Οδηγούμε το νέο VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION

Η δεύτερη γενιά του Tiguan έχει βελτιωθεί θεαματικά σε όλα τα σημεία και μπορεί πλέον να κοιτά με αξιώσεις ακόμα και premium SUV

Το πόσο σημαντικό μοντέλο είναι για τη VW το Tiguan αποδεικνύεται από τα νούμερα. Από το 2007, οπότε και παρουσιάστηκε ως το πρώτο κόμπακτ SUV της εταιρείας, μέχρι και την ώρα της τιμητικής αποστρατείας του, έχει πουλήσει παγκοσμίως πάνω από 2,8 εκατομμύρια κομμάτια. Αυτό σημαίνει ότι είναι το τέταρτο σε πωλήσεις μοντέλο της VW πίσω από τα Polo, Golf και Passat.

Αλλά τα πράγματα πλέον είναι πιο περίπλοκα απ' ό,τι πριν από οκτώ χρόνια. Έκτοτε το μερίδιο αγοράς των μικρoμεσαίων SUV και crossover εκτινάχθηκε κι αυτή τη στιγμή το νέο Tiguan έχει να αντιμετωπίσει στην ίδια κατηγορία 30 μοντέλα. Όντας μάλιστα από πλευράς τιμής στο άνω άκρο της κατηγορίας των κανονικών SUV, μοιραία θα προκαλέσει και τα πιο premium (όχι δίχως ισχυρά ερείσματα, όπως θα δούμε παρακάτω) με αποτέλεσμα να μιλάμε για μια γκάμα ανταγωνισμού που ξεκινά από τα Nissan Qashqai, Toyota RAV4 και Ford Kuga και πιάνει μέχρι την BMW X1, αλλά και το -κατά κάποιο τρόπο ομόσταυλο- Audi Q3.

Τι κάνει λοιπόν η VW όταν τα πράγματα σοβαρεύουν; Μα τοποθετεί την πλατφόρμα MQB κατ' αρχήν. Το νέο Tiguan μάλιστα είναι το πρώτο SUV του ομίλου VW το οποίο βασίστηκε πάνω σε αυτό το πολυδιαμορφώσιμο πλαίσιο, ασχέτως αν το αδερφάκι SEAT Ateca επωφελήθηκε κι αυτό ελάχιστο χρόνο αργότερα. Πριν όμως πάμε στα ουσιαστικά οφέλη μια τέτοιας τέτοιας τοποθέτησης να σταθούμε λίγο στο φαίνεσθαι. Το οποίο ναι μεν κρίνεται με υποκειμενικά κριτήρια, αλλά τολμώ να πω πως είναι αρκετά επιτυχημένο.

Στο πλαίσιο πάντα της εταιρικής φιλοσοφίας της VW, το νέο Tiguan είναι -παραδόξως- πολύ διαφορετικό από το απερχόμενο. Πρώτον έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Το μήκος του για παράδειγμα έχει φτάσει στα 4.486 mm δηλαδή είναι 6 cm μακρύτερο από το προηγούμενο. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στο μεταξόνιο, το οποίο έχει αυξηθεί κατά 7,7 cm (2.681 mm). Το πλάτος του νέου Tiguan επίσης αυξήθηκε κατά 3 cm, αλλά έχει μειωθεί το ύψος του κατά 1,3 cm. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια και τους πιο κοντούς προβόλους, έχουν βελτιώσει θεαματικά τις αναλογίες του σχεδίου. Το οποίο σχέδιο καθαυτό ξέφυγε από τις στρογγυλεμένες γραμμές, απέκτησε πιο χαμηλή γραμμή οροφής, περισσότερες ακμές και μεγάλες επιφάνειες και αναμφισβήτητα έγινε πιο δυναμικό και στιβαρό.

Η οριζόντια σχεδίαση του εμπρός μέρους με τα μεγάλα φανάρια που περιστοιχίζονται από LED φωτιστικά ημέρας, είναι σαφώς πιο «ήσυχη» και θυμίζει αρκετά το Passat. Η πίσω πλευρά, ωστόσο, είναι σαφώς πιο δυναμική, ειδικά με τον τρόπο που ενσωματώνονται τα πίσω φώτα και το σύνολο τελικά ικανοποιεί με την ισορροπία του.

Το εσωτερικό σε ξαφνιάζει λιγότερο, έως ελάχιστα. Ακολουθεί κατά γράμμα τη σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της VW: Μεγάλες καθαρές επιφάνειες, ευδιάκριτο διαχωρισμό του πάνω μέρους της κονσόλας από το κάτω, ελαφριά κλίση προς το μέρος του οδηγού και ξεκάθαρη προτεραιότητα στη σωστή εργονομία. Δεν θα σε εντυπωσιάσει με τη σχεδίασή του, αλλά πετυχαίνει να προσδώσει premium αίσθηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση σημαντικά ρόλο παίζουν σε αυτό ο (εξτρά) ψηφιακός πίνακας και η (επίσης εξτρά) κεντρική οθόνη 12,3”. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πολύ καλής ποιότητας, με εξαίρεση κάποια σκληρά σε αφή και μάλλον παράταιρα σε όψη πλαστικά στις πόρτες και στη βάση της κονσόλας. Πάντως η εργονομία είναι απολύτως διαισθητική.

Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με σημαντικές λεπτομέρειες που κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη, όπως το ψυχώμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Μεγάλη πρόοδος έχει γίνει και στους χώρους για τους επιβάτες. Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα βολευτούν πολύ άνετα πίσω. Το ψηλό κεντρικό τούνελ θα κάνει τη ζωή ενός τρίτου πιο δύσκολη, αλλά το πλάτος είναι αρκετό. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης αυξηθεί κατά 50 lt φτάνοντας τα 520 συνολικά. Αν επιλέξεις να μην έχεις ρεζέρβα (κάτι στο οποίο δεν συνηγορώ), αλλά μόνο κιτ επισκευής, ο χώρος αυξάνεται στα 610 λίτρα. Λάβετε επίσης υπόψη πως τα πίσω καθίσματα εκτός από ανακλινόμενα είναι και συρόμενα σε μια διαδρομή 8 cm

Στο πνεύμα της εποχής, το νέο Tiguan έχει στον (πλούσιο) βασικό εξοπλισμό του, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αλλά και τα απαραίτητα πλέον βοηθήματα ασφαλείας. Όπως το Emergency City Braking το οποίο φρενάρει από μόνο του μέχρι τα 50 km/h σε περίπτωση που ο μπροστινός κοκκαλώσει κι εσύ κοιτάς στα μάτια την καλή σου, την παρακολούθηση αλλαγής λωρίδας και προαιρετικά ακόμα περισσότερα, όπως το Traffic Jam Assist, όπου το αυτοκίνητο ακολουθεί τη ροή της κυκλοφορίας, διατηρεί σταθερή απόσταση, σταματά και ξαναξεκινά μόνο του.

Προφανώς υπάρχουν και όλα τα καλούδια συνδεσιμότητας: MirrorLink, Google Android Auto, Apple CarPLay και φυσικά τελευταίας γενιάς σύστημα πλοήγησης. Η αλήθεια είναι πως έχω δει και καλύτερα γραφικά, αλλά ο χρόνος προσαρμογής είναι ελάχιστος και η ψηφιακή οθόνη εξαιρετική σε πιστότητα και λειτουργία. Ή μάλλον σε λειτουργίες, διότι μπορείς να τη διαμορφώσεις με πέντε διαφορετικούς τρόπους.

Η θέση οδήγησης του νέου Tiguan αρχικά σε ξενίζει: Το έδρανο είναι τοποθετημένο ψηλότερα από το προηγούμενο, με αποτέλεσμα να κάθεσαι και πιο ψηλά. Το τιμόνι επίσης έχει μια λίγο παλιομοδίτικη κλίση, όντας ελαφρώς οριζόντιο. Τελικά όμως οι θέσεις ρύθμισης, τόσο του καθίσματος όσο και του τιμονιού, είναι τόσες πολλές που σαφώς θα βρεις αυτή που σου ταιριάζει. Πολύ καλή είναι και η περιμετρική ορατότητα.

Στη διάθεσή μας είχαμε μόνο δίλιτρους κινητήρες ντίζελ με απόδοση 150 και 190 PS. Θα πρέπει ωστόσο να πούμε πως το νέο Τiguan διατίθεται με τέσσερις κινητήρες βενζίνης και άλλους τόσους πετρελαίου. Οι βενζίνης θα είναι οι 1,4 TSI με 125 και 150 PS και ένας δίλιτρος TSI με 180 ή 220 PS. Οι ντίζελ θα είναι οι 1,6 TDI με 110 PS, ο δίλιτρος TDI σε δύο παραλλαγές με 150 και 190 PS και ο κορυφαίος 2.0 TDI με δύο τουρμπίνες και απόδοση 240 PS.

Τα «μικρά» Tiguan 1.4 TSI και 1.6 TDI με 125 και 110 PS αντίστοιχα θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι 1.4 TSI 150 PS και 2.0 TDI 150 PS θα μπορούν να διατίθενται και ως τετρακίνητα με δυνατότητα επίσης τοποθέτησης του DSG κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων. Όλα τα υπόλοιπα θα είναι αποκλειστικά 4MOTION με το DSG κιβώτιο. Να πούμε εδώ πως η τετρακίνηση βασίζεται σε συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς.

Στο Βερολίνο αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν υπήρχαν, άρα θα χρειαστεί να κάνετε λίγη υπομονή. Άλλωστε για τέτοιου είδους αυτοκίνητο δεν θα το συνιστούσα κιόλας, δεδομένου του οικογενειακού χαρακτήρα του, αλλά και επειδή το 7άρι DSG είναι εξαιρετικό σε αλλαγές, πολύ ομαλό και γρήγορο σε κάθε περίπτωση.

Η έκδοση του δίλιτρου ντίζελ με τους 150 PS και τα 34,6 kgm ροπής ενδεχομένως να η πιο ισορροπημένη λύση. Δεν «σκάβει» το δρόμο, αλλά σου δημιουργεί μια εμπιστοσύνη ότι δεν πρόκειται να σε κρεμάσει όποτε ζητήσεις περισσότερη επιτάχυνση. Στην Autobahn πέριξ του Βερολίνου άνετα ταξίδευε με 160 km/h και είχε κι άλλο. Στα μείον του ένα διακριτό κροτάλισμα στο ραλαντί και αρκετός θόρυβος όταν πιέζεται. Η VW δίνει μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km, μια τιμή που προφανώς είναι αισιόδοξη, αλλά εμείς σε περιαστικό περιβάλλον δεν καταναλώσαμε περισσότερα από 5,6 lt/100 km.

Η πιο εντυπωσιακή πάντως αλλαγή είναι αυτή στην οδική συμπεριφορά. Το νέο Tiguan έναι εξώφθαλμα πιο στιβαρό από το προηγούμενο, πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και συνάμα έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση είναι μάλλον σφιχτή, αλλά δεν κάνει θόρυβο όταν πέφτει σε λακκούβες. Η κλίση του αμαξώματος είναι ελεγχόμενη και πάντως σαφώς μικρότερη. Να πούμε εδώ πως το νέο Tiguan έχει πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης από τα οποία ρυθμίζονται η απόκριση του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού, οι σχέσεις στο κιβώτιο DSG, αλλά και η λειτουργία του κλιματισμού. Έχει επίσης και τέσσερα διαφορετικά προγράμματα για οδήγηση στο χιόνι, την άσφαλτο, σε χωματόδρομο ή για ακόμα πιο σκληρή εκτός δρόμου χρήση.

Η τετρακίνηση είναι θεαματικά γρήγορη και παρόλο που δεν υπάρχει δυνατότητα κεντρικού κλειδώματος, το Tiguan θα αποδειχτεί σκληρό καρύδι και πάντως σαφώς μπορεί να πάει πιο μακριά απ’ όσο είναι διατεθειμένος να πάει ο μέσος ιδιοκτήτης του. Διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις για την άνεση της ανάρτησης, δεδομένου ότι οι γερμανικοί δρόμοι θυμίζουν τραπέζι μπιλιάρδου, αλλά σε γενικές γραμμές μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την υψηλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, που σαφώς πλησιάζει περισσότερο αντίστοιχα της premium κατηγορίας.

Τιμές ακόμα δεν έχουμε ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία πάντως βεβαιώνει ότι θα είναι πολύ κοντά με τις αντίστοιχες του απερχόμενου Tiguan, αλλά με πιο πλούσιο εξοπλισμό. Αυτό σημαίνει ότι ένα Τiguan 1.4 TSI 125 PS, λογικά θα πρέπει να ξεκινά περίπου από τις €26.000.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Tiguan είναι τόσο αυταπόδεικτα σχεδόν καλύτερο σε όλα τα σημεία από το προηγούμενο, έτσι ώστε να μιλάμε για ένα μοντέλο που θα προσπαθήσει να μπει σφήνα στην κατηγορία των premium κόμπακτ SUV |
Τιμή από € 26.000 (εκτιμώμενη για το 1.4 TSI 125 PS)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,6 kgm/1.750-3.000 rpm, ημιαυτόματο DSG 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3
Τελική ταχύτητα 204 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.486 x 1.839 x 1.632 mm
Βάρος 1.417 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube