Οδηγούμε τη νέα BMW 220d xDrive Active Tourer

Οδηγούμε τη νέα BMW 220d xDrive Active Tourer

Δοκιμάζουμε την 2 Series Active Tourer με το δίλιτρο μοτέρ ντίζελ των 190 PS και το άρτι εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης xDrive.

Η BMW 2 Series Active Tourer διατίθεται στην αγορά με μια γκάμα 3κύλινδρων και 4κύλινδρων κινητήρων. Αλλά πλέον ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει και μεταξύ μοντέλων με εμπρός κίνηση ή τετρακίνηση xDrive.

Έτσι βρεθήκαμε καλεσμένοι προκειμένου να δοκιμάσουμε τη βασική ντίζελ της γκάμας 216d Active Tourer, αλλά και την τετρακίνητη με το μεστό δίλιτρο μοτέρ ντίζελ των 190 PS, την 220d xDrive, που σας παρουσιάζουμε εδώ.

Η BMW δηλώνει ότι το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται στο οικείο μηχανισμό του συμπλέκτη Haldex που είναι τοποθετημένος στο πλάι του σασμάν και –όταν ενεργοποιείται- στέλνει ισχύ και ροπή στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, η βαυαρική εταιρεία λέει ότι τροποποίησε τη στάνταρ μονάδα του Haldex, ενσωματώνοντας αυτό που η ίδια ονομάζει «efficient valve». Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια βαλβίδα με ελατήριο που βοηθά στον έλεγχο της ροής του λαδιού στα δισκάκια του συμπλέκτη του Haldex. Η ταχύτητα με την οποία απελευθερώνεται η ροή του λαδιού, ορίζει πόσο γρήγορα γίνεται η σύμπλεξη και στη συνέχεια μεταδίδεται η κίνηση από το μοτέρ στους πίσω τροχούς.

Ακόμα και σε σχέση με την τελευταία, πέμπτη γενιά του Haldex που είναι εξαιρετικά ταχεία στις αντιδράσεις της, η BMW διατείνεται ότι η τροποποίηση που έκανε στο σύστημα xDrive το κάνει ακόμα ταχύτερο. Επιπλέον, το πίσω διαφορικό της Active Tourer διαθέτει το δικό του ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που πρέπει να ενεργοποιηθεί για να έχεις κίνηση και στους πίσω τροχούς. Ο συνδυασμός των δύο αυτών ταχύτατων συμπλεκτών, όπως λέει η BMW, χαρακτηρίζει το σύστημα τετρακίνησης της Active Tourer που φαινομενικά είναι παρόμοιο με άλλα συστήματα προσθιοκίνητων αυτοκινήτων που μετατρέπονται κατά περίσταση και σε 4x4. Η BMW λέει ότι η το σύστημα xDrive της Active Tourer μπορεί να εμπλακεί σε μόλις 0,1” και καθίσταται ενεργό στις περισσότερες οδηγικές περιστάσεις, παρά σε ακραίες περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης ή αφού η πρόσφυση έχει ήδη χαθεί.

Αυτό σημαίνει ότι η xDrive Active Tourer ενεργοποιεί το σύστημα τετρακίνησης ακόμα και στο στροφιλίκι των δρόμων της περιφέρειας, σε υψηλή ταχύτητα στην εθνική, αλλά και όταν κινείσαι με χαμηλότερες ταχύτητες. Όσο άσκοπο κι αν ακούγεται αυτό, το να μοιράζεις δηλαδή την ισχύ του μοτέρ ανάμεσα στους δύο άξονες, πάντα θα έχει το ευεργετικό τίμημά του στον τομέα της δυναμικής συμπεριφοράς, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες.

Ραφιναρισμένη λειτουργία
Από πλευράς μοτέρ τα πράγματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε τους κινητήρες ντίζελ της 2 Series αντιληφθήκαμε τη σοβαρή δουλειά που έχει γίνει για να ραφινάρουν τη λειτουργία τους. Αυτή δε η μονάδα της 220d είναι ακόμη πιο ραφινάτη σε λειτουργία σε σχέση με τη detuned έκδοση που έχουμε δοκιμάσει στη 218d Active Tourer, με το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Το μόνο που θα καταλογίζαμε στο αυτοκίνητο είναι ένα σχετικά υψηλό, αλλά ανεκτό επίπεδο θορύβου κύλισης, ειδικά σε τραχιά άσφαλτο.

Η BMW 220d xDrive Active Tourer δεν αισθάνεται όπως ένα κλασικό μπροστόβαρο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, χαρακτήρας που παρουσιάζει η πλειονότητα των αυτοκινήτων αυτού του μεγέθους και της κατηγορίας. Επιπλέον διαθέτει μια αξιοπρεπή παρουσία σε ταχύτητες προσπεράσματος, που για την περίπτωση του αυτοκινήτου οδηγήσαμε βοηθείται τα μέγιστα από τα paddle shifters και τα κοφτερά κατεβάσματά τους (έκδοση Sport). Το τιμόνι αποδεικνύεται απρόσμενα θετικό και ακριβές στο στενό στροφιλίκι, πιθανότατα από την πρόσθετη συνέπεια της ροπής που πηγαίνει στους πίσω τροχούς και βοηθά στην «ώθηση» του αυτοκινήτου στις κλειστές στροφές.

Για να τεστάρουμε την ικανότητα της 220d xDrive Active Tourer, τη δοκιμάσαμε σε μια τοπική πίστα μότοκρος. Εκεί εντυπωσιαστήκαμε από την ικανότητα του αυτοκινήτου να ανεβαίνει σε κλίση 40% (!), διάσπαρτη με πέτρες και χωρίς υποψία γλιστρήματος των τροχών. Οι κατεβασιές ήταν επίσης του χεριού του αυτοκινήτου, ακόμη και όταν οι πίσω τροχοί βρίσκονταν στον αέρα. Και όλα αυτά ήταν εφικτά, ακόμη και χωρίς την πρόσθετη αρωγή ενός hill descent control ή κάποιου βοηθήματος off-road. Κάτι που αποτελεί καλό οιωνό για την επόμενη BMW X1 που πιθανότατα θα χρησιμοποιεί το ίδιο προσφάτως εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης.   

Με τη βασική τιμή της 220d xDrive Active Tourer στις €40.250 και την έκδοση Sport Line που δοκιμάσαμε στις €43.450 δεν είναι αυτό που θα ονομάζαμε ευκαιρία, αλλά σαφώς πρόκειται για ένα πραγματικό premium προϊόν. Από το στιλάτο και καλοκατασκευασμένο εσωτερικό της μέχρι τον τρόπο που η μετάδοση 4x4 την κάνει να ξεχωρίζει από την προσθιοκίνητη 2άρα Active Tourer, αυτό το αυτοκίνητο είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση. Αυτό δε που ήταν πραγματικά απρόσμενο είναι η ικανότητα που της παρέχει το νέο σύστημα τετρακίνησης, ακόμα και όταν τα πράγματα γίνονται ιδιαίτερα σκληρά. Και είναι κρίμα για ένα αυτοκίνητο, όπως αυτή η Active Tourer, να μην έχει μια ελαφρά ψηλότερη ανάρτηση και πιο προστατευμένο πάτωμα. Έτσι θα κατάπινε αμάσητα και αυτοκίνητα από άλλες κατηγορίες, είτε premium είτε δήθεν premium.

Τι λέει το DRIVE
Η νέα BMW 220d xDrive Active Tourer πέρα από στιλάτη, ποιοτική και αποτελεσματική στο δρόμο χάρη και στην τετρακίνηση, είναι ένα αυτοκίνητο με δυνητικά υψηλές δυνατότητες και έξω από την άσφαλτο.
Τιμή από €40.250
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 33,6 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων, τετρακίνηση xDrive
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112-119 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555
Βάρος 1.505 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube