Οδηγούμε τη νέα BMW 216d Active Tourer

Οδηγούμε τη νέα BMW 216d Active Tourer

Δοκιμάζουμε το βασικό μοντέλο ντίζελ στην γκάμα της 2 Series Active Tourer με το 3κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ των 116 PS.

Η νέα BMW 216d Active Tourer αποτελεί το βασικό μοντέλο ντίζελ της γκάμας και φορά τον ίδιο 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα που χρησιμοποιεί το MINI Cooper D.

Στην περίπτωσή μας, το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι σασμάν. Πρόκειται για τον downsized κινητήρα με τη μεστή αίσθηση όταν είχε να κινήσει τα 1.230 kg του MINI Cooper D (μέτρηση DRIVE), αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τα 1.440 kg της BMW 216d.

Η Active Tourer, όπως την έχουμε γνωρίσει, είναι ένα κόμπακτ αυτοκίνητο εξωτερικά, αλλά στην καμπίνα αποδεικνύεται ένα ευρύχωρο MPV με εκείνες τις πρακτικές ευκολίες που χρειάζεται η κατηγορία, αν και κάποιες διατίθενται έξτρα. Μεταξύ των πιο σχετικών από αυτές είναι η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού που επιτρέπει φόρτωση αντικειμένου με μήκος μέχρι 2,4 m.

Το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί σε διάταξη 40/20/40 (με ηλεκτρικό μηχανισμό απελευθέρωσης που χρεώνεται έξτρα), είναι συρόμενο με διαδρομή 13 πόντους και οι πλάτες του ρυθμίζονται ως προς την κλίση τους.  Όλα τα παραπάνω ενισχύουν τη μεταφορική ικανότητα πάνω από τα 420 lt της στάνταρ διάταξης ή αφήνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Υπάρχουν ακόμη 70 lt αποθηκευτικού χώρου κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ και κάμποσες γενναιόδωρες μικρότερες κρύπτες σε όλη την καμπίνα.

Πρώτης γραμμής
Η καμπίνα της Active Tourer είναι πολύ καλά κατασκευασμένη, με υλικά πρώτης ποιότητας σε μεγάλη έκταση και με τη συναρμολογημένα εξαιρετικά. Το ίδιο εξαιρετική είναι και η εργονομία με το κυκλικό χειριστήριο του iDrive φιλικό στη χρήση και υποστηριζόμενο από μια μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλά τοποθετημένη απ’ ό,τι στην 1 Series και πιο κοντά στην BMW X1, αλλά η ψηλότερη οροφή καθιστά εύκολο το μπες βγες και στις πέντε θέσεις του σαλονιού. Το μεσαίο πίσω κάθισμα είναι πιο στενό απ’ ό,τι τα άλλα τέσσερα και επιπλέον ο χρήστης του έχει να αντιμετωπίσει και το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα. Παρόλο αυτό, μια 4μελής οικογένεια θα κάνει μικρά ή μεγάλα ταξίδια με άνεση

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση του τιμονιού που τον βολεύει, χάρη στη πλήρως ρυθμιζόμενη λειτουργία του μέσω ενός μανιτζέβελου και εύκολου στην αναζήτηση χειροκίνητου λεβιέ. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί που θα περίμενες κάποιος από ένα 3κύλινδρο μοτέρ ντίζελ λάμπουν δια της απουσίας τους. Η ηχομόνωση της καμπίνας αποδεικνύεται εξαιρετικής αποτελεσματικότητας και δεν υπάρχουν αξιοπρόσεκτοι κραδασμοί σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Τα πάντα δείχνουν και ακούγονται ραφιναρισμένα στο ραλαντί και μέχρι να βυθίσεις το πόδι στο γκάζι. Κάτω από τις 1.800 rpm, η υστέρηση του μοτέρ είναι ευδιάκριτη και αυτό σε συνδυασμό με τη μακριά κλιμάκωση του σασμάν κάνουν τη 216d ενοχλητική στην οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες. Το ζητούμενο από το συνδυασμό αυτό είναι φυσικά η οικονομία και η αποδοτικότητα, οπότε και επιτεύχθηκαν νούμερα όπως 3,8 lt/100 km μέση κατανάλωση σε τυποποιημένο μικτό κύκλο μέτρησης, καθώς και εκπομπές CO2 99 g/km. Νούμερα που έχουν το τίμημά τους στην απόκριση του μοτέρ, ειδικά στη διαμόρφωση Eco Pro.

Οι άλλες δύο διαμορφώσεις, Comfort και Sport, καλυτερεύουν τα πράγματα, αλλά δεν υπάρχει διαμόρφωση που τη σετάρει ο οδηγός και η οποία κρίνουμε ότι θα ήταν κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Στην πράξη, αν δεν είσαι μανιακός της οικονομίας, είναι καλύτερα να ρυθμίσεις το αυτοκίνητο στη διαμόρφωση Comfort ή, ακόμα καλύτερα, στη Sport, όπου και η απόκριση στο γκάζι είναι καλύτερη. Σε αυτή την τελευταία βαραίνει δυσανάλογα και το τιμόνι, αίσθηση ξένη σε ένα οικονομικό MPV, μολονότι το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι παραμένει αρκετά βαρύ και στις άλλες ρυθμίσεις. Βλέπετε, το χούι δεν κρύβεται.

Μακριά, πολύ μακριά
Η BMW 216d Active Tourer διαθέτει αποδεκτή ορατότητα και καλή κύλιση και άνεση στη χαμηλή ταχύτητα. Στην εθνική αποδεικνύεται σταθερή και ευθύβολη, αν και απαιτεί απροσδόκητα κάποιες φορές κατέβασμα σε 5η ακόμα και σε 4η για να αντεπεξέλθεις σα κάποια στηθώματα. Στις στροφές, το αυτοκίνητο είναι αποτελεσματικό και με μπόλικη συμμετοχή του οδηγού αν αναλογιστούμε την κατηγορία. Από την άλλη όμως, δεν υπάρχει η ανάλογη ισχύς και το ανάλογο τράβηγμα για να παίξεις με το «κράτημα».

Εάν ο προσανατολισμός σου είναι κατά κύριο αντικείμενο στο μπάτζετ και δεν πολυενδιαφέρεσαι για τις επιδόσεις και είσαι ικανοποιημένος με την ευρυχωρία και την ποιότητα της Active Tourer, η 216d είναι το αυτοκίνητό σου. Ωστόσο και αν δεν έχεις πρόβλημα με τα κυβικά, η ΒΜW 218d Active Tourer είναι καλύτερη επιλογή, καθώς το δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ της αποδίδει 150 άλογα και καίει στον πραγματικό κόσμο κάτω από 5 lt/100 km. Βέβαια κοστίζει σχεδόν €4.000 παραπάνω (€31.750 έναντι €27.870), ποσό που είναι σαφώς υπολογίσιμο.

Τι λέει το DRIVE
Ποιότητα, πρακτικότητα και μεγάλη οικονομία έρχονται στο ραντεβού, αλλά το βάρος και η μακριά κλιμάκωση δεν υποστηρίζουν με ανάλογες επιδόσεις τα καλά δυναμικά χαρακτηριστικά της 2 Series Active Tourer.
Τιμή από €27.870
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99-108 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555
Βάρος 1.440 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube