Οδηγούμε το νέο Plug-in Hybrid Audi A3 Sportback e-tron παραγωγής

Οδηγούμε το νέο Plug-in Hybrid Audi A3 Sportback e-tron παραγωγής

Δοκιμάζουμε το πιο ολοκληρωμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο παραγωγής της Audi, το A3 Sportback e-tron.

Κάθε μέρα που περνά μεταφράζεται σε μικρά βήματα για την εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων και των μπαταριών.

Η αύξηση του συντελεστή απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, πλέον έχει νόημα μόνο όταν αυτοί συνδυάζονται με ένα αποτελεσματικό και λειτουργικό σύστημα ανάκτησης όπως αυτό του A3 e-tron.

Τέτοιες μέρες, η εξέλιξη δεν προχωρά με βήματα, αλλά με άλματα. Ίσως στο e-tron να παρατηρούμε ήδη κάποιες από τις τεχνολογίες που θα επικρατήσουν στις επόμενες γενιές αυτοκινήτων.

TFSI + ηλεκτρομοτέρ
Ας γνωρίσουμε λοιπόν την έκδοση παραγωγής του νέου A3 e-tron, του οποίου το πρωτότυπο είχαμε οδηγήσει κατ’ αποκλειστικότητα πέρσι τον Σεπτέμβριο. Η καρδιά του A3 e-tron χωρίζεται σε δύο μέρη: Στον κινητήρα βενζίνης 1.4 TFSI και στον ηλεκτροκινητήρα. Μεταξύ τους παρεμβάλλεται ένας συμπλέκτης έτσι ώστε να μπορεί να απομονωθεί και να σβήσει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Συνδυάζονται αποκλειστικά με κιβώτιο DSG, έξι σχέσεων.

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 35,7 kgm, για μικρά χρονικά διαστήματα. Η διαθέσιμη ισχύς σε κάθε επιτάχυνση είναι απρόσμενη, ειδικά αν σκεφτείς ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ανακοινώνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 1,5 lt/100 km.

Ακόμα και στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV, είναι μια χαρά. Από εκεί και πέρα, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα Hybrid: Για ανάλωση του υπόλοιπου της μπαταρίας αυτόματα, για φόρτιση της μπαταρίας ή για διατήρηση σταθερού ποσοστού φόρτισης.

Κορυφαία εκμετάλλευση
Το Audi A3 e-tron παρότι δεν έχει πολύ μεγάλη χωρητικότητα μπαταριών σε κιλοβατώρες (8,8kWh), καταφέρνει να κάνει πολύ καλή εκμετάλλευση της διαθέσιμης ενέργειας. Και το σημαντικότερο είναι ότι ανακτά πολύ αποτελεσματικά ενέργεια στη φάση της επιβράδυνσης.

Από τη στιγμή που θα το βάλεις στην πρίζα, χρειάζεται το πολύ δύο ώρες για να φορτίσει σε βιομηχανική τάση ή 3h 45” για οικιακό ρεύμα. Μόλις αποσυνδέσεις τον ειδικό φορτιστή, από το βύσμα που κρύβεται πίσω από το σήμα, έχεις αυτονομία 50 km και μέγιστη ταχύτητα 130 km/h με χρήση μόνο του ηλεκτρικού κινητήρα.

Η απολύτως γραμμική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και οι γρήγορες αλλαγές του DSG κάνουν πραγματικά αδιάκοπη την παροχή ισχύος.

Το βάρος του ηλεκτροκινητήρα (34 kg), των μπαταριών (125 kg) και των υπόλοιπων υποσυστημάτων αυξάνουν τη συνολική μάζα στα 1.540 kg, κάτι που το Audi A3 e-tron το πληρώνει στην αμεσότητα της οδικής συμπεριφοράς.

Το αισθάνεσαι πιο νωθρό στις αντιδράσεις του, σε σχέση με ένα συμβατικό A3, όμως χωρίς να έχει επιβαρυνθεί το πολύ καλό ζύγισμά του. Επίσης, η συμπεριφορά των φρένων είναι υποδειγματική, με προοδευτική λειτουργία, χωρίς τεχνητή αίσθηση ή ασάφεια, φαινόμενα συχνά όσα μοντέλα κάνουν ανάκτηση ενέργειας.

Για όλες τις δουλειές
Σε κάθε περίπτωση, διατηρεί το χαρακτήρα του αυτοκινήτου για όλες τις δουλειές και όχι ενός μοντέλου για «ειδικές αποστολές». Αν θες μπορείς να το χρησιμοποιήσεις συνειδητά ως ηλεκτρικό, προγραμματίζοντας τη φόρτιση και τις διαδρομές κάθε μέρας, ή απλώς να εκμεταλλεύεσαι τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος.

Για παράδειγμα, αν δεν το φορτίσεις ποτέ, η μέση κατανάλωση θα είναι υψηλότερη, όμως και πάλι χαμηλά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, στα 4,5 lt/100 km.

Έτσι το Audi A3 Sportback e-tron προσφέρει ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο, που συνδυάζει αξιόλογες επιδόσεις και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, σε ένα απολύτως πετυχημένο περιτύλιγμα.

Τι λέει το DRIVE
Απαράμιλλα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, απόλυτη ευελιξία, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Κρίμα που θα είναι πανάκριβο…
Τιμή από €37.900 στη Γερμανία
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτροκινητήρας, υδρόψυκτη μπαταρία, 204(συνδυασμένη ισχύς) PS rpm, 35,7 kgm rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 4,9” (μόνο ηλεκτροκινητήρας)
0-100 km/h 7,6”
Τελική ταχύτητα 130 km/h (μόνο ηλεκτροκινητήρας)
Τελική ταχύτητα 222 km/h
Μέση κατανάλωση 1,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 35 g/km
Διαστάσεις 4.312 x 1.785 x 1.424
Βάρος 1.540 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube