Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLA220 CDI 4MATIC

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLA220 CDI 4MATIC

H GLA είναι φανερό πως αποτελεί προϊόν μιας έντονης εξελικτικής προσπάθειας της οικογένειας των μικρομεσαίων Mercedes. Κάτι που γίνεται εμφανές, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της αγοράς.

Η GLA είναι το τέταρτο μέλος της νέας οικογένειας μικρομεσαίων της Mercedes-Benz έπειτα από την B-Class, την τρίτη γενιά A-Class και τη CLA.

Η ίδια η Mercedes το λανσάρει ως SUV. Προφανώς το αμάξωμα είναι πιο ψηλό, ενώ θα προσφέρεται με τρεις διαφορετικές αναρτήσεις με απόσταση από το έδαφος που θα κυμαίνεται από 15,5 μέχρι 20,4 cm.

Η σχεδίαση του 5θυρου αμαξώματος ωστόσο, θυμίζει πολύ περισσότερο ένα υπερυψωμένο χάτσμπακ, άρα θεωρούμε πως του ταιριάζει πιο πολύ ο χαρακτηρισμός crossover.

Στα (σχεδιαστικά) χνάρια της A-Class
Η GLA πρέπει να ανταγωνιστεί κυρίως τα Audi Q3 και BMW Χ1 και γι’ αυτό το λόγο θα διατίθεται τόσο ως τετρακίνητη όσο και ως προσθιοκίνητη, με μια συγκεκριμένη γκάμα 4κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Πιο συγκεκριμένα οι προσθιοκίνητες εκδόσεις θα έχουν ένα βενζινοκινητήρα τούρμπο 1,6 λίτρων με απόδοση 156 PS (GLA200) και έναν ντίζελ 2,1 λίτρων με απόδοση 136 PS (GLA200 CDI), που θα συνδυάζονται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις θα κινούνται από ένα δίλιτρο τούρμπο βενζίνης με απόδοση 211 PS (GLA250)και τον ίδιο 2,1 ντίζελ, ο οποίος όμως αποδίδει 170 PS (GLA220 CDI). Σε αυτές τις δύο εκδόσεις, το κιβώτιο είναι το ημιαυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-DCT.

Σχεδιαστικά η GLA είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακή. Δείχνει αρκούντως επιθετική και σίγουρη για τον εαυτό της. Οι ομοιότητες με την A-Class είναι προφανείς, ειδικά στο εμπρός μέρος και στη μάσκα, όμως τα εμπρός και πίσω φανάρια είναι εντελώς νέα. Ανάμεσα στις πιο ευδιάκριτες ανήκει και ο θόλος των φτερών, ο οποίος όμως σε συνδυασμό με τις ενσωματωμένες ράγες οροφής και τα μαύρα προστατευτικά γύρω γύρω κάνουν τη GLA να ξεχωρίζει.

Αν μάλιστα διαλέξεις το πακέτο off road, η διαφοροποίηση είναι ακόμα εντονότερη. Η απόσταση από το έδαφός είναι μεγαλύτερη, τα μαρσπιέ κάτω από τις πόρτες έχουν πιο άγρια εμφάνιση και στους προφυλακτήρες υπάρχουν ενσωματωμένες ποδιές με μεταλλική όψη.

Με μήκος 4,42 m, πλάτος 1,8 m και ύψος 1.5mm, η GLA είναι 12,7 cm μακρύτερη, 2,4 πιο στενή και 5,9 cm ψηλότερη από την A-Class. Οι στάνταρ ζάντες είναι 17 ιντσών, αν και μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι και 20άρες.

Στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι αμέσως πως πρόκειται για ένα ακριβό μοντέλο, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Κατά τα άλλα, ο πίνακας οργάνων, οι αεραγωγοί, το τιμόνι και τα όργανα ελέγχου των πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, είναι παρόμοια αυτά της A-Class. Το ίδιο και τα καθίσματα. Οι αγοραστές μπορούν μάλιστα να διαλέξουν ανάμεσα στα στάνταρ και στα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Και στην GLA, το χειριστήριο του αυτομάτου κιβωτίου είναι τοποθετημένο δεξιά του τιμονιού, απελευθερώνοντας έτσι χώρο στην κεντρική κονσόλα για ένα βαθύ ντουλάπι και δύο ποτηροθήκες. Με άλλα λόγια υπάρχει άφθονος χώρος για να βολέψεις μικροπράγματα.

Ανάλογα με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης κάθεσαι μέχρι και οκτώ πόντους ψηλότερα στην GLA απ’ ό,τι στην A-Class. Αυτό δίνει στον οδηγό καλή περιμετρική ορατότητα εμπρός και στο πλάι. Όμως, η έντονη κλίση της οροφής, σε συνδυασμό με τις φαρδιές κολόνες, περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω. Το κάθισμα του οδηγού παρέχει πολλές ρυθμίσεις και φυσικά το τιμόνι ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά, άρα η ιδανική θέση είναι εύκολο να βρεθεί.

Ενώ όμως οδηγός και συνοδηγός έχουν άφθονο χώρο, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους πίσω επιβάτες, βάσει τουλάχιστον των προδιαγραφών του ανταγωνισμού. Επιπροσθέτως, οι πίσω πόρτες είναι μάλλον μικρές και με στενό άνοιγμα, καθιστώντας την πρόσβαση λιγότερο εύκολη. Επίσης το τούνελ μετάδοσης κόβει πολύτιμα εκατοστά από το χώρο για τα πόδια ενός τρίτου πίσω επιβάτη. Τα 421 lt χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ ισοφαρίζουν αυτό της BMW X1, αλλά υπολείπονται κατά 40 από τη χωρητικότητα του Q3.

Ο ντίζελ της πάει
Το πρώτο μοντέλο της γκάμας που μας διατέθηκε για δοκιμή ήταν η «μεγάλη» ντίζελ GLA220 CDI με τον κινητήρα των 2,1 λίτρων που αποδίδει 170 PS και 35,7 kgm ροπής. Αυτή αναλαμβάνει να μοιράσει και στους τέσσερις τροχούς το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT, μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη που είναι τοποθετημένο ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Για να είμαστε ειλικρινείς, ο κινητήρας αυτός δεν είναι ο πιο ήσυχος ούτε διακρίνεται για την έλλειψη κραδασμών. Σε ανταμείβει όμως με την καλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητα στις μεσαίες. Βοηθά πολύ και η σωστή, πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, προκειμένου η GLA220 CDI και να επιταχύνει με δύναμη, αλλά και να μπορεί να ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο με αρκετή ησυχία και άνεση.

Η Mercedes-Benz ανακοινώνει 0-100 km/h σε 8,3”, χρόνο παρόμοιο με του Q3 2.0 TDI, αλλά και της X1 xDrive20d. Ωστόσο, τα 4,9 lt/100 km μέσης κατανάλωσης, αλλά και τα 129 g/km CO2 που ανακοινώνει η εταιρεία είναι τιμές πολύ καλύτερες από τον ανταγωνισμό.

Ευχάριστη έκπληξη
Η αίσθηση που σου δίνει στο δρόμο η GLA είναι εντυπωσιακή. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και γρήγορο, χωρίς να είναι ιδιαιτέρως ελαφρύ, δίνοντας μια συνολική εικόνα σωστού ζυγίσματος με καλό feedback.

Η GLA σου δίνει πάντα μια αίσθηση ασφάλειας. Αυτό οφείλεται και στην τετρακίνηση η οποία παρέχει πολύ καλή πρόσφυση στην κορυφή της στροφής, αλλά και σε συνθήκες με ολισθηρό οδόστρωμα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της πάντως είναι η ενδοτικότητα της ανάρτησης. Η GLA είναι με διαφορά η πιο άνετη Mercedes, μεταξύ των πρόσφατων μικρών κόμπακτ της εταιρείας.

Παρά το γεγονός ότι η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτησης και τα εξαρτήματά της είναι βασικά τα ίδια με των A-Class, B-Class και CLA, η GLA εφοδιάζεται με πιο μαλακά ελατήρια, μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και λάστιχα με μεγαλύτερο προφίλ. Το αποτέλεσμα αυτών των ρυθμίσεων είναι ότι το αυτοκίνητο διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ενδοτικότητα δρόμους με ανώμαλο οδόστρωμα από οποιοδήποτε άλλο «αδελφάκι» του.

Κάτι τέτοιο γίνεται ιδιαιτέρως αντιληπτό σε πιο χαμηλές ταχύτητες, μέσα στο αστικό περιβάλλον, όπου η ποιότητα κύλισης της GLA είναι κορυφαία. Ακόμα πιο ευχάριστο είναι το γεγονός ότι η άνεση δεν επιτυγχάνεται σε βάρος του ελέγχου του αμαξώματος. Αντιθέτως, η κλίση είναι μικρή και η τάση πλεύσης ανύπαρκτη, χάρη και στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αμορτισέρ.

Η GLA όμως μας εξέπληξε εξίσου ευχάριστα και εκτός ασφάλτου. Ο πολύδισκος συμπλέκτης έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τη ροπή έως και 100% στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς, ενώ στο πακέτο off road η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20,4 πόντους και υπάρχει και σύστημα hill descent control. Με αυτά τα εφόδια η GLA μπορεί να πάει πολύ πιο μακριά απ’ ό,τι πιθανόν θα ζητούσε η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών της.

Ολοκληρωμένη
Δεν το κρύβουμε ότι βρήκαμε την GLA αναπάντεχα καλή. Κατά τη γνώμη μας είναι το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από όλη τη νέα γενιά κόμπακτ της εταιρείας. Της λείπουν οι χώροι και η πρακτικότητα που έχουν άλλοι ανταγωνιστές της, αλλά ισοφαρίζει με την ελκυστική εμφάνισή της, την ποιότητα κατασκευής και τη συνολική οδική συμπεριφορά.

Τι λέει το DRIVE
Μας άρεσε η GLA. Είναι όμορφη, ποιοτική και πολύ ικανή στο δρόμο. Θεωρούμε μάλιστα ότι –με το πακέτο off road-  είναι από τα πιο αποτελεσματικά SUV και εκτός δρόμου. Αν η εκμετάλλευση χώρων ήταν αποτελεσματικότερη θα χτυπούσε με ευκολία κορυφή.
Τιμή Από €41.750 (GLA220 CDI 4MATIC)
Τεχνολογία 2.143 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο,  170 PS/3.400-4.000 rpm, 35,7 kgm/1.400-3.400 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 gr/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.494 mm
Βάρος 1.595 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube