Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C200 BlueTEC

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C200 BlueTEC

Η ολοκαίνουργια γενιά του μεσαίου σεντάν -και best seller- της Mercedes-Benz, με 1.600άρι μοτέρ ντίζελ 136 PS!

Με 8,5 εκατομμύρια πωλήσεων από το 1984, αρχικά ως 190 και ύστερα ως C-Class, το μεσαίο σεντάν της Mercedes-Benz είναι το πιο σημαντικό μοντέλο στην γκάμα της. Αυτό και μόνο φτάνει για να κάνει σαφή τη σημασία του.

Η νέα γενιά είναι βασισμένη σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και σε πολλά μελλοντικά μοντέλα. Έχει εξελιχθεί πάνω σε τρεις αρχές: Τη μείωση του βάρους, την αύξηση της ακαμψίας και την κορυφαία αεροδυναμική. Οι συνιστώσες αυτές αποτελούν το βασικό εργαλείο για το συνδυασμό δυνατών επιδόσεων με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, καθώς και άνεσης μαζί με σπορ συμπεριφορά.

Η νέα C-Class είναι 9,5 πόντους πιο μακριά από την προηγούμενη (4.686 mm), τέσσερις πιο φαρδιά (1.810 mm) και 5 mm πιο χαμηλή (1.442 mm). Το μεταξόνιο έχει επίσης μεγαλώσει κατά οκτώ πόντους (2,84 m). Η Mercedes-Benz λέει ότι η αύξηση αυτή έγινε έτσι ώστε να ακολουθηθεί η τάση αύξησης του μέσου ύψους για το ανθρώπινο είδος. Ωστόσο, η άποψη ότι έπρεπε απλώς να απομακρυνθεί από τη μικρότερη CLA, μου φαντάζει πιο πειστική.

Αύρα S-Class
Όποιος κι εάν είναι ο λόγος, το αποτέλεσμα είναι μια σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα. Ακόμα και με τη διπλή ηλιοροφή των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε, το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα είναι κορυφαίο για την κατηγορία, όπως άλλωστε και ο χώρος για τα γόνατα. Σημαντική διαφορά κάνει και το πλάτος, ωστόσο το τούνελ μετάδοσης καθιστά και πάλι το πίσω κάθισμα πρακτικά διθέσιο. Το πορτμπαγκάζ έχει πάρει πέντε λίτρα, φτάνοντας τα 480 lt.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας είναι η σχεδίαση. Η αύρα από την κορυφαία S-Class είναι καταφανής, η ποιότητα κορυφαία και η προσοχή στα πάντα σχολαστική. Άριστη είναι και η θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα σου. Η εργονομία παραμένει πιστή στο πρότυπο Mercedes-Benz, μόνο που οι νέοι διακόπτες στο τιμόνι είναι πιο εύχρηστοι, όπως κι εκείνοι για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Για τους φανατικούς των γκάτζετ υπάρχει το touchpad, ένα πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο για τον έλεγχο του infotainment μέσω της μεγάλης οθόνης που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.

Σαφείς αναφορές στην S-Class έχει και η εξωτερική σχεδίαση. Ειδικά το πίσω μέρος, είναι μια μικρογραφία της κορυφαίας Mercedes-Benz. Το εμπρός πάλι, ανάλογα με το εάν θέλεις το αστέρι στη μάσκα ή το καπό, διαφοροποιεί την εικόνα του αυτοκινήτου από το σπορ έως το κλασικό. Το σίγουρο είναι ότι η νέα C-Class αρέσει σε όλους.

Πιο μεγάλη, πιο ελαφριά
Στην οδήγηση, αρχικά τη νιώθεις πιο μεγάλη από το προηγούμενη. Θα πρέπει να την πιέσεις για να καταλάβεις ότι είναι και πιο ελαφριά, αφού το νέο πλαίσιο αποτελείται σχεδόν κατά το ήμισυ από κράματα αλουμινίου. Γι’ αυτό και ζυγίζει μέχρι και 100 κιλά λιγότερο, ενώ παράλληλα είναι σημαντικά πιο στιβαρό και με χαμηλότερο κέντρο βάρους. Μαζί με τη νέα ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων στο εμπρός μέρος και την αναβαθμισμένη πίσω διάταξη των πέντε, η ανάλυση των φορτίων που αναπτύσσονται είναι πολύ πιο ακριβής. Γι’ αυτό και τιμόνι με το μεταβλητό λόγο που είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα έχει πιο καθαρή αίσθηση, άριστη ακρίβεια έστω και χωρίς κορυφαία πληροφόρηση.

Το ζύγισμα του πλαισίου δεν φτάνει το επίπεδο τελειότητας της  BMW Σειράς 3, αλλά το κράτημα είναι εξαιρετικό και το εμπρός μέρος αλλάζει κατεύθυνση με μεγάλη προθυμία όταν του το ζητήσεις. Η φυσική αντίδραση στην πίεση είναι ένα ελαφρύ γλίστρημα της μουσούδας που ελέγχεται πανεύκολα, είτε από εσένα είτε από τα ηλεκτρονικά συστήματα της ευστάθειας που όταν χρειαστεί κάνουν ό,τι πρέπει για μην ανέβουν καν οι παλμοί σου. Το highlight πάντως είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην αποφυγή συγκρούσεων που, από τα επτά έως και τα 200 km/h, ξαγρυπνά για να τις αποτρέψει το γεγονός ή να μετριάσει τις συνέπειές του.

Εκεί που η νέα C-Class δίνει τα ρέστα της είναι στον ανοιχτό δρόμο. Απόλυτη σταθερότητα, ησυχία και αρχοντική κύλιση τη χαρακτηρίζουν, ανεξάρτητα από την ταχύτητα με την οποία σχίζει τον αέρα. Και τον σχίζει πολύ αποτελεσματικά, με το συντελεστή οπισθέλκουσας στις εκδόσεις BlueEFFICIENCY να φτάνει το 0,24 (0,25 στις υπόλοιπες), τιμή ρεκόρ για την κατηγορία.



Για πρώτη φορά και με αερανάρτηση
Εκτός από τη βασική ανάρτηση με τα συμβατικά ατσάλινα ελατήρια για την οποία θα διαλέγεις μεταξύ τριών ρυθμίσεων σκληρότητας, πλέον μπορείς να διαλέξεις και την αερανάρτηση AIRMATIC. Αυτή η δυνατότητα υπάρχει για πρώτη φορά τόσο στη C-Class όσο και στην κατηγορία, συνδυάζοντας την άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά με τρόπο που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατος.

Στις επιλογές Eco και Comfort έχεις ένα αυτοκίνητο που ισοπεδώνει ό,τι βρίσκεται εμπρός του και σε έχει στον αφρό, ενώ με το Sport ή το Sport+ ό,τι χάνεις σε άνεση το κερδίζεις και με το παραπάνω σε αμεσότητα υλοποίησης των εντολών σου καθώς και μειωμένη κλίση στις στροφές. Δύο σε ένα δηλαδή.

Με τον 1.600άρι ντίζελ στο δρόμο
Στην οδηγική παρουσίαση στη Μασσαλία, το ενδιαφέρον κέντρισε ο νέος για τη Mercedes-Benz 1.600άρης ντίζελ που αποδίδει 116 (C180 BlueTEC) ή 136 (C200 BlueTEC) ίππους.

Προϊόν της συνεργασίας με τη Renault, πρόκειται κατά βάση για το γνωστό μας 1.6 dCi. Έχει όμως υποστεί αλλαγές έτσι ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί κατά μήκος, ενώ είναι ο πρώτος (σύμφωνα με τη Mercedes-Benz) ντίζελ κινητήρας επιβατικού με σφυρήλατα ατσάλινα έμβολα, τα χαρακτηριστικά των οποίων βοηθούν τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το σύστημα common rail μπορεί να αναπτύξει μέχρι και 1.600 bar πίεση, ενώ το τούρμπο έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Ο αντικραδασμικός άξονας του είναι περιττός, πληροί (όπως και όλοι οι κινητήρες της νέας C-Class) τη νόρμα Euro6, ενώ θα συνεργάζεται και με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο.



Το νέο 1.600άρη ντίζελ, τον οδηγήσαμε στη δυνατή εκδοχή του και ομολογουμένως ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, που επισκιάζει το μεγαλύτερο των 2,1 λίτρων. Δυνατός κι ελαστικός από χαμηλά, δεν απαιτεί να ασχολείσαι συνεχώς με το νέο 6άρι κιβώτιο που έχει ελαφρύ λεβιέ, ούτε και δυσκολεύεται να στείλει ψηλά το κοντέρ. Αντιθέτως, «δυσκολεύεται» να στείλει τη μέση κατανάλωση πάνω από τα 6,5 lt/100 km. Το κερασάκι στην τούρτα είναι πως δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου, καθώς και τα 99 (κατ’ εκτίμηση) g CO2/km που σημαίνουν απαλλαγή από τα τέλη. Ο ανταγωνισμός το φυσάει και δεν κρυώνει. Το μόνο που μένει είναι να μάθουμε πότε θα ξεκινήσει η διάθεσή του, αφού αυτή η πληροφορία δεν μας ανακοινώθηκε.

Μέχρι τότε, το ενδιαφέρον θα μονοπωλήσει η C180 που με απόσυρση ξεκινά από τα 31.470 ευρώ. Ακριβώς επάνω στο γερμανικό ανταγωνισμό δηλαδή, ο οποίος έχει δύσκολες ώρες μπροστά του.

Τι λέει το DRIVE
Ένα σοβαρά καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά σε κάθε τομέα, από τους χώρους μέχρι την ικανότητα στη γρήγορη οδήγηση. Η C200 BlueTEC είναι μια υπέροχα ευχάριστη έκπληξη.
Τιμή από € 35.000 (εκτιμώμενη με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/3.800 rpm, 32,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h δ/α
Τελική ταχύτητα δ/α
Μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 99 g/km*
Διαστάσεις 4.686 x 1.810 x 1.442 mm
Βάρος 1.370 kg*
Τιμές κατασκευαστή *Ανεπίσημα στοιχεία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube