Οδηγούμε τη νέα BMW M6 Gran Coupé

Οδηγούμε τη νέα BMW M6 Gran Coupé

Η BMW Μ6 Gran Coupé είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που προσπαθούν να συνδυάσουν αρετές φαινομενικά ασυμβίβαστες. Χώρους και πρακτικότητα με σέξι εμφάνιση.

Πάτημα λιμουζίνας με αμεσότητα σπορ αυτοκινήτου. Επιδόσεις supercar με χρηστικότητα μεσαίου σεντάν. Αλλά αν γνωρίζεις τις δυνατότητες του M division, δεν έχεις λόγο να αμφιβάλλεις ότι η συνταγή θα είναι πετυχημένη.

Μαθήματα φιλοξενίας
Η κουπέ και η ανοιχτή BMW M6 είχαν παρουσιαστεί το 2012, και φέτος η γκάμα ολοκληρώθηκε με την Μ6 Gran Coupé. Το αμάξωμα της Gran Coupé «6άρας» ενσωματώνει δύο επιπλέον πόρτες σε μεταξόνιο αυξημένο κατά 11,3 πόντους. Τόσο ακριβώς έχει αυξηθεί και το μήκος, αφού το πίσω μέρος είναι πανομοιότυπο με της κουπέ. Έτσι προκύπτει ένα αρμονικό αμάξωμα, με μεγάλες πόρτες και χυτή γραμμή οροφής, η οποία όμως καταλήγει σε πιο ανασηκωμένο πίσω μέρος απ’ ότι συνηθίζεται σε τετράθυρα κουπέ όπως η Mercedes-Benz CLS ή η μικρότερη CLA. Παρά το αυξημένο μήκος, η Μ6 Gran Coupé είναι μόνο κατά 25 kg βαρύτερη από τη δίπορτη.

Νομίζω είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι όποιος επιλέξει την M6 Gran Coupé αποζητά και λιγη πρακτικότητα. Το αυξημένο μεταξόνιο έχει εξασφαλίσει πολύ χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αν και τα πόδια τους θα στριμωχτούν λίγο κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Το ύψος είναι περιορισμένο σε σχέση με μια BMW Σειρά 5, αλλά επιβάτες κανονικού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Μόνο στο μπες-βγες θα δυσκολευτούν λίγο, λόγω του μικρού ανοίγματος της πόρτας. Ο χώρος αποσκευών παραμένει ίδιος με της M6 Cοupé, και τα 460 lt αποτελούν ικανοποιητική αλλά όχι εντυπωσιακή τιμή για αυτοκίνητο που ξεπερνά τα πέντε μέτρα μήκους.

Η Μ6 Gran Coupé πάντως, φτιάχτηκε για να την απολαμβάνει περισσότερο ο οδηγός. Και αυτός θα βρει πολύ φιλόξενο το στραμμένο προς το μέρος του ταμπλό, με κάθε επιφάνεια καλυμμένη από καλοραμμένο δέρμα, αλλά και τη θέση οδήγησης, που είναι χαμηλότερη από της Μ5 και αγγίζει το τέλειο. Ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται από το τιμόνι με τις λεπτές ακτίνες και τα μεγάλα paddles πίσω του. Ακόμα περισσότερο σου φτιάχνει τη διάθεση όμως ο ήχος του κινητήρα, με το διακριτικό μπάσο από την εξάτμιση να κάνει αισθητή την παρουσία του από το ρελαντί κιόλας.

Εν κινήσει
Αν αμφιβάλλεις για την απόκριση του διτούρμπινου V8 των 4,4 λίτρων στο γκάζι, αναθεώρησε: στο πρόγραμμα «Sport Plus» είναι άμεσο σε... ενοχλητικό βαθμό για χαλαρή μετακίνηση. Για κάθε μέρα το αφήνεις στο «Efficient» όπου γίνεται αρνάκι, έτοιμο να μεταμορφωθεί σε λύκο με ένα πάτημα του γκαζιού. Η δύναμη είναι πάντα εκεί, διαθέσιμη σε οποιασδήποτε στροφές, και η Μ6 Gran Coupé μαζεύει χιλιόμετρα με ασύλληπτο ρυθμό.

Με αφορμή μια προσπέραση σε επαρχιακό μπορεί να βρεθείς να κινείσαι με 200 km/h, κάτι που απαιτεί καλιμπράρισμα του εγκεφάλου σε νέα δεδομένα. Μπορεί να μην προλάβεις να δεις τα 305 km/h τελικής (με το «M Driver's Package») πριν ξεζουμίσεις τα κεραμικά φρένα για να γλιτώσεις τον μπροστινό από το δυνατότερο φιλί του κόσμου, όμως η σταθερότητά της και ο τρόπος που ακόμα επιταχύνει στα 280 είναι αρκετά πειστικά επιχειρήματα.

Σε πιο γήινες ταχύτητες, εντύπωση προκαλεί η ικανότητα της Μ6 Gran Coupé να προσαρμόζεται ιδανικά σε κάθε συνθήκη. Αναλόγως κατάστασης του δρόμου επιλέγεις ρύθμιση ανάρτησης Efficient, Sport ή Sport Plus και έχεις μια λιμουζίνα που ισοπεδώνει σχεδόν τα πάντα, ένα ευχάριστο σπορ αυτοκίνητο για δρόμο ή ένα εξαιρετικά άμεσο σύνολο για τέλεια άσφαλτο, αντίστοιχα.

Σε κάθε περίπτωση η Μ6 δύσκολα θα εμφανίσει υποστροφή, και αν την εμπιστευτείς και δείξεις θάρρος στην είσοδο θα κινηθείς ταχύτατα. Επιλέγεις ταχύτητα αλλαγών στο κιβώτιο και βάρος τιμονιού και πυροβολείς αδιακρίτως. Η δύναμη της Μ6 Gran Coupé πάντως είναι αρκετή για να ανάψει το λαμπάκι του DSC ακόμα και με 4η, σε κάποιες περιπτώσεις, οπότε χρειάζεται πολλή προσοχή.

Money talk
Με εντελώς αντικειμενικά κριτήρια, το «άλμα» από τα €142.900 μιας BMW M5 στα €206.100 της Μ6 Gran Coupé είναι πολύ μεγάλο. Ευτυχώς, σε αυτές τις κατηγορίες τα αντικειμενικά κριτήρια παίζουν ελάχιστο ρόλο. Η Μ6 Gran Coupé βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του απόλυτου αυτοκινήτου δρόμου με τέσσερις πόρτες. Κι αυτό κάποιοι θα το πλήρωναν όσο-όσο.

Τι λέει το DRIVE
Εντυπωσιακή σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, όπως ακριβώς αρμόζει σε μια «Μ». Δύσκολα όμως δικαιολογείς τη διαφορά τιμής από την Μ5
Τιμή € 206.100
Τεχνολογία 4.395 cc, V8, άμεσος ψεκασμός, valvetronic και δύο τούρμπο, 560 PS/6.000-7.000 rpm, 69,3 kgm/1.500-5.750 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων M-DCT, ελεγχόμενο διαφορικό M Differential
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 4,2”, τελική 305 km/h
Κατανάλωση 9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 232 gr/km
Διαστάσεις 5.011x1.899x1.393 mm
Βάρος 1.875 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube