Οδηγούμε το νέο Volkswagen cross up!

Οδηγούμε το νέο Volkswagen cross up!

To ξεχωριστό, ψηλωμένο μίνι δεν είναι ούτε γρήγορο ούτε πολύ ευρύχωρο, είναι όμως οικονομικό, ευέλικτο και διασκεδαστικό στην οδήγηση

Το cross up! είναι το πέμπτο της σειράς των ψηλωμένων Volkswagen, μετά τα CrossPolo, CrossGolf, CrossTouran και το πρόσφατα εμφανισθέν CrossCaddy.

Παρότι έχει μια πιο «σκληροτράχηλη» –και ίσως πιο όμορφη– εμφάνιση από το αντίστοιχο 5θυρο χάτσμπακ, χάρη στους ενισχυμένους προφυλακτήρες, τις ράγες οροφής, τα μαρσπιέ και πλαϊνά προστατευτικά, καθώς κι ένα σετ 16άρηδων αλουμινένιων τροχών, δεν είναι εντούτοις ένα πραγματικό μοντέλο εκτός δρόμου. Είναι μάλλον ένα αστικό crossover που θέλει να συνδυάσει τις περιορισμένες διαστάσεις ενός από τα αγαπημένα μας μίνι, με την υπερυψωμένη θέση οδήγησης ενός κανονικού μικρού SUV.

Με την αυξημένη κατά 15 mm απόσταση από το έδαφος και το επιπρόσθετο ύψος του καθίσματος, το cross up! παρέχει στον οδηγό καλύτερη θέα του δρόμου και συγχρόνως βοηθάει στα γκισέ των διοδίων και των πάρκινγκ.  

Όμως, ενώ το cross up! ξεχωρίζει αμέσως εξωτερικά από τα άλλα up!, δεν υπάρχει τίποτε άλλο να το διαφοροποιεί στο εσωτερικό του πέρα από το νέο σχέδιο της υφασμάτινης ταπετσαρίας.

Οι χώροι μπροστά είναι εξαιρετικοί, αλλά αυτός για τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν περισσεύει και τα τζάμια στα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν σε μικρή γωνία με μεντεσέδες στη μεσαία κολόνα. Το πορτμπαγκάζ των 251 λίτρων επαρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας και μπορεί να αυξηθεί στα 959 λίτρα αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το μηχανικό πακέτο είναι γνώριμο, με μόνο έναν κινητήρα διαθέσιμο στο λανσάρισμα: τον 3κύλινδρο 1.000άρη έμμεσου ψεκασμού που έχουν και τα άλλα up!, αρχικά σε έκδοση βενζίνης και αργότερα με φυσικό αέριο που, κατά τη Volkswagen, θα μειώσει το κόστος κίνησης στο επίπεδο των (πρώιμων) ηλεκτροκίνητων μοντέλων πόλης.

Με 75 PS στις 6.200 rpm, ο μικρός 3κύλινδρος δεν βάζει φωτιά στο δρόμο και δεν έχει απόκριση στις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα ένα 0-100 km/h σε 14,2”. Αποδίδει όμως αρκετή ροπή, αν κρατάς τις στροφές πάνω από τις 3.000, δίνοντας καλές ρεπρίζ εν κινήσει στον ανοιχτό δρόμο.

Ο μικρός βενζινοκινητήρας της VW έχει επίσης χαρακτηριστικό ήχο, ένα ζωντανό, ευχάριστο μούγκρισμα που του δίνει ακουστική προσωπικότητα όταν τον πιέζεις – κάτι που δεν μπορείς να πεις για τον ηλεκτροκίνητο ανταγωνισμό.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων με συμβατικό συμπλέκτη στο πόδι. Σε ορισμένες αγορές θα προσφέρεται και έκδοση με αυτόματο συμπλέκτη.

Το (φτιαγμένο από τη VW) κιβώτιο έχει έναν ευχάριστο, ελαφρύ λεβιέ, αλλά δεν του αρέσουν οι πολύ γρήγορες αλλαγές. Οι μακριές σχέσεις συμβάλλουν στην οικονομία, με μέση κατανάλωση μόνο 4,7 lt/100km στον μικτό τυποποιημένο κύκλο, που αντιστοιχεί σε 109 gr CO2/km.

Ξεχάστε την ιδέα ότι το αυξημένο ύψος από το έδαφος μπορεί να χαρίσει δυνατότητες εκτός δρόμου σε ένα μπροστοκίνητο σαν το CrossUp. Η μπροστινή κίνηση δίνει στο αυτοκίνητο έναν ασφάλτινο προσανατολισμό, όμως από την άλλη βοηθάει στο να κρατηθεί το βάρος κάτω από τα 1.000 kg (921 kg χωρίς τον οδηγό).

Το άμεσο κι ελαφρύ τιμόνι, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και τον μικρό κύκλο στροφής, δίνουν στο cross up! εξαιρετική ευελιξία και ευχάριστη συμπεριφορά. Όμως το αυξημένο ύψος δείχνει να έχει επηρεάσει αρνητικά την άνεση, που δεν είναι τόσο καλή όσο του νορμάλ Up! μέσα στην πόλη καθώς οι κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος είναι πιο απότομες στην ανώμαλη άσφαλτο. Η κατάσταση όμως βελτιώνεται στις μεγαλύτερες ταχύτητες, με αποτέλεσμα το cross up! να είναι πιο άνετο στους επαρχιακούς δρόμους.

Να το αγοράσω;
Το cross up! μπορεί να μην αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία του, δεν παύει όμως να είναι ένα αξιαγάπητο μικρό αυτοκίνητο. Διαπρέπει στο αστικό περιβάλλον, όπου η ευελιξία του στις χαμηλές ταχύτητες το κάνει πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά με τις μακριές του σχέσεις είναι επίσης ικανό να καταπίνει τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο. Μένει να δούμε και την τελική τιμή του στην Ελλάδα.

Τι λέει το DRIVE
Ένα μικρό crossover με ελάχιστες δυνατότητες εκτός ασφάλτου, αλλά ιδιαίτερα ευχάριστο στην πόλη και ικανό να καλύπτει αποστάσεις στον ανοιχτό δρόμο.  
Τιμή από € 13.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος σειριακός ψεκασμός, 75 PS/6.200 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2”
Τελική ταχύτητα 167 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 3.563 x 1.649 x 1.516 mm
Βάρος 996 kg (με έναν οδηγό 75 kg)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube