Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug-in Hybrid

Το νέο επαναφορτιζόμενο Prius αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Toyota για την επόμενη μέρα της υβριδικής αυτοκίνησης.

Όπως είχαμε γράψει και στην πρώτη οδηγική επαφή που είχαμε πέρυσι τέτοια εποχή με την τέταρτη γενιά του Prius, το υβριδικό μοντέλο της Toyota δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας. Είναι το σύμβολο της υβριδικής μετακίνησης και προπάτορας όλων των αυτοκινήτων του είδους.

Οι μηχανικοί όμως της Toyota δεν επαναπαύθηκαν και φέτος μας παρουσίασαν την plug-in (επαναφορτιζόμενη) έκδοση του μοντέλου. Αυτή η έκδοση του Prius δεν είναι κάτι καινούργιο για την Toyota, μιας και υπήρχε αντίστοιχη και στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Με την πάροδο όμως του χρόνου και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, το επαναφορτιζόμενο Prius τέταρτης γενιάς ενσωματώνει πολλά νέα στοιχεία και υποστηρίξει ακόμα πιο έντονα τον διττό χαρακτήρα του.

Όπως συμβαίνει και με το στάνταρ υβριδικό Prius, έτσι και το PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture) και η εμφάνιση του δείχνει από μακριά το ποιόν του. Εμπρός ενσωματώνει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από τη δεύτερη γενιά της σχεδιαστικής γλώσσας Under Priority και Keen Look που χρησιμοποιούν όλα τα σύγχρονα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας, με το συνολικό αποτέλεσμα να έρχεται πιο "κοντά" στο υδρογονοκίνητο Mirai. Αυτό σημαίνει ότι έχει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το Prius, με τις κυριότερες να εντοπίζονται στη σχεδίαση των προφυλακτήρων, των LED Matrix φώτων και της πίσω πόρτας με τη σχεδίαση «double bubble» που ευνοεί και την αεροδυναμική απόδοση (0,25).

Καλωδιωμένο
Οι σημαντικότερες διαφορές σε σχέση με το στάνταρ Prius βρίσκονται κάτω από το σφηνοειδές αμάξωμα και αφορούν τα μηχανικά μέρη. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τώρα μεγαλύτερη, 8,8 kWh, και ισχυρότερη, ενώ η φόρτισή της απαιτεί από 120 έως 190 λεπτά της ώρας, ανάλογα την πρίζα. Η μεγαλύτερη μπαταρία και η αναβαθμισμένη καλωδίωση ανέβασαν το συνολικό βάρος κατά 155 kg σε σχέση με το στάνταρ Prius, αναγκάζοντας του μηχανικούς της Toyota να καταφύγουν σε ακριβές τεχνικές, όπως στην πίσω πόρτα από ανθρακονήματα (CFRP), για να μην επιτρέψουν να ξεφύγει πολύ το βάρος (1.530 kg).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το νέο Toyota Prius

Ο θερμικός κινητήρας προέρχεται αυτούσιος από το Prius και είναι μια βελτιωμένη έκδοση του γνωστού 1.8 VVT-i βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Διαθέτει μεγάλης χωρητικότητας σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων, βελτιώσεις στην καύση και στη διαχείριση της θερμότητας, καθώς και μειωμένες τριβές. Το αποτέλεσμα είναι ο συντελεστής θερμοδυναμικής απόδοσης να φτάσει το 40%, τον υψηλότερο στον κόσμο για βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτρομοτέρ κι ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 122 ίππους.

Σε σχέση με το Prius PHV προηγούμενης γενιάς, το νέο έχει διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει περίπου τα 60 km και αυξημένη τελική ταχύτητα με ηλεκτροκίνηση που ακουμπά τα 135 km/h. Αυτονομία που επιτρέπει καθημερινή μετακίνηση στα αστικά κέντρα χωρίς να λειτουργήσει ο θερμικός κινητήρας. Το υβριδικό σύστημα του Prius PHV τέταρτης γενιάς έχει και κάποιες επιπλέον καινοτομίες, όπως για παράδειγμα το σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας για υψηλή απόδοση σε χειμερινό περιβάλλον, τα ηλιακά πάνελ της οροφής που προσθέτουν άλλα 5 km ηλεκτρικής αυτονομίας την ημέρα και την αντλία θερμότητας με έγχυση αερίου που λειτουργεί τον κλιματισμό τις κρύες μέρες όταν το Prius PHV κινείται μόνο ηλεκτρικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Οδηγώντας το Prius PHV, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι οι ισχυρισμοί των ανθρώπων της Toyota έχουν βάση. Στη σύντομη παρουσίαση πέριξ της Βαρκελώνης, καταφέραμε να κινηθούμε για πάνω από 50 km αποκλειστικά με ρεύμα. Βέβαια, όταν αρχίζει να αποδυναμώνεται η μπαταρία μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας για να τη φορτίσει και να επιτρέψει τη συνέχιση της διαδρομής σας. Η ποιότητα λειτουργίας του συστήματος και η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίες και μπορούν να συγκριθούν μόνο με ακριβότερα μοντέλα. Παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση έχει δεχθεί αλλαγές λόγω του αυξημένου βάρους, η άνεση και ο έλεγχος του αμαξώματος παραμένουν σε υψηλό επίπεδο, ενώ τα φρένα έχουν ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία και το πεντάλ πιο φυσική αίσθηση.

Οι αλλαγές στην καμπίνα σε σχέση με το Prius εντοπίζονται στην 4θέσια διάταξη του PHV, μιας και ο επιπλέον ηλεκτρολογικός εξοπλισμός απαίτησε λίγο παραπάνω χώρο, στην μεγαλύτερη οθόνη αφής του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων που πλέον είναι 8” και όπως προαναφέραμε, στον μικρότερο χώρο αποσκευών -360 αντί για 501 lt. Κατά τα άλλα, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, η εικόνα σύγχρονη, ο εξοπλισμός πλούσιος και οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους.

Εν κατακλείδι, το Prius Plug-in Hybrid αποτελεί την τεχνολογική βιτρίνα της Toyota και με το μέχρι πρότινος φορολογικό σύστημα η τιμή των €37.000 δίνει ακόμα μεγάλο νόημα ύπαρξης στην έκδοση.

Τι λέει το DRIVE
Το Prius PHV διυλίζει τον κώνωπα και πάει την ιδέα του Prius ακόμα παραπέρα. Και το κάνει με εντυπωσιακό τρόπο και χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις.
Τιμή Από €37.000
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, VVT-i, 98 PS/5.200 rpm, 14,5 kgm/3.600 rpm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 72 και 31 PS, συνδυασμένη ισχύς 122 PS/5.200 rpm, αυτόματο τύπου eCVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1”
Τελική ταχύτητα 162 km/h
Μέση κατανάλωση 1,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 22 g/km
Διαστάσεις 4.645 x 1.760 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Βάρος 1.530 kg
Τιμές κατασκευαστή