Οδηγούμε τα νέα Ford C-MAX και Grand C-MAX

Οδηγούμε τα νέα Ford C-MAX και Grand C-MAX

To C-Max απέκτησε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Ford, αναβαθμίστηκε ποιοτικά ενώ στη γκάμα προστέθηκε και ο νέος κινητήρας 1.5 EcoBoost

Στο ελαφρώς (έως βαρέως...) επαρχιώτικο Σύμπαν στο οποίο κινείται η Ελλάδα περί τα αυτοκινητιστικά δυσκολευόμαστε ακόμα και εμείς, οι υποτίθεται επαΐοντες, να αντιληφθούμε κάποιες φορές τη βαρύτητα που έχουν κάποια μοντέλα για τις εταιρείες τους. Επειδή λοιπόν στην ελληνική αγορά το C-Max έχει μείνει στη σκιά των υπολοίπων μοντέλων της Ford, δε σημαίνει πως είναι λιγότερο σημαντικό. Το αντίθετο μάλιστα. Το C-Max είναι το 3ο best seller της Ford πανευρωπαϊκά, με περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις από το 2003 που πρωτοπαρουσιάστηκε.

Το νέο C-Max αναβαθμίστηκε εν πρώτοις αισθητικά, για να ακολουθήσει και αυτό με τη σειρά του τη σχεδιαστική γλώσσα One Ford. Έτσι, οι πιο σημαντικές επεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν στο εμπρός μέρος. Η χαρακτηριστική μάσκα της Ford μετά τα FiestaFocusMondeo και S-Max τοποθετήθηκε και στο C-Max, ενώ τα νέα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν και φώτα ημέρας LED. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο δυσδιάκριτες, με ελαφρώς διαφοροποιημένα φώτα. Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο C-Max στην πραγματικότητα είναι δύο μοντέλα, το απλό πεντάθυρο και πενταθέσιο και το Grand C-Max το οποίο είναι μακρύτερο κατά 14 εκατοστά και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο επίσης κατά 14 εκατοστά. Το προφίλ των δύο μοντέλων παραμένει αναλλοίωτο, με το C-Max να διατηρεί τις συμβατικές και το Grand C-Max τις συρόμενες πίσω πόρτες.

Στο εσωτερικό των ανανεωμένων Ford C-Max και Grand C-Max συναντάμε ένα νέο τιμόνι και την 8ιντση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης SYNC 2, η οποία μειώνει το πλήθος των κουμπιών στο ταμπλό. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν πλέον ευκολίες όπως το hands-free άνοιγμα του χώρου αποσκευών που γνωρίσαμε στο Ford Kuga και ένα ραντάρ υπερήχων για την ανίχνευση κάθετα ερχόμενου οχήματος κατά την κίνηση με όπισθεν. Eπικαιροποιημένο είναι και το σύστημα Active City Stop collision, το οποίο πλέον μπορεί να ακινητοποιήσει το όχημα  από τα 50 km/h

Στη βάση της γκάμας των Ford C-Max και Grand C-Max εξακολουθεί να βρίσκεται ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας1.0 EcoBoost σε εκδόσεις 100 και 125 ίππων. Περισσότερη δύναμη και συγκεκριμένα 150 ή 182 PS προσφέρει ο νέος 1.5 EcoBoost. Τη θέση του πιο προσιτού diesel παίρνει ο νέος 1.5 TDCi με 120 PS, που αντικαθιστά τον 1.6 TDCi με τους 115 ίππους και πετυχαίνει 6% χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 από εκείνον. Μάλιστα στο 5θέσιο C-Max θα διατίθεται και σε έκδοση ECOnetic με 95 PS και εκπομπές 99 gr CO2/km. Τη γκάμα κινητήρων ολοκληρώνει ένας 2.0 TDCi, ο οποίος ήταν ένας από τους δύο κινητήρες που είχαμε στη διάθεσή μας στην παρουσίαση και που βέβαια δεν έχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.

Είμαστε βέβαιοι πως ο κινητήρας με την μεγαλύτερη κίνηση θα είναι ο 1.5 TDCi με τους 120 ίππους, ωστόσο και γι αυτόν θα χρειαστεί να κάνετε υπομονή μέχρι να τον δοκιμάσουμε στην Ελλάδα. Προσωπικά πάντως πιστεύω πως το πιο ισορροπημένο C-Max είναι αυτό με τον 1.5 EcoBoost των 150 ίππων, το οποίο οδηγήσαμε και για περισσότερα χιλιόμετρα στους σχεδόν άψογους δρόμους της Mallorca. Η πολιτισμένη λειτουργία του, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του NVH του αυτοκινήτου μετατρέπουν την καμπίνα σε ένα κουκούλι μέσα στο οποίο περνά ελάχιστος θόρυβος, είτε από τον αέρα, είτε από την ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης της ανάρτησης είναι κορυφαία, αντάξια της παράδοσης της Ford. Άλλωστε η ίδια η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι μάλλον σπάνια για αυτοκίνητα της κατηγορίας, αφού συνδυάζει γόνατα McPherson εμπρός με πολλαπλών συνδέσμων Control Blade πίσω.

Τόσο το C-Max όσο και το Grand C-Max έχουν μια συνολικά ισορροπημένη συμπεριφορά, καλή κατευθυντικότητα, ένα σύστημα διεύθυνσης που εμπνέει αμέσως εμπιστοσύνη στον οδηγό και εξαιρετικό έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τα υλικά του ταμπλό εμφανώς αναβαθμισμένα και οι θέσεις για μικροαντικείμενα πολλές και βολικές. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι κορυφαίοι αλλά πάντως καλύτεροι από του Focus και με το έξυπνο σύστημα όπου το μεσαίο κάθισμα βυθίζεται και αφήνει περισσότερο πλάτος για τα δύο πλαϊνά, τέσσερις ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση. Στο Grand C-Max τα δύο πίσω καθίσματα προφανώς απευθύνονται σε παιδιά αλλά και εδώ υπάρχει έξυπνο σύστημα πρόσβασης, και πολύ εξυπηρετικές συρόμενες πόρτες εκατέρωθεν ενώ όλα τα καθίσματα μπορούν να «ταπεινωθούν» με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός επίπεδου χώρου φόρτωσης.

Με δυο λόγια το C-Max είναι ένα καθαρόαιμο οικογενειακό αυτοκίνητο. Προσωπικά θα προτιμούσα αυτό, αντί του Grand C-Max, λόγω των πιο συμπαγών διαστάσεων και της συνολικά πιο ισορροπημένης εικόνας του, ωστόσο αυτό έχει ξεκάθαρα να κάνει με τις ανάγκες του αγοραστή. Μέχρι τη στιγμή που γράφεται το παρόν η Ford Hellas δεν είχε ακόμα να ανακοινώσει τιμές. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες θα κινούνται στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτές του προηγούμενου μοντέλου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το απερχόμενο C-Max 1.0 EcoBoost με τους 125 PS ξεκινούσε από €21.255 χωρίς απόσυρση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube