Οδηγούμε το νέο Smart Fortwo 2015

Οδηγούμε το νέο Smart Fortwo 2015

Το έξυπνο μίνι πόλης αποκτά πιο ώριμη συμπεριφορά και πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, αντισταθμίζοντας σαφώς καλύτερα τα εγγενή του μειονεκτήματα και την τσιμπημένη τιμή του.

H βασική ιδέα πίσω από το Smart Fortwo ήταν ανέκαθεν σωστή: αστική μετακίνηση για δύο άτομα σε ένα ιδιαίτερα ευέλικτο και «στιλέ» πακέτο. Μέχρι τώρα όμως η υλοποίηση της ιδέας είχε μειονεκτήματα.

Ενώ το Fortwo 3ης γενιάς δεν έχει σημαντικές διαφορές από το μοντέλο 2ης γενιάς στη γενική αρχιτεκτονική του (παραμένει πισωμήχανο, πισωκίνητο, δίπορτο και διθέσιο), έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη διόρθωση των μειονεκτημάτων του παλιότερου μοντέλου, ειδικά σε ό,τι αφορά την άνεση της ανάρτησης και το σύστημα μετάδοσης.

Το Fortwo έρχεται στην αγορά μαζί με ένα εντελώς αλλαγμένο, 4θυρο, 4θέσιο Forfour – και αμφότερα βασίζονται στο νέο Renault Twingo.

Τα δύο Smart έχουν το ίδιο πλάτος (1.663 mm) και ύψος (1.555 mm), αλλά το Fortwo έχει σημαντικά μικρότερο μήκος από το 4θέσιο αδελφάκι του. Το μήκος του μάλιστα των 2.695 mm είναι ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, παρότι το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 8 mm (στα 1.873 mm).

Τα νέα Fortwo και Forfour έχουν και νέα, κοινά εμφανισιακά στοιχεία, ειδικά σε ό,τι αφορά το εμπρός μέρος και τα εκτεθειμένα στοιχεία του κλωβού ασφαλείας Tridion.

Δύο είναι οι διαθέσιμοι κινητήρες στο λανσάρισμα: ένας 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 999 cc των 70 PS και 9,3 kgm ροπής, κι ένας ισχυρότερος 3κύλινδρος τούρμπο των 898 cc, με 90 PS και 13,9 kgm.

Η ακόμα πιο μεγάλη αλλαγή στο Fortwo όμως είναι το γεγονός ότι το αργό και δυσάρεστο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων έχει μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας και έχει αντικατασταθεί από ένα κανονικό χειροκίνητο 5άρι ενώ, αργότερα μέσα στο 2015, θα διατεθεί και ένα αυτόματο/σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων.

Πώς είναι στην πραγματικότητα;
Με τα φαρδύτερα μετατρόχια, τους τροχούς στις 4 άκρες του και τους κοντούς του προβόλους, το νέο Smart Fortwo δείχνει να κάθεται πιο σταθερά στο δρόμο από το προηγούμενο.

Είναι και 11 cm φαρδύτερο από τον προκάτοχό του, κι αυτό φαίνεται στο εσωτερικό του, καθώς υπάρχει τώρα χώρος να καθίσουν δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι χωρίς να ακουμπούν οι ώμοι τους. Καλό είναι και το εσωτερικό ύψος.

Όπως το μοντέλο 2ης γενιάς είχε καλύτερη οδική συμπεριφορά από το πρώτο μοντέλο, έτσι και το νέο Smart κάνει ένα βήμα παραπέρα στον τομέα αυτόν.

Η νέα ανάρτηση εξομαλύνει τις δυσάρεστες αναπηδήσεις και τα κοπανήματα του παλιότερου Fortwo. Ακόμη και με το πιο σπορ στήσιμο που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (τροχοί 16 ιντσών και χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 mm) το αυτοκίνητο έδειχνε ατάραχο και συγκροτημένο – αίσθηση στην οποία συνέβαλλε και το αρκετά ακριβές ηλεκτρικό τιμόνι.

Ο κύκλος στροφής είναι μόλις 6,95 m, μικρότερος από οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου. Οι εμπρός τροχοί στρίβουν μέχρι και 45 μοίρες, βοηθώντας απίστευτα στα στενά και στο παρκάρισμα.

Το Fortwo συνεχίζει να είναι νευρικό στις μεγάλες ανωμαλίες, τα σαμάρια και τις εγκάρσιες κλίσεις του οδοστρώματος, όμως γενικά αντιμετωπίζει πολύ καλύτερα τους πηγμένους σε κυκλοφορία δρόμους της πόλης. Δείχνει σαφώς πιο ώριμο στην οδήγηση.

Στην αστική διαδρομή που οδηγήσαμε, το ατμοσφαιρικό 1.000άρι έδειχνε πιο ταιριαστό από το σημαντικά ακριβότερο 900άρι τούρμπο.

Δεν θα κερδίσει κόντρες στα φανάρια (το 0-100 km/h παίρνει 14,4”), αλλά ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος έχει πιο προοδευτική απόκριση από τον τούρμπο. Η δύναμη του τελευταίου έρχεται μονομιάς και απότομα μετά από έναν αρχικό λήθαργο. Ο έλεγχος της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης είναι πιο εύκολος στο ατμοσφαιρικό μοντέλο.

Αναμενόμενα, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας μένει γρήγορα από δύναμη, αλλά αυτό δεν έχει τόση σημασία στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης. Γίνεται πρόβλημα μόνο στους γρήγορους επαρχιακούς και τον αυτοκινητόδρομο, όπου ο τούρμπο δείχνει πιο ικανός. Τελικά όμως, κανένα από τα δύο μοντέλα δεν προσφέρει γρήγορες επιδόσεις.

Πέρα από το χειροκίνητο κιβώτιο, δοκιμάσαμε και το νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη σε ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής. Θα είναι διαθέσιμο ως έξτρα από την ερχόμενη άνοιξη και σίγουρα αντιπροσωπεύει ένα βήμα εμπρός σε σχέση με το παλιό αυτοματοποιημένο κιβώτιο, σε ό,τι αφορά την ταχύτητα των αλλαγών.

Όμως η εγκατάσταση στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν έδειχνε τόσο ραφιναρισμένη όσο το χειροκίνητο κιβώτιο. Ένιωθες κάποιους κραδασμούς και ο λεβιές απαιτούσε δύναμη για να έρθει στο “Park”. Άλλοι συνάδελφοι όμως, που οδήγησαν διαφορετικά αυτοκίνητα, δεν εξέφρασαν αντίστοιχα παράπονα.

Αν και οι συνδυασμοί των χτυπητών χρωμάτων και νεωτερικών υλικών στο εσωτερικό δεν θα αρέσουν σε όλους, κάνουν εντούτοις το Fortwo να ξεχωρίζει και δίνουν την premium αίσθηση που επιβάλλει η τιμή του αυτοκινήτου.

Στο πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων –όχι τεράστιο, αλλά ανάλογο εκείνου σε τετραθέσια αυτοκίνητα πόλης– έχεις πρόσβαση μέσω μιας «σπαστής» πόρτας (το παρμπρίζ ανοίγει προς τα πάνω και το κάτω τμήμα κρεμάει προς τα κάτω), μια διάταξη που διευκολύνει τη φόρτωση σε στριμωγμένες θέσεις στάθμευσης.

Να το αγοράσω;
Το νέο Smart Fortwo διατηρεί την καινοτόμο σχεδίαση και την έξυπνη εκμετάλλευση του χώρου που έκαναν το πρώτο μοντέλο να ξεχωρίζει, αλλά τα συνδυάζει με μια ευπρόσδεκτη βελτίωση στη γενική ποιότητα λειτουργίας – συν μια αύξηση στους εσωτερικούς χώρους.

Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις του Fortwo το κατατάσσουν σε εντελώς δική του κλάση, όμως η τιμή του το φέρνει αντιμέτωπο με πιο πρακτικά αυτοκίνητα πόλης, ακόμη και με κάποια πολύ μεγαλύτερα σουπερμίνι.

Όμως, αν είσαι σίγουρος ότι στις μετακινήσεις σου θα είσαι μόνος ή με ένα το πολύ άτομο παρέα, αν βγαίνεις σπάνια από τα όρια της πόλης και αγχώνεσαι στην προοπτική να παρκάρεις ακόμη κι ένα Toyota Yaris στα στριμωγμένα στενά του κέντρου, τότε το Smart Fortwo ίσως είναι η ενδεδειγμένη λύση στις ανάγκες σου.

Τι λέει το Drive
Διατηρεί την καινοτόμο σχεδίαση και την έξυπνη εκμετάλλευση του χώρου που έκαναν το πρώτο μοντέλο να ξεχωρίζει, αλλά τα συνδυάζει με μια σαφή βελτίωση στη γενική ποιότητα λειτουργίας και μια αύξηση των εσωτερικών χώρων.    
Τιμή Από €11.500 με απόσυρση (1.0 71PS κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, έμμεσος ψεκασμός, 71 PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 14,4”
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 2.695 x 1.663 x 1.555 mm
Μεταξόνιο 1.873 mm
Χώρος αποσκευών 260 lt
Βάρος 880 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube