Οδηγούμε το νέο SEAT Leon X-Perience

Οδηγούμε το νέο SEAT Leon X-Perience

Η «παντός δρόμου» έκδοση του Leon στέισον-βάγκον, ψηλωμένη, με μόνιμη τετρακίνηση και πιο «περιπετειώδη» εμφάνιση.

Αν εξαιρέσουμε το Altea Freetrack, η SEAT δεν έχει παράδοση στα «παντός δρόμου» μοντέλα. Αυτό θα αλλάξει το 2016 με την έλευση του πρώτου μικρού της SUV, όμως στο μεταξύ αυτή η τετρακίνητη έκδοση του Leon ST (στέισον-βάγκον) θα προετοιμάσει την αγορά.

Η SEAT σκοπεύει να κάνει το “X-Perience” ένα είδος υπό-μάρκας, όπως είναι το “Cupra”, οπότε αναμένουμε να δούμε περισσότερα μοντέλα της να μετατρέπονται σε «παντός δρόμου», αρχίζοντας με δύο προσθιοκίνητα στέισον Leon το καλοκαίρι του 2015.

Το Leon X-Perience έχει κατά 15 mm αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Με τους μεγαλύτερους τροχούς και τα ψηλότερα λάστιχα, η διαφορά ύψους από το νορμάλ Leon ST φτάνει τα 27 mm.

Τη μετάδοση της κίνησης και στους 4 τροχούς αναλαμβάνει ένας κεντρικός πολύδισκος συμπλέκτης Haldex, σε συνδυασμό με δύο διαφορετικά συστήματα «ηλεκτρονικού μπλοκέ» διαφορικού και ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας ειδικά ρυθμισμένο για κίνηση εκτός ασφάλτου.

Το Leon X-Perience είναι κανονικά προσθιοκίνητο, αλλά όταν χρειαστεί περισσότερη έλξη –σε δυνατές επιταχύνσεις ή σε ολισθηρά οδοστρώματα– μπορεί να στείλει μέχρι και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες προσθέτουν 8 mm στο μήκος του X-Perience, και υπάρχουν επιπλέον πλαστικές ποδιές και προστατευτικές προσθήκες από μαύρο πλαστικό στα φτερά και τα μαρσπιέ, για πιο «περιπετειώδη» εμφάνιση.

Η τετρακίνηση και τα προστατευτικά προσθέτουν κάπου 120 kg στο X-Perience, αλλά το πορτμπαγκάζ παραμένει στα 587 λίτρα του απλού Leon ST.

Κινητήρες είναι ο γνωστός 1.8 TSI βενζίνης (180 PS) και οι ντίζελ 1.6 TDI (110 PS) και 2.0 TDI (184 PS). Όλοι συνδυάζονται με την τετρακίνηση 4DRIVE και ο τελευταίος αποκλειστικά με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. To DSG, αλλά 7 σχέσεων, προσφέρεται ως έξτρα στο 1.8 TSI.

Στον εξοπλισμό, ανάλογα με την έκδοση, περιλαμβάνεται και το σύστημα Drive Profile, που μεταβάλλει το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τις αλλαγές σχέσεων του DSG σύμφωνα με 4 προγράμματα: Eco, Comfort, Normal και Sport. Υπάρχει επίσης σύστημα σύνθεσης ήχου για να ακούγεται ο κινητήρας πιο σπορ.

Η θέση οδήγησης δεν διαφέρει ουσιαστικά από του νορμάλ Leon και το εσωτερικό είναι βασικά ίδιο, αλλά με νέους χρωματικούς συνδυασμούς και ξεχωριστές επιγραφές. Ανανεωμένα είναι και τα γραφικά του συστήματος πολυμέσων.

Ο κινητήρας ακούγεται ντίζελ στο ραλαντί, αλλά στην οδήγηση είναι ραφιναρισμένος. Στη δίλιτρη εκδοσή του δείχνει δυνατός σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Το 6άρι DSG έχει την τάση να κρατάει τις σχέσεις πιο πολύ απ’ όσο θα ήθελες στη χαλαρή οδήγηση, αλλά γενικά λειτουργεί καλά. Το χειροκίνητο 6άρι είναι το ίδιο εύχρηστο με των άλλων Leon.

To Leon X-Perience απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και διατηρεί την αταραξία του και στις στροφές. Γέρνει, αλλά χωρίς να ενοχλεί, και έχει την έμφαση στη σταθερότητα χωρίς να δείχνει δυσκίνητο. Έχει άφθονη πρόσφυση και αλλάζει κατεύθυνση με πεποίθηση.

Το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ στη ρύθμιση Comfort. Βαραίνει στη Sport, αλλά δεν προσφέρει και σπουδαία επικοινωνία με τον οδηγό.

Μια σύντομη διαδρομή εκτός ασφάλτου έδειξε πως το Leon X-Perience κινείται άνετα σε κακούς χωματόδρομους, σε γλιστερό γρασίδι και απότομες ανηφόρες – αν και αμφιβάλλουμε αν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες του θα εκμεταλλευτούν τις ικανότητές του. 

Η ιδέα του να κάνεις ένα στέισον-βάγκον πιο «περιπετειώδες» δεν είναι καινούργια και ήδη υπάρχουν στην κατηγορία μοντέλα όπως το Skoda Octavia Scout και το Opel Insignia Country Tourer. Όπως εκείνα, έτσι και το Leon X-Perience προσφέρει την τετρακίνηση ώστε να νιώθεις ασφαλής και άνετος – και βέβαια τη διαφορετική εμφάνιση που παραπέμπει σε ένα ιδιαίτερο lifestyle.

Η SEAT πάντως αναμένει το X-Perience να αντιστοιχεί σε κάτω από το 10% των συνολικών πωλήσεων του Leon.

Τι λέει το DRIVE
Όλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα του Leon ST, σε ένα πιο ξεχωριστό στην εμφάνιση πακέτο, με την επιπλέον ασφάλεια της τετρακίνησης και με χρήσιμες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.    
Τιμή Από €25.000 (1.6 TDI 4DRIVE κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο VGT, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, stop/start, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση με ηλεκτρονικό έλεγχο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 11,6”
0-1.000 m 33,1”
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.543 x 1.816 x 1.481 mm
Μεταξόνιο 2.630 mm
Χώρος αποσκευών 587-1.470 lt
Βάρος 1.472 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube