Οδηγούμε τη νέα BMW 225xe

Οδηγούμε τη νέα BMW 225xe

Εάν η δουλειά σου είναι να φτιάχνεις αυτοκίνητα, δεν μπορείς πλέον να απέχεις από τις υβριδικές εξελίξεις.

Κρίνοντας ότι πλέον τα υβριδικά έχουν υπολογίσιμο κοινό, η BMW αποφάσισε να διευρύνει στο έπακρο την υβριδική plug-in  δραστηριότητά της. Ως σημείο εκκίνησης αυτής της φιλοδοξίας θεωρείται η X5 xDrive40e και η συνέχεια δίνεται από τις 330e και 225xe.

Η τελευταία, βασίζεται στη 218i με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο και θα την αναγνωρίσεις από το διακριτικό eDrive στον ώμο. Μόνο που στους 136 ίππους του 3κύλινδρου 1.500άρη TwinPower Turbo προστίθενται άλλοι 88, από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος και συνδεδεμένο με τους πίσω τροχούς. Σύμφωνα με τη BMW, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 224 ίππους και η ροπή τα 39,2 kgm! Δεν το καταλαβαίνεις, όμως το τράβηγμα αρκεί για 0-100 km/h σε 6,7” παρά τα 340 (!) έξτρα κιλά σε σχέση με μια 218i. Ο συγχρονισμός-συνδυασμός των κινητήρων είναι άψογος κι ανάλογα με το εάν διαλέγεις Auto eDrive, Max eDrive ή Save Battery, αλλάζουν οι προτεραιότητες στη διαχείριση της ενέργειας. Το ίδιο συμβαίνει και επιλέγοντας μεταξύ Sport, Comfort και Eco Pro στο Drive Experience.

Η διαδρομή που οδηγήσαμε ήταν ακατάλληλη για να εξακριβώσουμε πόσο το έξτρα βάρος επηρεάζει τη σπορ διάθεση της 2 Active Tourer, όμως το εμπρός σύστημα παραμένει ζωντανό. Αντιθέτως, με ασφάλεια μπορούμε να πούμε πως σε ένα μποτιλιαρισμένο πεδίο δράσης μέχρι 30 km, η κατανάλωση βενζίνης είναι πρακτικά μηδενική εάν ξεκινήσεις από πλήρη φόρτιση. Αυτό σημαίνει περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά σε οικιακή πρίζα και μια ώρα λιγότερο σε i Wallbox. Για την ιστορία, να αναφέρουμε επίσης ότι οι εργοστασιακές τιμές είναι 2,0-2,1 lt/100 km και 46-49 g CO2/km.

Υβριδική τετρακίνηση
Η 225xe μπορεί να κινείται ως προσθιοκίνητη με το θερμικό μοτέρ, ως πισωκίνητη (έως 125 km/h) με το ηλεκτρικό και ως τετρακίνητη με το συνδυασμό τους. Δεν μιλάμε προφανώς για ένα όχημα παντός εδάφους, απλώς για έξτρα πρόσφυση όταν χρειάζεται. Από εκεί και πέρα όλα είναι όπως σε μια 218i. Ή σχεδόν όλα. Η καμπίνα είναι μεν απολαυστικά καλοσχεδιασμένη, εργονομική, πρακτική και με επαρκείς χώρους για τέσσερις, όμως το πορτμπαγκάζ έπεσε από τα 468 στα 400 lt, έτσι ώστε να χωρέσουν οι μπαταρίες και ο ηλεκτροκινητήρας. Μικρότερο είναι και το ρεζερβουάρ βενζίνης, στα 36 αντί για 51 lt. Αυτό βέβαια, ελάχιστα θα στεναχωρήσει το κοινό που αναζητά τη μικρότερη υβριδική BMW, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία από τα 39.200 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Εάν χρειάζεσαι μια ηλεκτρική Σειρά 2 Active Tourer για τις καθημερινές και μια τετρακίνητη για τα σαββατοκύριακα, η BMW έχει ήδη ικανοποιήσει το ζητούμενό σου.
Τιμή από € 39.200
Τεχνολογία Θερμικός κινητήρας 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρονικός έλεγχος βαλβίδων VALVETRONIC και Double-VANOS, 136 PS/4.400 rpm, 22,4 kgm/1.250-4.300 rpm, Ηλεκτρικός κινητήρας 88 PS/4.000 rpm, 16,8 kgm/0-3.000 rpm, συνδυασμένη ισχύς 224 PS, συνδυασμένη ροπή 39,2 kgm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 2,0-2,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 46-49 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.556 mm
Βάρος 1.660 kg
Τιμές κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube