Οδηγούμε το νέο smart fortwo cabrio electric drive

Η αφαίρεση της οροφής κάνει ακόμα πιο ευχάριστη τη συμβίωση με την καλύτερη εκδοχή του απόλυτου αυτοκινήτου πόλης.

Παρότι πάνε 10 χρόνια από το πρώτο ηλεκτρικό smart, κάθε φορά που οδηγείς ένα εντυπωσιάζεσαι από το πόσο πολύ του ταιριάζει ο ηλεκτροκινητήρας.

Στην προκειμένη περίπτωση το νέο είναι ο συνδυασμός του ανοιχτού αμαξώματος της τρίτης γενιάς fortwo με τη συστοιχία μπαταριών που κατασκευάζει η θυγατρική της Daimler, ACCUMOTIVE. Είναι ίδια με της κλειστής έκδοσης κι έχει 96 κυψέλες της LG με συνολική χωρητικότητα 17,6 KWh.

Βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο αμάξωμα, μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, για μέγιστη δυνατή ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης και χαμηλό κέντρο βάρους. Οι πλέον σύγχρονες τεχνολογίες, εγγυώνται ότι για 8 χρόνια και 100.000 km θα διατηρεί το μέγιστο της απόδοσής της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε στο Miami το smart fortwo electric drive

Η φόρτιση γίνεται είτε με οικιακή πρίζα σε σχεδόν 6 ώρες, είτε με wallbox σε 3,5 ώρες. Όμως από την ερχόμενη άνοιξη θα διατεθεί κι ένας ταχυφορτιστής ισχύος 22 KW, που θα ολοκληρώνει τη φόρτιση (80%) το πολύ σε 45’ της ώρας.

Ενδιαφέρον έχει και η εφαρμογή smart control, που προβάλλει πληροφορίες για το αυτοκίνητο στο smartphone σου και παρέχει πρόσβαση στη διαχείριση της φόρτισης. Μπορείς για παράδειγμα να την προγραμματίζεις όποτε θέλεις ή να ενεργοποιείς τον κλιματισμό όσο το αυτοκίνητο είναι ακόμα στην πρίζα.



Εκτός από ευχάριστο περιβάλλον αυτό σημαίνει και περισσότερη αυτονομία, η εργοστασιακή τιμή της οποίας αναφέρεται στα 155 km, αντί των 160 km του κλειστού. Έτσι, με βάση τα στοιχεία που συλλέγει η εταιρεία από όσους ήδη οδηγούν ηλεκτρικά smart (κατά μέσο όρο 35 km/ημέρα), αρκεί μια φόρτιση κάθε τρεις ημέρες.

Αγχολυτικό με θέα
Σε σχέση με την κλειστή έκδοση, η μόνη διαφορά είναι τα επιπλέον 30 kg του ενισχυμένου αμαξώματος. Γι’ αυτό και ανακοινώνονται λίγο υποδεέστερες επιταχύνσεις, με 0-100 km/h σε 11,8” αντί για 11,5. Η τελική παραμένει στα 130 km/h, αφού από εκεί κι επάνω το ηλεκτρικό μοτέρ των 82 ίππων και 16,3 kgm θα κατανάλωνε χωρίς αντίκρισμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo twinamic

Η πληροφορία-κλειδί πάντως είναι τα 0-60 km/h σε μόλις 4,9”, τα οποία αποτυπώνουν επακριβώς την αίσθηση. Επιπλέον, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο η παροχή της ισχύος ακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια το πάτημα του γκαζιού, οπότε σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, το προοδευτικό πεντάλ του φρένου και την ακτίνα κύκλου στροφής 6,95 m, απολαμβάνεις την πιο αγχολυτική οδηγική εμπειρία που υπάρχει.

Ενδιαφέρον έχει και το τι γίνεται όταν αφήνεις το γκάζι, κάτι στο οποίο έχει ενεργό ρόλο και η κάμερα που διαβάζει το χώρο εμπρός από το αυτοκίνητο. Εάν υπάρχει προπορευόμενο όχημα, γίνεται ανάκτηση ενέργειας που συνοδεύεται από ένα ελαφρύ φρενάρισμα. Εάν πάλι το πεδίο είναι ελεύθερο, το smart ρολάρει ελεύθερα (coasting) ώστε να διατηρήσει την κινητική του ενέργεια.



Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά και παρότι το αμάξωμα των 1.115 kg δεν είναι ελαφρύ -αναλογικά, δεν υπάρχουν άτσαλες αντιδράσεις. Μόνο οι μεγάλες ανωμαλίες τη φέρνουν στα όριά της, χωρίς όμως να την αποσυντονίζουν τελικά. Υπάρχει άλλωστε και το υπερπροστατευτικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας που φροντίζει ώστε ο έλεγχος να μη χάνεται ούτε στιγμή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το smart forfour 71 PS twinamic

Η απουσία θορύβου από τον κινητήρα είναι το κερασάκι στην τούρτα, ειδικά όταν ανοίγεις την υφασμάτινη κουκούλα που εφαρμόζει σωστά και ανοίγει-κλείνει ανεξαρτήτως ταχύτητας. Για τα πρώτα 12” έχει τη λογική ηλιοροφής, ενώ εάν κρατήσεις κι άλλο πατημένο το διακόπτη ανοίγει μέχρι πίσω οπότε απολαμβάνεις αίσθηση κανονικού cabrio. Παραδοσιακά, μπορείς να αφαιρέσεις και τα τόξα της οροφής, τα οποία αποθηκεύονται στο πορτμπαγκάζ των 260 lt.

Με δεδομένο ότι η παραγωγή του smart fortwo cabrio electric drive μόλις ξεκίνησε, τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στη χώρα μας το φθινόπωρο με άγνωστη προς το παρόν τιμή. Στις υπόλοιπες χώρες πάντως η βάση είναι τα € 25.200 (χωρίς τις επιδοτήσεις που κατά περίπτωση υπάρχουν) με την υψηλή ζήτηση να αποδεικνύει ότι για ένα έτσι κι αλλιώς πανάκριβο μικρό, μάλλον δεν έχει και πολλή σημασία.

Τι λέει το DRIVE
Η παράδοση που θέλει τις ηλεκτρικές εκδόσεις των smart να είναι οι καλύτερες της γκάμας, ισχύει και για το νέο fortwo cabrio. Η τιμή του πάντως είναι εξ ορισμού τσουχτερή, οπότε το ενδιαφέρον αυτομάτως περιορισμένο.
Τιμή δεν ανακοινώθηκε
Τεχνολογία Κινητήρας ηλεκτρικός, τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, 82 PS, 16,3 kgm, κιβώτιο μιας σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8
Τελική ταχύτητα 130 km/h
Αυτονομία 155 km
Διαστάσεις 2.695 x 1.663 x 1.553 mm
Πορτμπαγκάζ 260 lt
Βάρος 1.115 kg
Τιμές κατασκευαστή