Οδηγούμε τη Mercedes-Benz SLS Electric Drive

Οδηγούμε τη Mercedes-Benz SLS Electric Drive

Πολύ ικανό και εξαιρετικά εξελιγμένο, όμως το τεράστιο πρόσθετο βάρος και η απαγορευτική τιμή του επηρεάζουν σοβαρά την εικόνα του. Παρόλα αυτά, είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο της Mercedes-Benz είναι πολύ ικανό και εξαιρετικά εξελιγμένο, όμως το τεράστιο πρόσθετο βάρος και η απαγορευτική τιμή του επηρεάζουν σοβαρά την εικόνα του. Παρόλα αυτά, είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Τα διαπιστευτήριά του εντυπωσιάζουν – και τα νούμερα τα επιβεβαιώνουν.

Η νέα SLS Electric Drive είναι η ακριβότερη σήμερα Mercedes-Benz παραγωγής (€416.500 στην Ευρώπη, δηλαδή πάνω από ένα εκατομμύριο εδώ…) και διατίθεται σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή της, κάνει το 0-100 km/h σε 3,9”, μόλις 0,3” περισσότερο από την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση SLS Black Series, για να πιάσει εν ριπή οφθαλμού την τελική της που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι επιτυγχάνει αυτές τις επιδόσεις έχοντας ένα βάρος που φτάνει τα 2.110 kg, δηλαδή 560 kg παραπάνω από τη συμβατική, βενζινοκίνητη αδελφή της. Τα περίσσια κιλά οφείλονται στην υψηλής τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου των 60 kWh. Αυτή την προμηθεύει το τμήμα Κινητήρων Υψηλών Επιδόσεων της Mercedes-Benz στο Μπρίξουερθ της Αγγλίας (που φτιάχνει και τον V8 της Formula 1), και ζυγίζει μόνη της 548 kg.

Κτηνώδης επιτάχυνση
Ναι, η SLS Electric Drive είναι γρήγορη. Αυτό όμως που δεν δείχνουν τα νούμερα των προδιαγραφών είναι η κτηνώδης φύση της επιτάχυνσης που δίνουν τα τέσσερα ξεχωριστά μοτέρ, ένα για κάθε τροχό. Το καθένα αποδίδει 187 ίππους και 25,5 kgm ροπής, για μια συνολική ισχύ 750 ίππων και ροπή 102 kgm. Με άλλα λόγια, αυτή είναι η ισχυρότερη Mercedes παραγωγής που υπήρξε ποτέ.
Ακόμη κι αν οδηγούσες πριν την SLS Black Series, η εντύπωση που σου κάνει η άμεσα διαθέσιμη ροπή της Electric Drive σε αφήνει άφωνο. Φανταστείτε όλη τη ροπή της Bugatti 16.4 Veyron να αποδίδεται τη στιγμή που θα χαϊδέψεις το γκάζι. Αν μη τι άλλο, είναι η περίτρανη απόδειξη του ότι, ακόμα κι αν τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου εξαντληθούν, τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων θα επιβιώσουν.
Το high-tech, μηδενικών ρύπων κινητήριο σύστημα δίνει στην SLS Electric Drive βίαιη ώθηση, είτε ξεκινάς από στάση είτε επιταχύνεις εν κινήσει. Ένα ελαφρό πάτημα στο (σκληρό) γκάζι αρκεί για να φτάσεις το όριο ταχύτητας των ελληνικών αυτοκινητόδρομων. Δύσκολα πάντως θα δούμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο εδώ.
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι το πώς η SLS Electric Drive βάζει τη δύναμή της στο δρόμο. Έχοντας ένα μοτέρ για κάθε τροχό, είναι μόνιμα τετρακίνητη. Ένα προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της ισχύος ελέγχει την ελκτική πρόσφυση, ρυθμίζοντας ξεχωριστά τη ροπή στους δύο τροχούς του κάθε άξονα. Το αποτέλεσμα είναι ασύγκριτη ευελιξία και, αν το επιδιώξεις, θεαματική υπερστροφή.

Για techno-freaks
H Mercedes-Benz SLS Electric Drive αποτελεί ένα εξαιρετικό επίτευγμα. Και είναι τρομερά γρήγορη και απολαυστική. Όμως, με μια αυτονομία που μετά βίας φτάνει τα 250 km στο πιο οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας της, και με χρόνο επαναφόρτισης τριών ωρών σε βιομηχανική παροχή 400 V (10 ώρες σε οικιακή πρίζα), είναι ένα αυτοκίνητο που θα το χαίρεσαι μεν πολύ, αλλά μόνο για περιορισμένα διαστήματα.

Τι λέει το DRIVE
Ένας τεχνολογικός γύρος θριάμβου. Πολύ γρήγορη, αλλά πολύ βαριά, απίστευτα ακριβή και με περιορισμένη αυτονομία.
Τιμή €416.500 (στην Ευρώπη)
Τεχνολογία Τέσσερις συγχρονικοί ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε τροχό, συνολική ισχύς 750 PS/- rpm, συνολική ροπή 102 kgm/- rpm, μόνιμη τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέσω της παροχής ισχύος
Επιδόσεις
0-100 km/h 3,9”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 0,24 kWh/km
Αυτονομία έως 250 km
Εκπομπές CO2 0 gr/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.939 x 1.262 mm
Βάρος 2.110 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube