Οδηγούμε τη νέα BMW Z4 sDrive18i

Οδηγούμε τη νέα BMW Z4 sDrive18i

Ένα ραφιναρισμένο και ευχάριστο κάμπριο, αλλά όχι γι’ αυτούς που ψάχνουν ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο.

Η νέα BMW Z4 sDrive18i είναι πλέον το βασικό μοντέλο στην ανανεωμένη γκάμα της Z4. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που συναντάμε και στις sDrive20i και sDrive28i, αλλά με τη σαφώς χαμηλότερη τιμή των €41.950 ή €39.636 με απόσυρση.

Έτσι διαλέγοντας την sDrive18i γλιτώνεις μεν €2.900 σε σχέση με το προηγούμενο βασικό μοντέλο, την sDrive20i, αλλά έχεις και κάποιες απώλειες στον εξοπλισμό: Ο διζωνικός κλιματισμός και οι αισθητήρες βροχής για παράδειγμα είναι πλέον έξτρα αντί για στάνταρ.

Παράλληλα με το νέο βασικό μοτέρ, η ανανεωμένη Z4 επωφελείται και κάποιων μικρών κοσμητικών αλλαγών για να κρατηθεί φρέσκια απέναντι στον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα η Mercedes-Benz SLK. Αυτές περιλαμβάνουν λευκά στεφάνια LED στα εμπρός φώτα και χρωμιωμένες διακοσμήσεις.

Όλη η τεχνολογία παρούσα
Κάτω από το καπό, ο δίλιτρος TwinPower Turbo αποδίδει 156 PS στις 5.000 rpm και χρησιμοποιεί μονή τουρμπίνα διπλής εισόδου (twin-scroll), Valvetronic για μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων και διπλό Vanos για το διαρκή έλεγχο του χρονισμού των εκκεντροφόρων. Ο συνδυασμός των τεχνολογιών αυτών επιτρέπει στο μοτέρ να αποδίδει ροπή 24,5 kgm μεταξύ των 1.250 και 4.400 rpm.

Μολονότι λοιπόν η σχετικά ισχνή ισχύς μεταφράζεται σε ένα αποδεκτό 7,9” για την επιτάχυνση μέχρι τα πρώτα 100 km/h από στάση, το μεγάλος εύρος στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή παρέχει στη βασική Z4 ελαστικότητα, αλλά και σφρίγος, ακόμα και με μεγάλη σχέση στο σασμάν. Επιπλέον, ηχητικά αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει κάτω από το καπό περίσσεια ισχύος, με συχνά σκασίματα από τη βαλβίδα ανακούφισης και ηχηρό τούρμπο στο φούσκωμα και γαργαρητό στον κόφτη.

Από την άλλη, τα εργοστασιακά νούμερα δεν μιλούν για βελτίωση της αποδοτικότητας που είναι ίδια με της 20i των 184 PS και της 28i των 245: 6,8 lt/100 km και 159 g/km εκπομπές CO2.

Η κίνηση στους πίσω τροχούς μεταδίδεται στάνταρ μέσω ενός 6αριού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά μπορείς να την παραγγείλεις και το αυτόματο 8άρι σασμάν. Το χειροκίνητο σασμάν που οδηγήσαμε συμπεριφέρεται καλά στην επιλογή ταχύτητας, με μικρή διαδρομή του λεβιέ και αμεσότητα στην αλλαγή, επιτρέποντάς σου καλή εκμετάλλευση της υφιστάμενης ισχύος, αλλά στις γρήγορες αλλαγές, ο λεβιές βαραίνει και σκαλώνει.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν φορτωμένο με αρκετά έξτρα, με τα κυριότερα από αυτά τις αλουμινένιες 18άρες ζάντες, την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Sport, τα σπορ καθίσματα και το πακέτο εξοπλισμού Comfort που περιλάμβανε και ανεμοθώρακα πίσω.

Στιλάτη και εύχρηστη και για κάθε μέρα
Μολονότι η Ζ4 έχει σπορ προδιάθεση, αυτή η έκδοση δεν την μετουσιώνει ως τέτοια στο δρόμο. Το τιμόνι είναι ακριβές, έχει το απαιτούμενο βάρος για να μην το αισθάνεσαι νευρικό και το νιώθεις γεμάτο από πρόσφυση, αλλά παρουσιάζει μια ασυνέχεια στην επικοινωνία όταν στρίβεις. Αυτό είναι που κάνει την BMW Ζ4 να την αισθάνεσαι λίγο ασύνδετη με τον οδηγό της στις στροφές υψηλής ταχύτητας.

Η κύλιση μολονότι σφιχτή, είναι ανεκτική με τις ανωμαλίες του δρόμου. Από την άλλη, τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά, το αμπραγιάζ γλυκό σε λειτουργία και η ακρίβεια του γκαζιού πολύ καλή και με την απαιτούμενη προοδευτικότητα στο πεντάλ. Αναμενόμενες φυσικά, η καλή ποιότητα και σχεδίαση της καμπίνας με τον αξιοπρεπή εξοπλισμό και το αναδιπλούμενο hardtop με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο τομέα της χρηστικότητας, η Z4 είναι άπαιχτη.

Συνολικά, η BMW Z4 sDrive18i αποτελεί μια δελεαστική επιλογή. Από τη μια το ακαταμάχητο στιλ τα που τραβά την προσοχή σαν μαγνήτης. Από την άλλη είναι αρκετά διασκεδαστική στην οδήγηση, άνετη, σχετικά σφριγηλή, καλά φτιαγμένη και με ραφιναρισμένη λειτουργία, ακόμη και με την οροφή κατεβασμένη και με υψηλή ταχύτητα. Αθροίζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω είναι ιδανική γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται για την απροβλημάτιστη χρήση και την εικόνα του αυτοκινήτου που οδηγούν, παρά για τις απόλυτες επιδόσεις. Αλλά προσοχή με τα έξτρα, διότι η τελική τιμή μπορεί να σκαρφαλώσει όπου κι η φασολιά του Τζακ. Διότι μπορεί να πληρώνεις μεν το βασικό αυτοκίνητο €42.000, αλλά εύκολα μπορεί αν ανέβει στα €55.000 που κόστιζε περίπου «δικιά» μας.

Τι λέει το DRIVE
Ενδιαφέρουσα προσέγγιση για όποιον αναζητά ευκολία στην καθημερινή χρήση συνδυασμένη με την ακαταμάχητη εικόνα της Z4.
Τιμή από €41.950,  €39,636 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο διπλής εισόδου, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και εκκεντροφόρων, 156 PS/5.000 rpm, 24,5 kgm/1.250-4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
0-1.000 m 28,9” 
80-120 με 4η/5η 6,9”/9,0”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 gr/km
Διαστάσεις 4.239 x 1.790 x 1.291 mm
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube