γερμανικού ρόουντστερ είναι τόσο λαμπρά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αλλά παρόλα αυτά ο αρχιμηχανικός της Porsche σχεδόν έτρεξε να κρυφτεί όταν άκουσε ότι οδηγήσαμε τα δύο αυτοκίνητα κολλητά.

Στα χαρτιά, οι επιφυλάξεις του είναι απόλυτα κατανοητές. Η στάνταρ Boxster φορά μια υποβαθμισμένη έκδοση του flat six των 3.4 λίτρων που βρίσκουμε στην S, αλλά και στη νέα 911 Carrera. Το μοτέρ των 2.700 κυβικών αποδίδει 265 PS στις 6.700 rpm –δέκα περισσότερα από τον 2.9 της προηγούμενης, αλλά και 50 λιγότερα από της S. Ακόμη και παντρεμένη με το 7άρι σασμάν PDK (το χειροκίνητο 6άρι είναι στάνταρ) και το έξτρα Sport Chrono Pack, τα 5,7” που χρειάζεται για τα 0-100 km/h την κάνουν πάνω από μισό δευτερόλεπτο πιο αργή από μια αντίστοιχα εξοπλισμένη S.

Ποιοτικό φίμωτρο
Αν αυτή η διαφορά φαίνεται ανακόλουθη, το άπλωμα της δύναμης στο δρόμο την κάνει αρκούντως κατανοητή. Υπάρχει μια ευδιάκριτη ανισότητα στην απόλαυση, που έχει να κάνει με το πόσο μεστό είναι το τράβηγμα του μοτέρ: Τα 28,5 kgm του 2.7 (ένα kgm λιγότερο από τον 2.9 της παλιάς) επιβαρύνουν την έλλειψη ψυχής του flat six κάτω από τις 4.500 rpm.

Παρόλα αυτά, το πραγματικό πρόβλημα, αν μπορούμε να το αποκαλέσουμε έτσι, είναι ότι η Boxster αποδεικνύεται τόσο εκλεπτυσμένη στη συμπεριφορά, ώστε τα 265 PS δείχνουν ανεπαρκή για να βάλουν πραγματική φωτιά στην άσφαλτο. Στους στρωτούς δρόμους της νότια Γαλλίας, όπου οδηγήσαμε το αυτοκίνητο, η απύθμενη πλευρική πρόσφυση και η ατελείωτη ελκτική ικανότητα του αυτοκινήτου σημαίνουν ότι χρειάζεται να στύβεις το μοτέρ για να έχεις την αμυδρή πιθανότητα να το ξεκολλήσεις από το δρόμο.

Ευτυχώς το να πιέζεις σκληρά την Boxster μόνο αγγαρεία δεν είναι. Η μυστηριώδης ικανότητα και φήμη της Porsche να φτάνει τη μηχανολογία στα όριά της, μπορεί να κάνει τον 2.7 να αισθάνεται κατώτερος απ’ ό,τι η τιμή του δικαιολογεί, αλλά αυτή η Boxster δεν είναι αυτοκίνητο δεύτερης κλάσης. Αν το απομονώσεις, είναι απόλυτα πειστικό, καθώς αναδύεται μια δική του ποιότητα από το ηχηρό μπρίο του flat six, και θα τέρψει όσους θέλουν ένα καθημερινό ανοιχτό αυτοκίνητο.

Να η ευκαιρία;
Η ορίτζιναλ Boxster, 16 χρόνια πίσω, που την έσπρωχνε ένα 2,5λιτρο μοτέρ με 205 PS, οδήγησε τη γερμανική εταιρεία στην κερδοφορία, παρά τις αρχικές επιφυλάξεις ότι αυτή η ιπποδύναμη δεν είναι αντάξια μιας Porsche. Και αυτό το αυτοκίνητο βγήκε στο προσκήνιο, όχι μόνο διότι απάλλαξε τους αγοραστές του από την εμμονή της απόλυτης ταχύτητας στην ευθεία, αλλά για τις μυριάδες αρετές με τις οποίες η Porsche το προίκισε. Να είστε σίγουροι, ότι αυτές –το στιλ, το κράτημα, η οικονομία, η ραφινάτη λειτουργία και η άνεση- τιμώνται, τονίζονται και ενδυναμώνονται κοσμητικά σήμερα το 2012, κάνοντας τη βασική Porsche σε κάθε επίπεδο την ευκαιρία που ήταν το 1996.


Τι λέει το DRIVE
Το μικρότερο μοτέρ δεν απομακρύνει το αυτοκίνητο από τις λαμπρές αξίες της Boxster
Τεχνολογία 2.706 cc, Ε6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 265 PS/6.700 rpm, 28,5 kgm/4.500-6.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 5,7”*, τελική 262 km/h*
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 180 gr/km*
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube