Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI 3d ΒΜΤ

Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI 3d ΒΜΤ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο VW Polo GTI με 3θυρο αμάξωμα και το νέο μοτέρ των 1.800 κυβικών σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Είναι εύκολο να λυπάσαι το Volkswagen Polo GTI. Και όχι μόνο διότι παίζει δεύτερο βιολί, πίσω από το εμβληματικό Golf GTI.

Η πρόσφατη, τεράστια και δικαιολογημένη επιτυχία του νέου Ford Fiesta ST [video] κρατούν το Polo σταθερά στην εμπορική σκιά του. Τα παραπάνω θα μπορούσαν να είναι οι λόγοι για τους οποίους αυτή η τελευταία έκδοση του Polo GTI αποτελεί μια ριζική διαφοροποίηση σχετικά με αυτό που πρέσβευε η απελθούσα. Έτσι το 1.400άρι αυτοκίνητο με τους 180 PS αντικαταστάθηκε από ένα πιο δυνατό 1.800άρι με 192. Ακόμη, γι’ αυτούς που είναι θιασώτες του χειροκίνητου σασμάν, το νέο μοτέρ μπορεί να συνδυαστεί με ένα τέτοιο 6άρι αντί του DSG που είναι επίσης διαθέσιμο. Η επιλογή ανάμεσα σε 3πορτο και 5πορτο στιλ αμαξώματος παραμένει και σε αυτή την τελευταία βερσιόν του Polo GTI.

Με το συγκεκριμένο συνδυασμό κάτω από το καπό, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το νέο Polo GTI είναι σαφώς ταχύτερο από το προηγούμενο. Χρειάζεται 6,7” για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση, είτε με το χειροκίνητο είτε με το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο σασμάν. Εδώ να σημειώσουμε ότι η έκδοση με το DSG εκπέμπει λιγότερα CO2 απ’ ό,τι το παλιό μοντέλο και ότι η έκδοση με το χειροκίνητο σασμάν θα πάει λίγο μακρύτερα με ένα ρεζερβουάρ.

Δεν θα παραγνωρίσουμε ότι όλες αυτές οι βελτιώσεις στα σημεία είναι πετυχημένες και καλοδεχούμενες. Από την άλλη, το Ford Fiesta ST ήδη μας έχει αποδείξει ότι μπορεί να δώσει στον οδηγό του άπειρο fun πίσω από τιμόνι. Το καινούργιο Polo GTI με εκτιμώμενη τιμή γύρω από τις €21.500 είναι σχετικά ακριβό, οπότε χρειάζεται να εξετάσουμε εάν η παραπάνω ισχύς και το κράτημα αξίζουν αυτά τα παραπάνω χρήματα.

Λόγω των διαφορετικών ανοχών στα δύο κιβώτια ταχυτήτων, στο μοτέρ του Polo επιτρέπεται να παράγει περισσότερη ροπή σε συνδυασμό με το χειροκίνητο σασμάν απ’ ό,τι με το κιβώτιο DSG. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Volkswagen, και τα δύο είναι εξίσου γρήγορα, χάρη στις ταχύτατες αλλαγές του DSG και ειλικρινά ποτέ δεν θα αισθανθείτε το έξτρα τράβηγμα του χειροκίνητου.

Πιο άνετο από εκρηκτικό
Βυθίστε το πόδι στο πάτωμα με δύναμη και το Polo θα αισθανθεί αξιοπρεπώς ταχύ. Επίσης, επιταχύνει εκρηκτικά με χαμηλή σχέση στο σασμάν, τραβώντας πολύ δυνατά από χαμηλά και για ευρύ ωφέλιμο φάσμα στροφών. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το έξτρα πακέτο «Sports Performance Kit» (υπολογίζουμε €350) που θα του εξασφαλίσει σκληρότερη ρύθμιση στα αμορτισέρ, πιο κοφτερή απόκριση στο γκάζι και πιο επιθετική χροιά στον ήχο του μοτέρ. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει το κουμπί «Sport» που βρίσκεται στο ταμπλό. Στην πράξη, η πιο κοφτερή απόκριση της πεταλούδας του γκαζιού είναι καλοδεχούμενη, αλλά ο θόρυβος από το μοτέρ ακούγεται πιο ενθουσιώδης απ’ ό,τι το φορτίο του.

Η ανάρτηση του νέου Polo GTI αναθεωρήθηκε πλήρως σε σχέση με αυτή του παλιότερου μοντέλου, αποκτώντας πιο σκληρές αντιστρεπτικές και νέο set-up, προκειμένου να διασφαλίσει περισσότερη ελκτική πρόσφυση. Ακόμα και χωρίς το έξτρα Sports Performance Kit, το Polo ελέγχει καλά το βάρος του στις κλειστές στροφές. Αλλά και τα σκληρότερα αμορτισέρ βελτιώνουν τα πράγματα έτι περεταίρω, βοηθώντας τον οδηγό να ευχαριστηθεί, εκμεταλλευόμενος την εντυπωσιακή πρόσφυση του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό. Δεν προσφέρει το ίδιο επίπεδο επικοινωνίας με αυτό του Fiesta ST και δεν θα έχεις ποτέ την αίσθηση ότι το Polo θα σου δώσει την ίδια ακρίβεια με το μπροστινό του, από στροφή σε στροφή. Επιπλέον, μην περιμένεις η ουρά να συμμετέχει στο παιχνίδι σου με τον ίδιο τρόπο που το κάνει στο Ford. Τουναντίον. Είναι ικανή και παρέχει ασφάλεια, αλλά τίποτα παραπάνω.

Βέβαια, το νέο VW Polo GTI είναι πολλά παραπάνω από αυτά που αναφέραμε. Έχει πιο στρωτή και άνετη κύλιση από αυτή του Fiesta. Σφιχτή μεν, αλλά διαχειρίζεται καλύτερα τις ανισομέρειες της ασφάλτου σε όλες τις ταχύτητες. Οπωσδήποτε μπορείς να ζήσεις πιο εύκολα στην καθημερινότητά σου με το Polo παρά με το σκληρότερο στο set-up Fiesta. Πέρα από τα πολλά ταλέντα του Ford, η «κουτσουρένια» κύλισή του δεν είναι για τον καθένα. Θα λέγαμε ότι το νέο Polo, στο δυναμικό κομμάτι, γέρνει περισσότερο προς την πλευρά του Peugeot 208 GTi και λιγότερο προς το Renault Clio R.S.

Μνηστήρας
Στην καμπίνα του νέου GTI υπάρχει ένα σπουδαίο σύστημα πολυμέσων και το υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής που γνωρίζουμε από την υπόλοιπη γκάμα του Polo. Καρό επενδύσεις, σήμα κατατεθέν του GTI, ντύνουν τα εμπρός μπάκετ που διαθέτουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ το φαλτσοκομμένο σπορ τιμόνι με τις κόκκινες ραφές και το διακριτικό «GTI» προσθέτει στο σπορ look.

Εάν ψάχνετε για το πιο κοφτερό στο δρόμο μικρό GTI, το νέο VW Polo δεν είναι το αυτοκίνητό σας. Το Ford Fiesta ST παραμένει ο καθαρόαιμος εκπρόσωπος αυτού του είδους, με πιο εντυπωσιακή παροχή ισχύος, καλύτερο σασί και μάλιστα σε χαμηλότερη τιμή. Το Polo επέστρεψε δυναμικά στον καυγά της κατηγορίας, πιο ακριβό, αλλά με όλα εκείνα τα σύμφυτα στοιχεία των VW: Άνετη κύλιση, καμπίνα με υψηλή ποιότητα κατασκευής και ασφαλώς καλύτερη μεταπώληση από το Fiesta. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ναι μεν το νέο Polo είναι εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο, αλλά κι ένας ακόμη μνηστήρας στην κατηγορία.

Τι λέει το AUTOCAR
Έξτρα ισχύς, χειροκίνητο σασμάν και all rounder GTI, αλλά η τιμή και τα κυβικά του το καθιστούν δύσκολο έργο για την Ελλάδα.   
Τιμή Από €21.500 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 192 PS/4.200-6.200 rpm, 32,6 kgm/1.400-4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7”
80-120 km/h (4η) 5,5”
Τελική ταχύτητα 236 km/h
Κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 3.983 x 1.682 x 1.443 mm
Μεταξόνιο 2.468 mm
Χώρος αποσκευών 204 lt
Βάρος 1.272 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube