Οδηγούμε τα νέα Renault Scénic & Grand Scénic

Οδηγούμε τα νέα Renault Scénic & Grand Scénic

Με πρωτοποριακή σχεδιαστική άποψη, σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις και έμφαση στην πρακτικότητα η νέα γενιά των Scenic είναι εδώ.

Έχοντας προσφάτως επανακάμψει από μια πανευρωπαϊκή πτώση των πωλήσεών τους, τα πολυμορφικά έχουν πλέον ξεκάθαρα καθιερωθεί στο αγοραστικό κοινό.

Ωστόσο πρέπει πάντα να κοιτάζεις μακριά και η Renault έκανε αυτό ακριβώς με το Scénic από την πρώτη στιγμή, όταν πριν από 20 χρόνια εγκαινίασε την κατηγορία των κόμπακτ MPV. Το ίδιο κάνει και σήμερα, με την ολοκαίνουργια, τέταρτη, γενιά του μοντέλου να πλασάρεται ως βελτιωμένη σε κάθε τομέα που έχει σημασία αλλά και με δύο ενδιαφέροντα highlight: 20άρηδες τροχούς σε όλες τις εκδόσεις και 4 cm αυξημένη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προκάτοχο μοντέλο. Φτάνει δηλαδή τα 17 cm, όταν για παράδειγμα ένα crossover όπως το Skoda Yeti δεν ξεπερνά τα 18.

Τα νέα Scenic και Grand Scenic βασίζονται στην πλατφόρμα CMF C-D της συμμαχίας Renault-Nissan, την ίδια δηλαδή με των Kadjar, Megane και Espace, η οποία εκτός των άλλων σημαίνει κι ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερο σε μετατρόχια και μεταξόνιο από αυτό που αντικαθιστά.

ΔEITE AKOMH Δοκιμάζουμε το νέο Renault Kadjar Energy 1.5 dCi 110

Εκτός από μεγαλύτερο, το νέο Scenic είναι και σαφώς πιο σύγχρονο σε θέματα ασφάλειας, διαθέτοντας σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, προστασία ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κίνησης αλλά και στάνταρ σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζού.

Καθαρή νίκη
Η Renault το παραδέχεται ανοιχτά: Οι 20άρηδες τροχοί είναι μια πανηγυρική νίκη των σχεδιαστών. Η οποία όπως όλα δείχνουν, μόνο θετική επιρροή θα έχει στην πορεία των νέων Scénic και Grand Scénic. Έχοντας λοιπόν πάρει το πράσινο φως επάνω στο ζητούμενο των τεράστιων τροχών, οι σχεδιαστές ξεκίνησαν να δουλεύουν με ζηλευτή ελευθερία κινήσεων.



Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα με εντυπωσιακά μεγάλους αλλά και γεμάτους θόλους, κάτι που του επιτρέπει να πάρει συνολικά πιο μοντέρνα και δυναμική μορφή, ευχάριστα προχωρημένη για τα συντηρητικά δεδομένα της κατηγορίας. Για το Scénic το συνολικό μήκος είναι στα 4.406 mm ενώ το Grand που είναι και φαίνεται σαφώς μεγαλύτερο αλλά επίσης ισορροπημένο σχέδιο, φτάνει τα 4.634 mm. Η διαφορά οφείλεται κατά ένα μέρος στο μεταξόνιο (+7 cm) και κατά το υπόλοιπο στον πίσω πρόβολο (+15,8 cm). Το τελευταίο στοιχείο είναι απαραίτητο όχι μόνο προς όφελος του πορτμπαγκάζ αλλά και για την 7θέσια έκδοση. Η πιο εντυπωσιακή διάσταση πάντως είναι το πλάτος, που φτάνει και για τα δύο μοντέλα τα 1.866 mm. Από την άλλη, το ύψος είναι στα 1.653 mm για το Scenic και στα 1.660 για το Grand.

Στην καμπίνα η εικόνα είναι επίσης μοντέρνα, ωστόσο απόλυτα ευθυγραμμισμένη με το ύφος των σύγχρονων Renault. Οι πλούσιες εκδόσεις που οδηγήσαμε, έχουν υλικά που δίνουν θετικότατη εντύπωση. Με εξαίρεση την περιοχή κοντά στο παρμπρίζ, το ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, όπως και το πάνω μέρος των επενδύσεων στις πόρτες. Το φινίρισμα θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερο σε μερικά σημείο, από τη συναρμογή όμως δεν υπάρχει κάποιο αξιοσημείωτο παράπονο.

Το ίδιο και από τη θέση οδήγησης, που είναι αρκετά ψηλή ώστε να έχεις εποπτική ορατότητα του δρόμου αλλά σχεδιασμένη έτσι ώστε να αισθάνεσαι μέσα κι όχι επάνω στο αυτοκίνητο. Αυτό το τελευταίο, δεν είναι απόλυτα αυτονόητο σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα.

Στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, ο βασικός πρωταγωνιστής της καμπίνας δεν ήταν άλλος από την κάθετη οθόνη των 7” στο μέσο του ταμπλό. Είναι μέρος του συστήματος πολυμέσων R-Link 2 κι από εκεί γίνονται σχεδόν όλες οι ρυθμίσεις των υποσυστημάτων του Scenic. Είναι η ίδια που έχουμε δει και στην υπόλοιπη γκάμα της Renault και η οποία στις πιο βασικές εκδόσεις αντικαθίσταται από μια μικρότερη οριζόντια (την οποία δεν έχουμε δει από κοντά).

Διαλέγεις και παίρνεις
Προφανώς, αυτό που μετράει περισσότερο από όλα σε τέτοια αυτοκίνητα είναι η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Αν και με απόλυτα κριτήρια στο Scenic ο διαθέσιμος χώρος στο πίσω κάθισμα δε σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, εν τούτοις είναι απόλυτα επαρκής και η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας ασύγκριτα ισχυρότερη από ενός Mégane. Εάν πάντως θέλεις την απόλυτη ευρυχωρία, η σωστή επιλογή είναι το 5θέσιο Grand Scénic.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane GT

Σου δίνει σαφώς περισσότερο χώρο για τα γόνατα αλλά και αρκετά μεγάλο πορτμπαγκάζ ώστε να μη σκεφτείς ποτέ τι πράγματα πρέπει να αφήσεις στο σπίτι. Με τα διαιρούμενα σε αναλογία 70/30 πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, μπορείς να κουβαλήσεις 718 lt ενώ στο Scénic ο αντίστοιχος χώρος είναι 506 lt. Αν πάλι θέλεις 7θέσια καμπίνα, καλό θα είναι να γνωρίζεις ότι -όπως συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις- η 3η σειρά καθισμάτων απευθύνεται σε μικρά παιδιά και ότι το πορτμπαγκάζ χωράει 189 lt στην 7θέσια διάταξη και 533 στην 5θέσια.



Η πρέπουσα προσοχή έχει δοθεί και στην πρακτικότητα, με τη 2η σειρά καθισμάτων να είναι συρόμενη και την αναδίπλωσή της να δημιουργεί απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης. Το κατώφλι του τελευταίου είναι χαμηλό, ενώ η αναδίπλωση των καθισμάτων (και της 3ης σειράς) γίνεται ηλεκτρικά, μέσα από το πορτμπαγκάζ ή το σύστημα πολυμέσων. Σύμφωνα με τη Renault υπάρχουν επίσης 63 lt αποθηκευτικών χώρων για μικροπράγματα στην καμπίνα, αν και στο εμπρός μέρος της καμπίνας λείπει μια θήκη για μεγάλο μπουκάλι.

Από την άλλη, θα βρεις μπόλικες θύρες USB για να φορτίζεις τις ηλεκτρονικές συσκευές σου και η συρόμενη κεντρική κονσόλα είναι μια πολύ πρακτική λεπτομέρεια.

Του αρέσουν οι 20άρες
Για να μη μακρηγορούμε, οι 20άρηδες τροχοί δεν επηρεάζουν πρακτικά καθόλου τη συμπεριφορά των νέων Scenic στο δρόμο. Χάρη στα ελαστικά 195/55, υπάρχει αρκετό προφίλ (107 mm) ώστε οι κακοτεχνίες του δρόμου να μην είναι απειλή για τα λάστιχα και τις ζάντες αλλά και για να διευκολύνεται το έργο της ανάρτησης. Τα εμπρός γόνατα και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι σωστά ρυθμισμένα και διαθέτουν τα πλέον εξελιγμένα παθητικά αμορτισέρ, με αποτέλεσμα την άνετη κύλιση. Με εξαίρεση τις βαθιές και κοφτές λακκούβες η ανάρτηση δεν κάνει θόρυβο, ενώ πάντα διατηρεί τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές παρότι το βάρος του δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Για το Scenic η Renault ανακοινώνει 1.428 kg ενώ το Grand έως και 1.660 kg ανάλογα με την έκδοση.

Το πέλμα των ελαστικών είναι 195 δηλαδή όχι ιδιαίτερα φαρδύ, κάτι που βοηθάει αφενός στην αεροδυναμική, αφετέρου δεν προσθέτει δυσανάλογα πολύ βάρος στα 13 kg της κάθε ζάντας -άρα και στη μη αναρτώμενη μάζα. Είναι επίσης σημαντικό ότι το κόστος αντικατάστασης των ελαστικών αναφέρεται από τη Renault σχεδόν στο επίπεδο των 225/45 R17 (κάτω από 200 ευρώ το λάστιχο) και ότι η διαθεσιμότητά τους στην αγορά (από Michelin, GoodYear και Continental) δεν πρόκειται να δημιουργήσει ποτέ και πουθενά πρόβλημα.



Παρά τα στενά λάστιχα πάντως το Scénic κρατάει καλά, τουλάχιστον στους γαλλικούς δρόμους. Αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα ισορροπημένο και χωρίς ιδιαίτερα ψηλό κέντρο βάρους αυτοκίνητο, που ανταποκρίνεται σωστά στις εντολές σου και διατηρεί την ψυχραιμία του ακόμα κι όταν υπερβάλλεις. Εάν το παρακάνεις πραγματικά, θα ακούσεις τα εμπρός λάστιχα να στριγγλίζουν λίγο πιο νωρίς από όσο περιμένεις, ωστόσο το περιθώριο πρόσφυσης είναι επαρκές.

Το εμπρός μέρος είναι εκείνο που πάντα θα ανοίξει την τροχιά του πρώτο, με το πίσω να παραμένει ακλόνητο στην πορεία του και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να μην επεμβαίνει πρακτικά ποτέ. Τουλάχιστον στη γαλλική άσφαλτο, όπου και τα φρένα μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις: Έχουν σωστή αίσθηση και πολύ γραμμικό πεντάλ, ενώ η εμπρός ανάρτηση δεν αφήνει το αυτοκίνητο να «βουτάει» στο δυνατό φρενάρισμα, παρά τη σεβαστή απόσταση από το έδαφος.

Σε καμία περίπτωση πάντως η Renault δεν πλασάρει το νέο Scénic ως crossover, αν κι αυτό μάλλον έχει περισσότερο να κάνει με τη διαφύλαξη των ισορροπιών σε σχέση με το Kadjar, παρά με τα χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Οδηγήσαμε το Scenic με τον 1.200άρη TCe των 130 ίππων και το Grand Scénic με τον bi-turbo 1.600άρη dCi των 160 ίππων, με το δεύτερο προφανώς να κερδίζει τις εντυπώσεις. Εκτός της εξαιρετικά πολιτισμένης λειτουργίας του, αποδίδει με εξαιρετική γραμμικότητα 38,7 kgm ροπής εξασφαλίζοντας πάντα το απαραίτητο απόθεμα ισχύος και κυρίως σβέλτων ρεπρίζ. Σε αυτό βοηθάει και το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που κάνει απαλές αλλαγές τη στιγμή που χρειάζεται ώστε να βοηθάει και την απόδοση και την κατανάλωση. Η τελευταία σταθεροποιήθηκε στα 6,7 lt/100 km σε μια διαδρομή 120 km χωρίς ιδιαίτερα επιθετική οδηγική διάθεση.

Το 130άρι βενζινοκίνητο Scénic από την άλλη δε ζορίζεται όταν δεν είναι φορτωμένο, αρκεί το κοντέρ να δείχνει λιγότερα από 130 km/h. Αρχικά θα διατίθεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει καλό λεβιέ και σωστή κλιμάκωση. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 7,7 lt/100 km, με την εθνική να ανεβάζει αυτή την ένδειξη και το επαρχιακό πεδίο να την κατεβάζει.



Είχαμε επίσης μια σύντομη επαφή και με το ντίζελ 1.5 dCi των 110 ίππων και μάλιστα στην έκδοση με το σύστημα Hybrid Assist. Πρόκειται για έναν ηλεκτροκινητήρα 10 KW που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 48 Volt, ο οποίος υποβοηθά στις χαμηλές στροφές τον θερμικό κινητήρα με έως και 1,5 kgm ροπής προκειμένου να βελτιώσει την ελαστικότητά του και να μειώσει την κατανάλωση (8-10%) και τις εκπομπές CO2, στα 92 g/km. Αν και δε μιλάμε για μια σημαντική έξτρα ώθηση, η συνδρομή του είναι ουσιαστική και κάνει διαφορά στις χαμηλές στροφές. Το σύστημα αυτό μάλιστα, σύντομα θα είναι διαθέσιμο και στο νέο Megane.

Λίγη υπομονή
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για την τιμή του νέου Scenic στη χώρα μας, αφού δε θα το δούμε στους δρόμους μας πριν αλλάξει η χρονιά. Κάπου εκεί, θα μπορέσουμε να δούμε και πως αποδίδουν οι μεγάλοι τροχοί στις ιδιαίτερες συνθήκες της χώρας μας, αν και η πρώτη εικόνα δείχνει ότι δεν έχει τίποτα να φοβηθεί. Αντιθέτως, φαίνεται πως η τόλμη της Renault στα πολυμορφικά θα βγει και πάλι σε καλό.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Scénic αναμένεται πιο πετυχημένο από ποτέ για έναν απλούστατο λόγο: Πλέον δεν είναι απλώς ένα ευρύχωρο και πρακτικό οικογενειακό, αλλά ένα ουσιαστικά δυναμικό αυτοκίνητο που θα αγοράσεις κι επειδή σου αρέσει.
Τιμή από € 19.500 (εκτιμώμενη, Scénic Energy TCe 115)
Τεχνολογία  (Scenic Energy 1.2 TCe 130) 1.198 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 130 PS/5.000 rpm, 20,9 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 gr/km
Διαστάσεις 4.406 x 1.866 x 1.653 mm
Βάρος 1.428 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube