Οδηγούμε το νέο Subaru WRX

Οδηγούμε το νέο Subaru WRX

Το νέο WRX είναι κάτι σαν ομολογία από την ίδια τη Subaru ότι τα τελευταία χρόνια κάπου έχασε την ουσία του μοντέλου και τώρα θέλει να μας αποδείξει ότι ακόμα «το ΄χει».

Το πρώτο πράγμα που βελτίωσε η Subaru στο νέο WRX είναι τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, το οποίο είναι 41% πιο άκαμπτο από το προηγούμενο. Επίσης έχει σκληρύνει και τα ελατήρια κατά 39% εμπρός και 62%, με προφανή στόχο την επίτευξη πιο άμεσης και κοφτερής απόκρισης.

Με στόχο ένα σαφώς πιο άκαμπτο αμάξωμα, η Subaru αποφάσισε ότι το νέο WRX θα είναι διαθέσιμο μόνο ως σεντάν. Σαφώς είναι απογοητευτικό ως προς το οπτικό αποτέλεσμα και την πρακτικότητα σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο, αλλά από την άλλη πιο επωφελές για την ακαμψία.

Ο δίλιτρος κινητήραςτούρμπο είναι επί της ουσίας μια παραλλαγή του ατμοσφαιρικού δίλιτρου που φορούν τα Subaru BRZ και Toyota GT86, με διπλό ψεκασμό, λόγο συμπίεσης 10,6:1 και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (D-AVACS).

Τα 35,7 kgm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 2.000 έως και τις 5.200 rpm, ενώ η Subaru ανακοινώνει ότι το νέο WRX καταναλώνει 25% λιγότερο καύσιμο από το προηγούμενο με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων. Είναι επίσης διαθέσιμο και κιβώτιο CVT με paddles στο τιμόνι.

Βέβαια το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με το παραδοσιακό επίσης μηχανικό χειρόφρενο ταιριάζουν πολύ περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τις αγωνιστικές καταβολές του.. Επίσης σημαντικό είναι πως το σύστημα ευστάθειας μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως γρήγορα και εύκολα.

Οι πολλοί φανατικοί οπαδοί του WRX σίγουρα θα χαρούν να μάθουν πως αυτό που σου κάνει εντύπωση από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι, είναι η αίσθηση εστιασμένης απλότητας που αποκομίζεις. Κατ’ αρχήν αυτή η σχεδόν ξεχασμένη αίσθηση του να γυρίζεις ένα παραδοσιακό κλειδί στη μίζα και να φέρνεις στη ζωή το ξερό κροτάλισμα του επίπεδου 4κύλινδρου. Είναι επίσης που δεν έχεις απολύτως καμία επιλογή ανάμεσα σε οδηγικά προγράμματα, normal, sport και άλλα τέτοια μεταμοντέρνα. Απλώς βάζεις μπροστά το WRX και φεύγεις.

Ο νέος δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που φωλιάζει μέσα στο κλασικό και άκαμπτο αμάξωμα, εξαρχής δείχνει αρκούντως δυνατός και το κυριότερο, έχει ελάχιστη υστέρηση. Υπό αυτή την έννοια δεν έχει εκείνον το δύστροπο και πωρωτικό χαρακτήρα των προηγούμενων κινητήρων, αλλά επί της ουσίας είναι εντυπωσιακός, Τα μοναδικά αδύναμα σημεία του είναι μια υπερβολική ευαισθησία του boost control σε λίγο γκάζι και η –αναμενόμενη– έλλειψη δύναμης πάνω από τις 6.000 rpm.

Στο δρόμο εισπράττεις αμέσως την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές με εντυπωσιακή επιστροφή αίσθησης για ηλεκτρική κρεμαγέρα. Είναι προφανές πως η Subaru αξιοποίησε τα μαθήματα από την εξέλιξη του BRZ. Αντιλαμβάνεσαι τη σκλήρυνση των ελατηρίων, όμως τα καλορυθμισμένα αμορτισέρ την αντισταθμίζουν ικανοποιητικά. Δεν έχει κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κρίνεται αρκετά καλή.

Το σημαντικότερο είναι πως ο συνδυασμός του μοτέρ τούρμπο με τη σωστά στημένη ανάρτηση σε «αναγκάζουν» να θες να πιέσεις και μάλιστα όσο το δυνατόν περισσότερο. Και όσο περισσότερο αναζητάς το όριο, στην αρχή πραγματικά εντυπωσιάζεσαι από την ουδετερότητά του. Στη  συνέχεια ωστόσο αντιλαμβάνεσαι πως η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει ελαφρώς υποστροφική. Και αυτό το WRX έχει ελεύθερα εμπρός και πίσω διαφορικά και, όσο περισσότερο πιέζεις, σου γίνεται ξεκάθαρο πως η τοποθέτηση με το γκάζι είναι δύσκολη. Περισσότερο ακούς τον εσωτερικό τροχό να σπινάρει.

Στην καμπίνα η προσπάθεια για αναβάθμιση είναι εμφανής, παρά τα όποια παραδοσιακά σχεδιαστικά «κολλήματα» της Subaru. Η κεντρική οθόνη πληροφοριών είναι LCD 4,3 ιντσών και ελέγχει όλα σχεδόν τα συστήματα λειτουργίας του αυτοκινήτου, ανάμεσα στα οποία και την πίεση υπερπλήρωσης του τούρμπο. Πολύ όμορφο και λειτουργικό είναι και το τιμόνι, αν και εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως ένα στρογγυλό είναι προτιμότερο από τη μόδα των φαλτσοκομμένων.

Τα υφασμάτινα καθίσματα είναι άνετα και συνάμα έχουν πολύ καλή στήριξη σε όλα τα σημεία του σώματος. Το μοναδικό –διαχρονικό- μειονέκτημα είναι αυτή η σχετική αδιαφορία για σημασία στη λεπτομέρεια και τα σκληρά πλαστικά, που το κάνουν να δείχνει υποδεέστερο απέναντι στους γερμανούς ανταγωνιστές.

Στην Ελλάδα είναι ακόμα άγνωστο αν το WRX θα εισαχθεί και πόσο θα κοστολογηθεί. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή του WRX STI, το οποίο αποδίδει 310 PS, έχει υδραυλική κρεμαγέρα, μπλοκέ διαφορικό και χειροποίητο –χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, αλλά έχει κινητήρα 2,5 λίτρων. Στον ιδανικό κόσμο λοιπόν θα θέλαμε το STI με παρόμοια ιπποδύναμη από τον δίλιτρο κινητήρα του WRX. Δεν ξέρω αν αυτό λέγεται πλεονεξία, σαφώς όμως θα έδινε στη Subaru κάτι από την αίγλη και την επιτυχία του παρελθόντος.

Τι λέει το Autocar
Μην μπερδευτείτε! Άλλο το Impreza WRX με τον 2.5 κινητήρα boxer και άλλο το σεντάν και σκέτο WRX με το δίλιτρο επίσης boxer, προερχόμενο από το BRZ. Το οποίο (WRX) είναι ένα πολύ γρήγορο, εξαιρετικά σταθερό και ουδέτερο, αλλά όχι και τόσο διασκεδαστικό τετρακίνητο. Όπως και να 'χει πάντως, ανυπομονούμε να το δούμε και στην Ελλάδα
Τιμή από €42.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.998 cc, 4κύλινδρος επίπεδος, διπλός ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων 268 PS/5.600 rpm, 35,7 kgm/2.000-5.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Κατανάλωση 8,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 185 gr/km
Διαστάσεις 4.595 x 1.796 x 1.476 mm
Βάρος 1.482 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube