Οδηγούμε το νέο Volkswagen Golf R

Οδηγούμε το νέο Volkswagen Golf R

Το Golf R της 4ης γενιάς είναι πολύ γρήγορο και φοβερά ασφαλές ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες, έχοντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία, πιο ζωντανή απόκριση και πιο άνετη ανάρτηση.

Το νέο Golf R είναι η πιο δυνατή, η πιο γρήγορη στην επιτάχυνση και η πιο ακριβή έκδοση παραγωγής του best-seller της Volkswagen.

Η νέα αυτή παρουσία στον αναπτυσσόμενο χώρο των σούπερ-χάτσμπακ διατίθεται με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα. Κινείται από μια έκδοση 300 ίππων του 2λιτρου, 4κύλινδρου ΕΑ888 του Group VW, που έχει μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και μεταβλητό, σε δύο στάδια, βύθισμα βαλβίδων.

Όπως και στο παλιότερο μοντέλο, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εγκάρσια και κινεί και τους 4 τροχούς μέσω είτε ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είτε ενός επίσης 6τάχυτου αυτόματου/σειριακού DSG διπλού συμπλέκτη.

Αυτά υπήρχαν και στο προηγούμενο μοντέλο, αλλά οτο σύστημα τετρακίνησης 4Motion είναι νέο, έχοντας κεντρικό συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς με αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, ένα σύστημα «ηλεκτρονικού διαφορικού» EDS και μια περαιτέρω εξελιγμένη έκδοση του συστήματος XDS Plus που χρησιμοποιείται στο Golf GTI.

Το σύστημα Driver Profile επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα από τρία προγράμματα λειτουργίας: Race, Normal και Eco. Μπορείς όμως και να ρυθμίσεις την απόκριση του τιμονιού, του γκαζιού και του κιβωτίου σύμφωνα με τις δικές σου προτιμήσεις.

Το νέο Golf R είναι βασισμένο στην ίδια ατσάλινη, διαμορφωμένη εν θερμώ πλατφόρμα MQB που έχουν όλα τα Golf VII. Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι ελαφρώς αυξημένες και οι εσωτερικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές ξεκάθαρα μεγαλύτεροι από όλων των μέχρι τώρα «super-Golf».

Όμως, παρά την αύξηση του μεγέθους, η VW λέει πως το νέο 3θυρο Golf R έχει χάσει 45 kg, ζυγίζοντας τώρα μόνο 1.476 kg στη χειροκίνητη έκδοση.

Ο χρόνος για το 0-100 km/h δίνεται στα 5,1” για το χειροκίνητο μοντέλο, ενώ το γρήγορο αυτόματο DSG τον μειώνει άλλα 0,2”, στο εντυπωσιακό 4,9”. Όπως και πριν, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Εντυπωσιακές είναι και οι προδιαγραφές κατανάλωσης και ρύπων, με 6,9 lt/100km και 159 g/km αντίστοιχα στον μεικτό τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Αρκετά καλό ώστε να καταλαβαίνεις αμέσως πως δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο Golf.

Οι εμφανισιακές αλλαγές σε σχέση με τα ταπεινότερα Golf είναι όπως πάντα διακριτικές, αλλά ταυτόχρονα αποτελεσματικές στο να διαφοροποιούν το Golf R. Με τα φαρδύτερα μετατρόχια και τη χαμηλωμένη κατά 20 mm ανάρτηση, δείχνει σπορ αλλά με συγκρατημένο τρόπο.

Στις εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνεται ένας εμπρός προφυλακτήρας με μεγαλύτερους αεραγωγούς για καλύτερη ψύξη του κινητήρα, μια ξεχωριστή μάσκα με μονή μπάρα, λογότυπα “R” στα μπροστινά φτερά, φαρδύτερα μαρσπιέ, ένα μεγαλύτερο σπόιλερ οροφής, ένας διαφορετικός πίσω προφυλακτήρας και δύο διπλές χρωμιωμένες εξατμίσεις.

Οι σπορ πινελιές συνεχίζονται στο εσωτερικό: διαφορετικά αναλογικά όργανα με μπλε λεπτομέρειες, δερμάτινο τιμόνι «κομμένο» στο κάτω μέρος, δερμάτινα καθίσματα με εξαιρετική στήριξη και ξεχωριστός διάκοσμος “R”.

Ο 2λιτρος 4κύλινδρος τούρμπο δονείται θυμωμένα στο ρελαντί. Εκπέμπει ένα βαθύ ουρλιαχτό στην επιτάχυνση και σκασίματα από την εξάτμιση όταν αφήνεις το γκάζι, δείχνοντας αμέσως πως το Golf αυτό δεν είναι σαν τα άλλα.

Όμως η ήχοι δεν είναι πέρα για πέρα αληθινοί. Ένας ενισχυτής σύνθεσης αναβαθμίζει το soundtrack μέσω των μεγαφώνων του ηχοσυστήματος.

Όταν ξεκινήσεις, νιώθεις κάποια αρχική υστέρηση στην απόκριση του τούρμπο μέχρι να πάρει στροφές η φτερωτή. Ο κινητήρας όμως είναι εύστροφος, με εντυπωσιακά ομαλή παροχή ισχύος και ελαστικότητα. Εκεί πάντως που πραγματικά ξεχωρίζει είναι στις μεσαίες στροφές. Το τράβηγμα είναι δυνατό και η αίσθηση της δύναμης συνεχίζεται μέχρι και τον κόφτη στις 6.800 rpm. 

Το νέο Golf R αναδίδει μια αίσθηση ωριμότητας, με εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία. Αλλά μη γελιέστε: αυτό είναι ένα πολύ γρήγορο χάτσμπακ, ικανό να τα βάλει σχεδόν με οποιονδήποτε αντίπαλο στις επιδόσεις σε ευθεία.

Οδηγήσαμε το νέο VW Golf R μόνο σε παγωμένους δρόμους, όμως μπορούμε να πούμε πως αποτελεί ξεκάθαρα ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε σχέση με τον ήδη ταλαντούχο προκάτοχό του, όσον αφορά στη δυναμική του συμπεριφορά. Με το άμεσο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι του και τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση, που είναι σφιχτή αλλά ενδοτική ακόμα και στη ρύθμιση Race, το Golf R δείχνει εξίσου ζωηρό και ικανό με το Audi S3 Sportback.

Το επίπεδο πρόσφυσης είναι αναμενόμενα υψηλό και η αναβαθμισμένη τετρακίνηση δίνει φοβερή έλξη στην έξοδο των κλειστών στροφών. Όταν υπερβείς το όριο, το αυτοκίνητο κλείνει άμεσα τη γραμμή του καθώς το ESC δύο σταδίων μειώνει τη ροπή είτε στους εσωτερικούς τροχούς για να ελέγξει την υποστροφή είτε στους εξωτερικούς για να μετριάσει την υπερστροφή όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι.

Το νέο Golf R δείχνει συνολικά μεγαλύτερη ευελιξία και ζωντάνια στην απόκριση, όντας πολύ διασκεδαστικό. Ταυτόχρονα, χάρη στη φοβερή ελκτική του πρόσφυση και στα γρήγορα σε αντίδραση διαφορικά του, είναι και πολύ ασφαλές – ακόμα και στους μείον 26 βαθμούς πάνω σε παγωμένη σουηδική λίμνη.  

Να το αγοράσω;
Πολιτισμένο, γρήγορο, ζωντανό στις αντιδράσεις του, πρακτικό, σχετικά οικονομικό και ιδιαίτερα ποιοτικό – το νέο Golf R έχει πολλά ατού.

Όμως, σε μια κατηγορία με ξεχωριστά αυτοκίνητα όπως η πρόσφατα λανσαρισμένη Mercedes-Benz A45 AMG, η BMW M135i ή και το «αδελφό» του Audi S3, το Golf είναι κάθε άλλο παρά η μοναδική επιλογή. Χωρίς μάλιστα να λάβουμε υπόψη πως υπάρχουν και φθηνότερα γρήγορα χάτσμπακ, όπως το νέο SEAT Leon Cupra ή το Ford Focus ST.

Σύμφωνοι, το R μοιάζει πολύ με τα ταπεινότερα Golf. Όμως, αν δεν θέλετε να ξέρουν όλοι πόσο γρήγορο και ικανό είναι το αυτοκίνητό σας, αυτό αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ γρήγορο και ασφαλές όπως πάντα, αλλά τώρα πιο ζωντανό και επικοινωνιακό στην οδήγηση και ταυτόχρονα πιο άνετο σε χώρους και ανάρτηση.
Τιμή από €45.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 300 PS/5.500-6.200 rpm, 38,7 kgm/1.800-5.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο/σειριακό DSG διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση με κεντρικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1” (4,9”)
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 (6,9) lt/100 km
Εκπομπές CO2 165 (159) gr/km
Διαστάσεις 4.276 x 1.790 x 1.436 mm
Βάρος 1.476 (1.495) kg
Στοιχεία κατασκευαστή. Σε παρένθεση οι τιμές για την έκδοση με το κιβώτιο DSG.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube