Οδηγούμε το νέο Range Rover Evoque Cabrio 2.0 TD4 180

Οδηγούμε το νέο Range Rover Evoque Cabrio 2.0 TD4 180

Το ανοιχτό Evoque είναι ένα μάλλον εκκεντρικό αυτοκίνητο που ωστόσο ανοίγει πρώτο μια niche κατηγορία premium ανοιχτών SUV, η οποία μπορεί να αποδειχτεί χρυσοφόρα

Το Evoque Convertible είναι πρωτίστως μια απόδειξη. Απόδειξη ότι η Jaguar Land Rover έχει αγγίζει ταβάνι αυτοπεποίθησης, όπου καμία ιδέα δεν είναι παρατραβηγμένη και καμία niche κατηγορία υπερβολικά μικρή.

Απόδειξη ότι μπορεί να προσφέρει την απάντηση πριν καν τεθεί η ερώτηση σε άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Απόδειξη τέλος πως οι Εγγλέζοι, κάτω από την οικονομική στήριξη της Tata, αισθάνονται ατρόμητοι. Διότι για να σκεφτείς να κάνεις ένα SUV κάμπριο πρέπει πρωτίστως να έχεις απαλλαγεί από το άχθος της αποτυχίας. Πάντοτε υπήρχαν ανοιχτά τετρακίνητα φυσικά, αλλά το Evoque Convertible είναι το πρώτο μεσαίο premium SUV που τολμά ένα τόσο ριψοκίνδυνο βήμα.

Βέβαια δεν θα πρέπει να μας παραξενεύει κάτι τέτοιο για το Evoque, διότι από την αρχή της καριέρας του υπήρξε περισσότερο ένα fashion statement. Προφανώς κι έχει πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά η Land Rover είχε στόχο ένα διαφορετικό κοινό όταν προσελάμβανε τη Victoria Beckham ως σύμβουλο σχεδιασμού για την πρώτη γενιά. 

Υπάρχουν ωστόσο σοβαρά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Τα περισσότερα είναι μηχανολογικά, αλλά και κάποια καθόλου αμελητέα όσον αφορά το μάρκετινγκ του προϊόντος. Η Land Rover αποφάσισε να μην μπλέξει πολύ τις εκδόσεις και να κρατήσει την γκάμα σχετικά απλή: Το Evoque Cabrio θα βγαίνει μόνο σε δύο εκδόσεις, Dynamic και Dynamic Lux και με δύο μόνο δίλιτρους κινητήρα, έναν Ingenium ντίζελ, με 180 PS ή ένα βενζινοκινητήρα με τούρμπο και 240 PS. Εμείς δοκιμάζουμε την ντίζελ έκδοση που μάλλον θα είναι και η πιο δημοφιλής.

Η εξωτερική εμφάνιση του Evoque cabrio είναι ομολογουμένως ένα πολύ ακανθώδες ζήτημα. Όποια γνώμη κι αν έχει κάποιος, το βέβαιο είναι πως το αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση δεν δείχνει κωμικό. Προφανώς είναι ένα ποζεράδικο αυτοκίνητο, αλλά οι στιλιστικές του γραμμές δεν υπερβαίνουν το όριο του εκκεντρικού. Η ψηλή «κουπαστή» είναι ευθεία και χωρίς φιοριτούρες και η μαλακή οροφή της Webasto είναι χαμηλή και καλλίγραμμη. Σαφώς είναι ένα ιδιότροπο σχήμα και πιθανότατα όχι και τόσο macho, αλλά η βασική σχεδιαστική γραμμή του Evoque έχει παραμείνει άθικτη.

Η λειτουργία της μαλακής οροφής είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Τα 18 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να ανοίξει και τα 21 για να κλείσει δεν είναι ένας ιδιαίτερα αξιέπαινος χρόνος, αλλά μπορεί να το κάνει και εν κινήσει και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Όταν είναι αποθηκευμένη κάνει λίγο θόρυβο παραπάνω, αλλά η ποιότητα της επένδυσης είναι εντυπωσιακά καλή. Όταν είναι κλειστή, επίσης υπάρχει πολύ λίγος αεροδυναμικός θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες, αλλά ποτέ τόσος ώστε να αναγκαστείς να υψώσεις τον τόνο της φωνής σου.

Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες σαφώς και δεν είναι το δυνατό σημείο του ανοιχτού Evoque. Υπάρχει μεν χώρος για δύο ενηλίκους αλλά θα πρέπει να είναι μετρίου αναστήματος και πρόθυμοι να διπλωθούν προκειμένου να περάσουν πίσω. Αφού μπουν θα διαπιστώσουν ότι τα πόδια τους βρίσκονται σε μια περίεργη γωνία εξαιτίας των πρόσθετων ενισχύσεων που περνούν κάτω από το πάτωμα. Ο χώρος αποσκευών επίσης, προκειμένου να φιλοξενήσει την οροφή, έχει μειωθεί στο μισό με αποτέλεσμα πλέον να χωρά οριακά δύο βαλίτσες. Αν αυτό δεν αρκεί για να ξινίσετε λίγο (υπάρχουν φαντάζομαι αρκετά ζευγάρια χωρίς υποχρεώσεις που δεν θα τους πείραζε), υπάρχουν ακόμα δυο τρία μελανά σημεία όσον αφορά την προσοχή στη λεπτομέρεια. Το κυριότερο είναι ότι τα πλαστικά καλύμματα που ξεδιπλώνονται για να καλύψουν την οροφή όταν αυτή αποθηκεύεται, παραμένουν αχρείαστα όρθια δίπλα στα πίσω προσκέφαλα.

Παραδοσιακά, η Land Rover φρόντιζε να καλύπτει τέτοιου είδους μειονεκτήματα με την άνεση και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ακόμα και για τους μηχανικούς του Gaydon ωστόσο, που ξέρουν όσο λίγοι να διαχειρίζονται μεγάλες μάζες και αυτοκίνητα με ψηλό κέντρο βάρους, το ανοιχτό Evoque αποδείχτηκε ένας πολύ δύσκολος γρίφος. Η ακαμψία για παράδειγμα είναι ένα θέμα. Για να είμαστε δίκαιοι, όχι τόσο σοβαρό, όσο περιμέναμε ότι θα είναι. Δεν ακούγονται τριγμοί και δεν παρατηρήσαμε ιδιαίτερο τρεμούλιασμα. Και ενώ η μειωμένη ακαμψία μπορεί να παρατηρηθεί από το ελαφρύ τρέμουλο των σιαγόνων και του καθρέπτη οπισθοπορείας, δεν είναι τόση που να σε κάνει να το σκέφτεσαι διαρκώς.

Αυτό που δεν μπορείς να προσπεράσεις τόσο εύκολα είναι η υπερβολική σκλήρυνση της ανάρτησης. Οι ρυθμίσεις έχουν επιλεγεί προκειμένου να μην στρεβλώνει υπερβολικά σε δρόμους με στροφές. Ακόμα και το κλειστό Evoque δεν το έλεγες ένα μαλακό αυτοκίνητο, αλλά οδηγώντας το ανοιχτό, με πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές και τροχούς 20 ιντσών, νιώθεις κάθε εκατοστό της επιφάνειας του δρόμου. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε την αύξηση του βάρους. Ήδη το κλειστό 5πορτο ήταν αρκετά βαρύ (1.674 κιλά). Το Cabrio με τις αναπόφευκτες ενισχύσεις φτάνει τα 1.967 kg, που για το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλή τιμή.

Ο έλεγχος βέβαια δεν είναι δύσκολος εξαιτίας του μεταβλητού συστήματος διεύθυνσης και του δίλιτρου ντίζελ Ιngenium, ο οποίος παράγει 43,8 kgm ροπής, αλλά τα αποτελέσματα του πλεονάζοντος βάρους είναι πανταχού παρόντα: Από τη μυρωδιά των φρένων, όταν αποφασίσεις να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα, μέχρι την αυξημένη μικτή κατανάλωση την οποία η Land Rover ανακοινώνει στα 5,7 lt/100 km αντί 5,1 που είναι η αντίστοιχη του κλειστού μοντέλου

Σε δρόμο με στροφές, η μηχανική πρόσφυση της αυτόματης τετρακίνησης και η σφιχτή ανάρτηση κρατούν σε έλεγχο το βαρύ αμάξωμα, αλλά και πάλι δεν έχει εκείνη την άμεση απόκριση της κλειστής έκδοσης. Προφανώς θα ήταν παράλογο να περιμένει κανείς την ανάλαφρη και σπορ αίσθηση ενός Mazda MX-5 από ένα τόσο εξεζητημένο προϊόν όπως το ανοιχτό Evoque. Θα μπορούσε να αποπνέει μια πιο υπεροπτική αίσθηση ενός μοναδικού προϊόντος, ένα ανοιχτό SUV που μπορεί να κάνει πολλές δουλειές καλά. Δεν το καταφέρνει και είναι κρίμα, ειδικά όταν εκτός δρόμου εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ικανό.

Ως προϊόν το Evoque Cabrio μοιάζει μάλλον αποκομμένο από τις πραγματικές ανάγκες των πελατών, αλλά η επιτυχία του δεν εξαρτάται από την έλλειψη πρακτικότητας και άνεσης. Ακριβώς γι αυτόν το λόγο, τη μοναδικότητα σε μια κατηγορία που οι αγοραστές την αποζητούν έντονα –και παρόλο που στα μάτια μας φαντάζει μια αχρείαστη εκκεντρικότητα– δεν θα είμαστε βιαστικοί να κρίνουμε την απόφαση της Land Rover να το λανσάρει στην αγορά.

Τι λέει το AUTOCAR
To Evoque Cabrio είναι ένα αυκίνητο με πολύ ειδική στόχευση. Υπό αυτή την έννοια όσοι το διαλέξουν λίγο θα ενοχληθούν από κάποια μειονεκτήματα. Σε αυτή την περίπτωση η εμφάνιση θα μετρήσει πολύ περισσότερο
Τιμή από € 59.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός καυσίμου, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβαλλόμενος χρονισμός στις βαλβίδες εξαγωγής, 180 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.900 x 1.609 mm
Βάρος 1.967 kg
Μετρήσεις Κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube