Οδηγούμε τη νέα BMW 218d Active Tourer

Οδηγούμε τη νέα BMW 218d Active Tourer

Ευχάριστη έκπληξη: Η πρώτη προσθιοκίνητη BMW δεν ήρθε απλώς για να καλύψει ένα κενό. Πρόκειται για μια μικρή επανάσταση.

Πέρασαν σχεδόν πέντε χρόνια που ωρίμαζε η ιστορία της προσθιοκίνητης BMW, της 2 Series Active Tourer. Πριν μιλήσετε για ιεροσυλία, λάβετε υπόψη σας ότι μιλάμε για ένα μοντέλο που μόνο έτσι θα είχε νόημα να σχεδιαστεί.

Οι κόμπακτ διαστάσεις σε συνδυασμό με την ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα δεν συμβαδίζουν με κινητήρα κατά μήκος και ογκώδη άξονα μετάδοσης.

Η Active Tourer πλασάρεται ως ένα premium μοντέλο, αντίπαλος των Mercedes-Benz B-Class και Volkswagen Golf Sportsvan. Οι άνθρωποι της BMW τονίζουν πως γεννήθηκε προκειμένου να καλύψει μια νέα κατηγορία που στο άμεσο μέλλον θα ανδρωθεί και θα αποδείξει τη δυναμική της. Για τις νέες και δραστήριες οικογένειες δηλαδή, που μέχρι τώρα δεν έβρισκαν στην BMW ένα μοντέλο που να τους καλύπτει. Γι’ αυτό και το 70% των αγοραστών της Active Tourer αναμένεται να είναι νέο για την εταιρεία.

Η σχεδίαση είναι η πρώτη της επιτυχία, αφού δεν ξενίζει καθόλου το μάτι. Δηλώνω υπεύθυνα ότι οι φωτογραφίες την αδικούν κατάφωρα, ενώ καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για BMW, τόσο από το εμπρός και από το πίσω μέρος.

Τόσο όσο
Το μέγεθος της Active Tourer είναι αρκετά μικρό για εύκολο παρκάρισμα, αλλά αρκετά μεγάλο έτσι ώστε να μπορεί να υποστηρίζει τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας και των χόμπι σου. Το μήκος της είναι 4,34 m (δηλαδή μόλις 1,8 πόντους παραπάνω από αυτό της Σειράς 1), το πλάτος 1,8 και το ύψος 1,56 m.

Τη βάση της Active Tourer αποτελεί μια λίγο πιο μακριά και φαρδιά εκδοχή της πλατφόρμας UKL1 που ξέρουμε ήδη από την τελευταία γενιά του Mini χάτσμπακ. Από εκεί και πέρα η φιλοσοφία στα μηχανικά μέρη είναι ίδια. Όμως τα στελέχη και τα επιμέρους εξαρτήματα της ανάρτησης είναι διαφορετικά, προκειμένου να ταιριάξουν στις μεγαλύτερες διαστάσεις.

Η BMW τα έδωσε όλα, έτσι ώστε το νέο της μοντέλο να μην είναι ο φτωχός συγγενής σε αίσθηση οδήγησης συγκρινόμενο με τα πισωκίνητα μοντέλα –και τα κατάφερε περίφημα. Με εμπρός σύστημα γρανιτένιας στιβαρότητας και τιμόνι με φυσική αίσθηση, εξαιρετική ακρίβεια, δυνατή επαναφορά κι ελάχιστες αντιδράσεις από το γκάζι, η Active Tourer προκαλεί τα θετικά σου σχόλια.

Μέχρι να την οδηγήσεις πάντως, έχει προλάβει να σε κερδίσει η καμπίνα της. Με μεταξόνιο στα 2,67 m, σου δίνει εντυπωσιακό χώρο, είτε κάθεσαι εμπρός είτε πίσω. Χώρια που το πορτμπαγκάζ των 468 λίτρων είναι μεγάλο και το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται σε τρία μέρη. Ένας τρίτος πίσω δεν είναι ανεπιθύμητος, αλλά σίγουρα τέσσερις ενήλικοι θα ευχαριστηθούν περισσότερο.

Είναι ξεκάθαρο ότι η BMW επένδυσε πολλά στην καμπίνα και τελικά η επένδυση της «βγήκε». Εξαιρετικά καλοφτιαγμένη και πρακτική, σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα. Οι θήκες είναι πανταχού παρούσες (στις πόρτες, στην κονσόλα, στο ταμπλό, στο υποβραχιόνιο) και μεγάλες, έτσι ώστε να σου κάνουν τη ζωή εύκολη. Τα υλικά είναι επίσης υποδειγματικά, το ίδιο και η συναρμολόγηση με το φινίρισμά τους.

Άξια
Οδηγήσαμε αυτοκίνητα με τους δύο δίλιτρους κινητήρες TwinPower Turbo. Τον ντίζελ στην έκδοση 218d με 150 PS και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον βενζινοκίνητο ως 225i με 231 PS και –μόνο– ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, διαθέσιμο και στην 218d. Η τελευταία είναι προφανώς η σοφή επιλογή. Με 0-100 km/h σε 8,9” και 80-120 km/h σε 9,1”, ικανοποιεί και με το παραπάνω, αφού τα 33,6 kgm ροπής στο εύρος 1.750-2.750 rpm «καθαρίζουν».

Και όλα αυτά με πραγματική μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 5,9 lt/100 km, χωρίς πολλή πίεση. Από την άλλη, η 225i με 8,4 κιλά/ίππο και 6,6” για τα 0-100 km/h είναι σε άλλη κλάση επιδόσεων αλλά μοιραία και κατανάλωσης. Τα 9 lt/100 km είναι μια συντηρητική τιμή. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, όπου υπάρχει, είναι πολύ μακρύ κι έχει ελαφρύ λεβιέ που όμως κάποιες φορές σκαλώνει ελαφρώς. Το 8άρι δεν έχει τη μεταξένια λειτουργία εκείνου των πισωκίνητων μοντέλων, αλλά και πάλι είναι εξαιρετικό με αντικειμενικό κριτήριο.

Η 2 Active Tourer είναι πολύ ευκολοδήγητη και στέκεται καλά στο δρόμο. Με απόλυτα ισορροπημένο και ακριβές πάτημα, σου βγάζει μια σπορ διάθεση. Το ζύγισμα είναι στο 60/40, δηλαδή όχι ιδιαίτερα μπροστόβαρο για τα προσθιοκίνητα δεδομένα, ενώ το τιμόνι είναι έως και μια ιδέα πιο κοφτερό από όσο θα ήθελες. Η μόνη ουσιαστική παρατήρηση σχετικά με το τιμόνι έχει να κάνει με το βάρος του, που αυξάνεται πολύ στη ρύθμιση Sport.

Η κλίση της 2 Active Tourer στις στροφές δεν είναι μεγάλη, το αυτοκίνητο σου δίνει τη σιγουριά που αναζητάς σε κάθε περίπτωση, ενώ φρενάρει δυνατά και σταθερά. Ταυτόχρονα η κύλιση είναι απόλυτα αποδεκτή όπως και η άνεση, με μόνη ένσταση το θόρυβο κύλισης που είναι λίγο τονισμένος – λόγω των απαιτήσεων για σπορ κράτημα που προϋποθέτει σκληρά σινεμπλόκ.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι τελικά ένα αυτοκίνητο πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Το οποίο τελικά διαλύει όλες σου τις ανησυχίες περί εκπτώσεων και συμβιβασμών στην οδηγική του εικόνα λόγω της μπροστινής κίνησης. Ίσως μάλιστα η BMW να το έκανε και λίγο πιο σπορ από όσο θα μπορέσει να εκτιμήσει ο αγοραστής σε αυτή την κατηγορία.

Παραπάνω από θετικό
Με την Active Tourer, η BMW έφτιαξε ένα αυτοκίνητο με πρώτης τάξεως καμπίνα από όλες τις απόψεις και το σωστό μέγεθος για να συνδυάζει χώρους και ευελιξία στην πόλη. Εάν σε όλα αυτά προσθέσεις τη μοναδική στο είδος του οδηγική εικόνα, την πρακτικότητα και την premium αίσθηση που δίνει, δεν θα βρεις κανένα λόγο να μην πετύχει. Η τιμή δεν ανακοινώθηκε ακόμα, αλλά υπολογίζεται κοντά στα 28.000 ευρώ για τη βασική 218i. Οπότε έχεις ένα αυτοκίνητο που είναι είτε πιο premium είτε σημαντικά καλύτερο από τον ανταγωνισμό του.

Τι λέει το DRIVE
Αποστολή εξετελέσθη. Η πρώτη προσθιοκίνητη προσπάθεια της BMW είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο που μάλιστα δεν είναι άχρωμο οδηγικά.
Τιμή από €31.000 (218d)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/4.000 rpm, 33,6 kgm/1.750-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτόματο 8 σχέσεων προαιρετικά), κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 (8,9)”
80-120 km/h (με 4η) 9,1”
Τελική ταχύτητα 208 (210) km/h
Μέση κατανάλωση 4,1-4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109-114 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555
Βάρος 1.375 (1.410) kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση οι τιμές με το αυτόματο κιβώτιο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube