Οδηγούμε το νέο Smart Forfour

Οδηγούμε το νέο Smart Forfour

Έξυπνος είναι όποιος μαθαίνει από τα λάθη του και δεν τα επαναλαμβάνει. Έξυπνος είναι όποιος τολμά να πρωτοπορήσει. Η Smart με το νέο Forfour δικαιώνει το όνομά της.

Εντάξει, δεν είναι τόσο όμορφο όσο το ομογάλακτο Renault Twingo. Μοιάζει λίγο χοντροκομμένο και είναι εκπληκτικά όμοιο με το νέο Fortwo. Aυτό όμως ήταν απολύτως σκόπιμο.

Χάρη στην αρχιτεκτονική «όλα πίσω», το Forfour έχει μήκος μόλις 3,49 m, ήτοι κοντύτερο από όλο τον ανταγωνισμό, και μεταξόνιο που φτάνει τα 2.494 mm, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Άτομα μέσου ύψους όπως εγώ, κάθονται άνετα στο –αποκλειστικά διθέσιο– πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών έχει ψηλό πάτωμα, αφού φιλοξενεί τον κινητήρα από κάτω, όμως τα 185 λίτρα του δεν είναι απογοητευτικά. Επιπλέον, τα ανακλινόμενα πίσω καθίσματα μπορούν να «κουμπώσουν» σε δύο θέσεις αυξάνοντας τη χωρητικότητα. Έξυπνη λύση είναι και η πανεύκολη ανάκλιση του εδράνου του πίσω καθίσματος (ready space seats), που εξοικονομεί χώρο για μεγάλες βαλίτσες, αλλά και η πλήρης αναδίπλωση της θέσης του συνοδηγού.

Το άνοιγμα των πίσω θυρών αγγίζει την ορθή γωνία και οι αποθηκευτικοί χώροι είναι υπεραρκετοί. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι πανομοιότυπη με αυτή του Fortwo. Τα αυτοκίνητα της δοκιμής είχαν όλα την κεντρική οθόνη αφής 7” που μοιάζει με tablet. Στις βασικές εκδόσεις θα υπάρχει μια υποδοχή για smartphone (CrossConect) και δωρεάν apps για πλήρη συνδεσιμότητα.

Σκοπίμως οδήγησα σχεδόν αποκλειστικά το Forfour με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα. Προφανώς αισθάνεσαι πιο άνετα οδηγώντας το τούρμπο, ωστόσο το ατμοσφαιρικό είναι φθηνότερο, πιο οικονομικό και κατά τη γνώμη μου καλύπτει ικανοποιητικά τις αστικές μετακινήσεις. Ο 1000άρης είναι ζωντανός από χαμηλά και δεν σκορτσάρει. Προφανώς δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αυτό όμως το νιώθεις κυρίως εκτός πόλης.

Τη μεγαλύτερη (θετική) εντύπωση κάνει η ενδοτικότητα της ανάρτησης, που δίνει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση σε συνδυασμό με την εκπληκτική ευελιξία που χαρίζουν τα μόλις 8,65 m κύκλου στροφής.

Σε δρόμους με στροφές το Forfour γέρνει αρκετά, όμως η πισωμήχανη διάταξη ελάχιστα επηρεάζει την τροχιά του, που είναι εσκεμμένα υποστροφική. Μόνο η ανυπαρξία αίσθησης από το πολύστροφο (3,5 στροφών) τιμόνι θα ενοχλήσει και θα σου υπαγορεύσει και το ρυθμό.

Τι λέει το DRIVE
Ένα αυτοκίνητο πόλης που τιμά την αποστολή του. Στο αστικό περιβάλλον είναι εκπληκτικά χρηστικό και ενσωματώνει λύσεις που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη. Φθηνό δεν το λες, αλλά την (ουσιαστική) διαφορετικότητα την πληρώνεις
Τιμή από € 12.087 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 71PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
100-0 km/h 15,9”
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 3.495 x 1.665 x 1.554 mm
Βάρος 975 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube