Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 D5 2015

Οδηγούμε το νέο Volvo XC90 D5 2015

Το νέο XC90 του 2015 είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για τη Volvo, που δεν είχε περιθώριο να κάνει λάθη – και όντως, δεν έκανε.

Το νέο Volvo XC90 είναι ένα σημαντικό νέο μοντέλο. Το απερχόμενο μοντέλο ήταν στην αγορά από το 2002 και οι πωλήσεις του είχαν ξεπεράσει τα 600.000 κομμάτια.

Όταν έφτασε η ώρα της αντικατάστασής του, η Volvo μόλις είχε εξαγοραστεί από την κινεζική Geely Holding, η οποία ήθελε την πλήρη ανεξαρτητοποίηση της σουηδικής φίρμας από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της, τη Ford, σε ό,τι αφορούσε τις πλατφόρμες και τα κινητήρια συστήματα. Ως εκ τούτου, το νέο XC90 είναι το πρώτο Volvo μιας νέας γενιάς. Μπορεί να είναι τώρα το νεότερο μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, όμως έρχονται κι άλλα, και μάλιστα γρήγορα. Σε μόλις τεσσεράμισι χρόνια από σήμερα, το XC90 θα είναι και πάλι το πιο παλιό μοντέλο της Volvo. 

H πλατφόρμα του είναι μια νέα, σπονδυλωτή και διαμορφώσιμη, που θα επιτρέπει σε όλα τα μεγάλα Volvo να βασιστούν σε αυτήν. Η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια μπροστά και ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων “integral link” πίσω, το οποίο περιλαμβάνει –ασυνήθιστα– ένα εγκάρσιο φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό. Οι ασυνήθιστες λύσεις συνεχίζονται και κάτω από το καπό, όπου η Volvo έχει αποφασίσει να χρησιμοποιεί κινητήρες με όχι περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους. Επίσης σπονδυλωτοί, οι νέοι δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ μοιράζονται πολλά εξαρτήματα, ενώ τούρμπο και κομπρέσορες αυξάνουν την ισχύ. Ως αποτέλεσμα, είναι τόσο φθηνοί στην κατασκευή, που η Volvo μπορεί όχι μόνο να πληρώσει την ακριβή ανάρτηση, αλλά και να επενδύσει χρήματα αλλού.

Ένας από τους τομείς στους οποίους φαίνεται ότι επένδυσε, είναι το εσωτερικό. Το XC90 παραμένει μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος 4,95 m, επτά θέσεις στις περισσότερες αγορές και μια καμπίνα πλούσια και πολυτελή. Πρόκειται για ένα σχεδιαστικά καθαρό εσωτερικό, με μόλις οκτώ κουμπιά στο ταμπλό, κάτω από μια μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών η οποία –επιτέλους– ανταποκρίνεται τόσο γρήγορα και αποτελεσματικά όσο ένα smartphone. Οι οθόνες αφής στα αυτοκίνητα έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Δεν χρειάζεται να σκρολάρεις μενού, ενώ μπορείς να έχεις πρόσβαση στοιχείων από γραφικά και να αλλάζεις γρήγορα λειτουργίες. Όμως σε ανώμαλο δρόμο μπορεί εύκολα να πατήσεις σε λάθος σημείο και να αφήσεις δαχτυλιές στην οθόνη. Αλλά άμα πρόκειται να έχεις οθόνη αφής –πράγμα που μάλλον θα προτιμούσαμε– θα πρέπει να είναι σαν αυτή εδώ.

Καλά είναι τα νέα και από το υπόλοιπο εσωτερικό. Εργονομικά είναι σωστό, με μια καλή θέση οδήγησης κι ένα τιμόνι με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ υπάρχει άφθονος χώρος στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, που είναι διαιρούμενα (40/20/40), συρόμενα εμπρός-πίσω και αναδιπλούμενα. Αυτοί που κάθονται στο… πορτμπαγκάζ έχουν καθίσματα εξίσου μεγάλα με εκείνα της δεύτερης σειράς, και ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι υπεραρκετός για ενηλίκους. Μάλιστα, απομένει και κάποιος χώρος για αποσκευές όταν χρησιμοποιείται τρίτη σειρά καθισμάτων. Ελάχιστα MPV είναι πιο ευρύχωρα και πρακτικά. Πρόκειται για μια καμπίνα που γρήγορα θα την αγαπήσεις.

Σημειώνουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Inscription, που περιλαμβάνει μέχρι και δέρμα στο ταμπλό. Όμως ο κατάλογος της Volvo δείχνει πως όλα τα XC90 είναι επαρκώς εξοπλισμένα: όλα έχουν την οθόνη αφής και δερμάτινα καθίσματα.

Πέρα από το πετρελαιοκίνητο D5, υπάρχει επίσης το λίγο ακριβότερο, βενζινοκίνητο Τ6, ενώ σε ένα χρόνο θα προστεθεί και μια υβριδική, επαναφορτιζόμενη έκδοση Τ8, που θα είναι η ακριβότερη από όλες.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το D5 έχει 224 ίππους που, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, μεταδίδονται και στους τέσσερις τροχούς – συνήθως στους εμπρός, αλλά και στους πίσω, όταν χρειάζεται, μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη Haldex. Ήταν παράξενο πάντως το ότι σε όλη τη διάρκεια της διήμερης δοκιμής και σε όλη τη χαρτούρα που μας έδωσε η Volvo, δεν έγινε ούτε μία αναφορά σε κίνηση εκτός δρόμου – εκτός από την περίπτωση που μιλούσαν για την ασφάλεια των επιβατών όταν βγει το αυτοκίνητο από το δρόμο, η οποία αποτελεί έναν τομέα όπου το XC90 τα πήγαινε πάντα πολύ καλά.   

Όταν εξέλισσαν το XC90, οι μηχανικοί της Volvo είχαν υπόψη τους τα VW Touareg, Porsche Cayenne και BMW X5, όλα τους «ασφάλτινα» SUV. Στις μπροσούρες θα βρείτε μεν στοιχεία για την απόσταση από το έδαφος (238 mm), το βάθος νερού (450 mm) και τις γωνίες προσέγγισης, αποχώρησης και υπέρβασης εμποδίου (24, 21 και 23 μοίρες αντίστοιχα), όμως το βάρος ρυμούλκησης των 2.700 kg θα είναι το στοιχείο που θα ψάξουν οι περισσότεροι.

Οι τομείς, λοιπόν, στους οποίους η Volvo έχει δώσει την έμφαση, είναι η άνεση και η ασφάλεια. Όλα τα αυτοκίνητα της επίσημης παρουσίασης είχαν αερόσουστες, πράγμα που σήμαινε ότι δεν δοκιμάσαμε την ενδιαφέρουσα εγκάρσια σούστα. Πάντως ο αέρας απομονώνει καλά στις μεγάλες ταχύτητες, αν και επιτρέπει να φτάσουν στην καμπίνα κάποιοι σημαντικοί κραδασμοί όταν περνάς πάνω από ανωμαλίες του δρόμου – όπως συμβαίνει συνήθως με τις αερόσουστες. Η άνεση είναι καλύτερη με τους 20άρηδες τροχούς του D5 απ’ ό,τι με τους 21 ιντσών του T6 που δοκιμάσαμε, οπότε δείξτε αυτοσυγκράτηση. Ή δοκιμάστε και τη συμβατική ανάρτηση, ίσως και τους στάνταρ τροχούς 19 ιντσών.

Το τιμόνι είναι ευχάριστο και γραμμικό σε αίσθηση, σωστό σε βάρος και ατάραχο γύρω από τη θέση της ευθείας. Το αυτοκίνητο είναι πολύ σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Κανένα SUV βάρους δύο τόνων με το σήμα της Volvo δεν θα μπορούσε να δείχνει ευέλικτο, αλλά το XC90 στρίβει χωρίς μεγάλη κλίση και είναι εύκολο στην οδήγηση. Νιώθεις ότι δεν έχει δει ποτέ το Nurburgring, αλλά τόσο το καλύτερο.

Το σύστημα κίνησης; Δεν είναι κακό. Ο κινητήρας είναι ήσυχος και ο ήχος του είναι αρκετά εκλεπτυσμένος, όμως το κιβώτιο μερικές φορές ανταποκρίνεται αργά στα κατεβάσματα ενώ βιάζεται να ανεβάσει ταχύτητες. Η λειτουργία του, λέει η Volvo, θα τροποποιηθεί ελαφρά πριν το λανσάρισμα ώστε να γίνει ομαλότερη, και αργότερα θα διατεθούν και paddles – που όντως θα βοηθήσουν. Πάντως το εύρος λειτουργίας του κινητήρα είναι μεγάλο και όταν πιάσει την ταχύτητα ταξιδιού –που την πιάνει εύκολα– δεν τον ακούς καθόλου. Αλλά και ο θόρυβος από τις άλλες πηγές είναι χαμηλός.  

Να το αγοράσω;
Αν σας αρέσει η βασική ιδέα του XC90, θα σας αρέσει και η εκτέλεσή της. Όσο περισσότερο καιρό περνάς με το XC90, τόσο περισσότερο νομίζω ότι θα εκτιμάς τα πράγματα που κάνει καλά. Μπορείς να μπεις μέσα, να καθίσεις, να χαλαρώσεις, να αφήσεις να περάσουν λίγες ώρες και μετά να βγεις στον προορισμό σου άνετος και ξεκούραστος, από ένα αυτοκίνητο που είναι από τα πιο πρακτικά, πολυχρηστικά και ευχάριστα της αγοράς.

Το XC90 πάντα έκανε αυτά τα πράγματα καλά. Το καινούργιο μοντέλο τα κάνει όλα, αλλά καλύτερα και με πιο εξελιγμένο τρόπο. Είναι εύκολο να συμπαθήσεις αυτό το αυτοκίνητο, και μάλιστα πολύ.

Τι λέει το AUTOCAR
Ευρύχωρο, πρακτικό, πολυχρηστικό και ξεκούραστο, δεν εξάπτει πάθη, αλλά το εκτιμάς όσο περισσότερο ζεις μαζί του. Στην ίδια φιλοσοφία με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά βελτιωμένο σε όλα.
Τιμή Από €60.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 224 PS/4.250 rpm, 47,9 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση Haldex
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.950 x 1.931 x 1.775 mm
Μεταξόνιο 2.984 mm
Βάρος 2.038 kg
Χώρος αποσκευών 310/671/1.899 lt
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube